Coagularea unui număr mare de mici transportatori a făcut ca oferta GTI Logistic pentru distribuţie să devină atractivă pentru clienţii mari.
Cerinţele actuale legate de distribuţie, nivelul ridicat de flexibilitate şi consecvenţă şi toate acestea la tarife competitive au dus la crearea a numeroase modele de organizare pe segmentul distribuţiei, iar parteneriatele par a fi cheia succesului.
Strategia GTI Logistic a urmărit găsirea răspunsului optim la întrebarea – cum poţi accesa clienţi mari păstrând costurile de operare şi cele structurale la un nivel cât mai scăzut?
Răspunsul pare simplu, execuţia însă…
Sub umbrela GTI
GTI Logistic a coagulat un număr important de transportatori mici pentru a putea răspunde volumelor de transport solicitate de către clienţi. Discutăm de firme cu una până la trei maşini de 3,5 t, în care patronul este şi şofer. Practic, această alăturare este una firească, GTI Logistic putând oferi stabilitate şi continuitate acestor firme, iar clienţilor flexibilitate şi capacitatea necesară de transport.
Însă acest model de colaborare nu poate fi pus la punct doar pe bază de calcule precise, ci mai ales prin dezvoltarea relaţiilor interumane. Mai simplu spus – menţinerea nivelului de încredere.
Astfel, comunicarea devine esenţială, iar GTI Logistic trebuie să se asigure nu numai în legătură cu modul de livrare a mărfii, ci şi asupra gradului de funcţionalitate a furnizorilor săi de transport.
„Partenerii noştri transportatori au înţeles că în postura de mic transportator nu reprezinţi nimic, dar alături de încă 40 de companii poţi să obţii lucruri importante. Aceste firme au flote de sub 3,5 t – o zonă foarte sensibilă a pieţei. Mulţi nu au experienţă în transporturi, nu ştiu ce este un CMR, majoritatea fiind foşti comercianţi, a căror afacere nu a rezistat pe piaţă. Trebuie să participăm la educarea lor, să le oferim informaţiile şi instrumentele necesare pentru a realiza un transport de calitate şi astfel îi vom ajuta să crească“, a arătat Mihai Iancu, director executiv GTI Logistic.
Bineînţeles, crearea ecuaţiei financiare corecte este esenţială şi astfel, GTI Logistic se implică activ în asigurarea unor costuri cât mai scăzute pentru furnizorii săi.
„Încercăm să le oferim nişte avantaje pe partea de costuri şi asta fără a însemna că le reducem tariful la transport, pentru că pe intern încă sunt multe probleme, existând o presiune fantastică pe reducerea de tarife. Astfel, dorim să centralizăm tot ceea ce înseamnă achiziţii pentru transportatorii mici. Aici se încadrează combustibilul, piesele de schimb, asigurări şi suntem în discuţii şi pentru telefonia mobilă. Reducerile care se pot obţine sunt în funcţie de volume, dar la motorină, spre exemplu, se poate ajunge până la 18 bani pe litru mai puţin. O astfel de idee a fost privită cu scepticism la început, dar am explicat tuturor că discutăm de contracte de tip «open-book» pe care oricine le poate studia. Un grup care vine cu un bloc de 80 de maşini către furnizori are o altă putere de negociere“, a explicat Mihai Iancu.
Mai mult decât atât, GTI Logistic oferă transportatorilor carduri de motorină, contravaloarea carburantului urmând a fi dedusă din factura de transport. Astfel, operatorii de transport resimt o mai mică presiune pe partea de lichidităţi.
Pe de altă parte, aceste facilităţi sunt condiţionate de faptul că transportatorii îşi oferă serviciile în exclusivitate pentru GTI Logistic.
„Transportatorilor li se alocă săptămânal o anumită cantitate de motorină, în funcţie de numărul de maşini, de activitate etc. Unul dintre motivele pentru care am pornit pe acest drum este stabilitatea, dar şi pasiunea personală pentru transporturi“, a declarat Mihai Iancu.
Creştere spectaculoasă
Rezultatele anului 2015 sunt foarte încurajatoare pentru GTI Logistic, iar principalul motiv este reprezentat de pasul realizat către clienţii mari, împreună cu care s-au demarat mai multe proiecte.
„Avem depozitul din Tunari, de 4.800 mp, exclusiv pentru Mega Image, iar în cel din Berceni, ce se întinde pe 4.300 mp, găzduim acum Carrefour-ul, pentru care facem distribuţie pe hypermarket cu două produse de rulaj. Deocamdată, acoperim doar zonele Muntenia, Dobrogea şi Moldova. Totodată, anul acesta am debutat şi cu distribuţia de produse fresh, pe care vrem să o dezvoltăm în zona Timişoara. În aceşti ultimi ani, am învăţat cu adevărat ce înseamnă să faci distribuţie, iar această activitate a devenit tot mai dificilă. Totul trebuie analizat şi calculat în prealabil – de exemplu, două magazine de pe aceeaşi stradă au ore de livrare diferite, iar marfa trebuie transportată în condiţii foarte strict stabilite. Conceptul «merge şi aşa» nu funcţionează. În acest moment, avem 80% dintr-un TMS, creat de noi, la nivel intern“, a precizat Mihai Iancu.
La ora actuală, GTI Logistic a ajuns să descarce până la 40 de camioane mari pe zi şi realizează între 80 şi 120 de încărcări, inclusiv sâmbăta.
„Este o activitate nebună, dar viitorul îl văd frumos. În 2016 ne-am propus să întărim portofoliul de clienţi mici. Anul trecut, cifra noastră de afaceri a fost de 1,7 milioane de euro iar pentru anul acesta estimez 2,7 milioane euro. Pentru anul viitor, cu siguranţă va mai creşte, pentru că abia am preluat un client mare, pe acest final de an“, a arătat directorul executiv GTI Logistic.
Alexandru STOIAN