O companie care a demonstrat ca romanii pot fi eficienti pe piata de logistica, ca atunci cand construiesti cu atentie si cu viziune, poti ajunge usor, usor, pe plan local, la masa cu cei grei. Dupa un itinerar care a avut la baza seriozitatea, GTI Logistic pregateste intrarea intr-o noua etapa. Iar pasul care ar trebui sa marcheze evolutia este PARTENERIATUL.
„Sustin parteneriatul si cred in cooperare intre companiile de logistica. Cred ca poate reprezenta un element important prin care putem deveni mai competitivi. De aceea, in prezent, incercam sa punem bazele unui astfel de sistem, prin care sa putem, impreuna cu alte firme, sa folosim elementele de performanta dezvoltate de fiecare“, ne-a declarat Mihai Iancu, directorul general GTI Logistic. In opinia sa, realizarea unui parteneriat intre 4-5 companii din sectorul de logistica ar putea reprezenta solutia castigatoare pentru urmatorii ani. „Chiar lansez o invitatie in acest sens. Lucram in aceeasi piata si nu suntem dusmani. Suntem concurenti, iar daca fiecare dintre noi este putin mai demn si mai loial parteneriatului, nu vom intampina probleme in aceasta directie. Bineinteles ca intr-un parteneriat trebuie sa cunosti dedesubturile celeilalte companii cu care lucrezi. De aceea te poti simti vulnerabil pentru ca partenerul iti cunoaste exact clientii si volumele. Dar clientii fiecarei companii se cunosc oricum in piata. De aceea este o imagine falsa cea potrivit careia nu stim cine lucreaza cu cine si pentru ce tarife. Cred ca daca o sa existe vointa in acest sens, cooperarea va fi solutia pentru ca noi, logisticienii, sa ne optimizam si sa rezistam presiunii costurilor. Se pot gasi companii care sa se completeze, care sunt mai bine dezvoltate pe anumite zone“, a explicat Mihai Iancu, subliniind ca a inceput inca de anul trecut sa studieze modele de parteneriat practicate in afara. „Colegii din multinationale folosesc in mod sigur un astfel de sistem in afara Romaniei. Nu vad de ce ar trebui sa investim si sa pierdem bani pentru a dezvolta anumite zone, unde alte companii sunt mai bune. De exemplu, ca sa formam sistemul de distributie «Next day», am pierdut bani aproximativ 2 ani pentru a forma liniile. Astazi, mai mult ca niciodata, trebuie sa ne folosim impreuna atuurile, pentru a obtine avantaje suplimentare“, a mai spus directorul general GTI Logistic.
Distributie „Next day“ pe profit
La un an de la lansarea sistemului de distributie „Next day“, GTI Logistic incepe sa se bucure de rezultate, in primul rand prin atragerea de clienti noi, care asigura astazi o baza stabila pe care se poate construi. In acest context, anul 2012 a fost pentru compania specializata in cross-docking unul mai bun decat 2011. „Dupa ce am inchis anul 2011 aproape de zero, in 2012 avem profit din septembrie, reusind inca din august sa acoperim inceputul dificil de an“, a aratat Mihai Iancu, subliniind ca in anii trecuti lunile de start, caracterizate prin cheltuieli mai mari, erau acoperite abia din octombrie – noiembrie, cand se incepea sa se mearga pe profit. „Trebuie sa tinem cont de faptul ca noi activam in zona de cross-docking, iar pe masura scaderii volumelor de transport, clientii s-au adresat unor furnizori din zona noastra. De exemplu, un client care pana anul trecut avea la noi 200-250 de paleti, a ajuns in prezent la 600, pentru ca nu a mai putut sa se consolideze singur. Acesta este un motiv pentru care am crescut“, a aratat, in final, Mihai Iancu, mentionand ca, pentru inceputul anului 2013, se lucreaza la extinderea depozitului din Bucuresti cu 1.000 mp.
Mihai Iancu, director general GTI Logistic:
Am muncit dublu fata de anul trecut. In 2012, s-au schimbat cerintele clientilor. Sunt mai atenti la termenul de livrare, solicita un lead time mai mic, cer o calitate crescuta. Avem anumiti clienti pentru care realizam grupaj cu date si ore fixe de livrare, ceea ce nu mai reprezinta grupaj. Este, mai degraba, transport dedicat, chiar daca o comanda se refera la 5 paleti, la unul sau la jumatate de palet.“
„80% din activitatea noastra o reprezinta cross-docking-ul, distributia. Acestea sunt punctele noastre forte. Dar, in ultimul timp, a crescut si segmentul de servicii logistice. Intotdeauna am mers pe principiul «incet dar sigur» in ceea ce priveste dezvoltarea. Am facut tot ce inseamna efort financiar pe baza veniturilor proprii, fara credite bancare sau alte datorii.“
Efervescenta in dezvoltare
– Iunie 2011 – consolidare parteneriate strategice cu unii dintre marii jucatori pe piata europeana de logistica.
– August 2011- mutarea punctului de lucru intr-un depozit de 3.200 mp in soseaua Berceni.
– Ianuarie 2012 – inaugurarea serviciului de cross docking in Bulgaria si Turcia.
– Februarie 2012 – Start serviciu livrari FTL in Turcia, Slovenia, Austria, Slovacia, Bulgaria si Grecia.
– Aprilie 2012 – Implementare aplicatie track and trace.
– Ianuarie 2013 – Scanare POD in timp real. Semnatura electronica de confirmare de la client.
– Martie 2013 – Deschidere Hub Cluj.
– Next day delivery: in Moldova, Ardeal, Muntenia, Banat.
– Same day delivery: zona Bucuresti si judetul Ilfov.
– 24-72 ore in restul Romaniei.
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro