Pentru GTI Logistic, activitatile de cross-docking si distributie se leaga eficient, permitand practicarea unui sistem „next day delivery“ pentru o mare parte din tara. In paralel, compania cu actionariat 100% romanesc planuieste atacarea altor segmente de transport.
„Distributia si cross-docking-ul sunt activitatile de baza pentru GTI Logistic. Pe zona Moldova, am reusit sa ajungem sa livram la 24 de ore, mai exact „next day“. Suntem printre putinii care, prin sistem cross-docking, pot face livrarea in ziua urmatoare la un tarif decent, iar acest lucru incercam sa il generalizam pe toata tara“, a afirmat Mihai Iancu, director general GTI Logistic. Pentru a putea atinge acest target, compania a incheiat parteneriate ce ofera avantaje in fata curierilor, care au devenit atenti la acest segment. „Curierii incearca sa atace acest segment de cargo si nu avem alta solutie sa ii combatem decat realizand livrari a doua zi. Motivele pentru care un potential client ar trebui sa aleaga GTI Logistic sunt seriozitatea de care dam noi dovada si pretul competitiv. Oferim servicii de depozitare si servicii cu valoare adaugata, am investit intr-un WMS iar pentru cross-docking dezvoltam un TMS care va genera o crestere a eficientei“, a precizat Mihai Iancu. Trebuie mentionat ca, in plin an de criza, GTI Logistic a investit in parcul auto, achizitionand masini si reducand astfel procentul curselor realizate cu vehicule subcontractate. „Oferim transport full-truck, facem grupaje, asiguram servicii de cross-docking si distributie, precum si servicii de logistica. In afara de transportul international pe care am inceput sa il dezvoltam din acest an, acoperim cam tot ceea ce inseamna transport rutier“, a spus directorul general al GTI Logistic.
Flota proprie asigura un serviciu de calitate
Potrivit lui Mihai Iancu, in perioada urmatoare, se va pune accent pe dezvoltarea sistemului de distributie. „Pe langa Moldova, unde se face deja livrarea «next day», am dat drumul recent livrarilor de acest tip in Oltenia si Banat, inclusiv in Oradea. Mai avem de dezvoltat zona Ardealului de nord, unde intentionam sa deschidem un hub, in Cluj sau in Dej, dar, la inceputul lui 2012, vom livra «next day» si in aceasta zona. Hub-ul nostru de la Deva este deservit de camioanele proprii, in timp ce, pentru Moldova, transportul este externalizat. Avem in vedere achizitia de camioane proprii si pentru aceasta zona, pentru a asigura un nivel maxim de seriozitate. Putem face acest lucru numai daca noi acoperim tot «lantul». Deja primul camion de 7,5 t a fost achizitionat pentru zona Bacau si vom continua. Apoi, vom trece la al treilea hub, Bucurestiul avand deja camioanele proprii. Camioanele mari de 20 t vor face naveta intre hub-uri, iar dupa terminarea achizitiilor vom disponibiliza cateva camioane grele pe care vrem sa le redirectionam catre transportul international“, a afirmat Mihai Iancu.
2012 arata bine
Dupa un an de tranzitie, GTI a tras concluziile si a trasat strategia pentru 2012. „La final de 2011, putem spune ca acest an a fost mai bun decat 2010. Piata s-a stabilizat oarecum, volumele fiind ceva mai mari. Speram ca acest trend va continua si in 2012, semnalele fiind pozitive, dar nu spectaculoase. Aceste semnale pozitive la care facem referire se bazeaza foarte mult pe faptul ca anul viitor vom avea livrare «next day» pe toata tara. Calitatea serviciului si timpul de livrare sunt elementele care influenteaza, in acest moment, piata“, a concluzionat Mihai Iancu.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro