Intr-o perioada in care lumea priveste investitiile cu mare reticenta, cei de la GTI Logistic si-au marit suprafata utila in Bucuresti de la 2.500 la 5.500 mp prin achizitia unui nou depozit.
Noua locatie se afla tot in sudul capitalei, in zona Berceni, si este destinata activitatii de cross-docking, care se desfasura pana acum in depozitul din Popesti-Leordeni. Totodata, in aceasta noua locatie, au fost mutate si birourile firmei.
Specificatii
„Ideea noului depozit ne-a venit pentru ca acela vechi s-a cam umplut si nu am mai avut loc sa facem cross-docking. A trebuit sa cautam urgent un depozit nou si a fost singurul disponibil rapid. Este destul de greu sa gasesti un spatiu asa repede si, mai ales, in aceasta zona. Nu am dorit in zona Militari pentru ca majoritatea clientilor nostri importanti sunt in aceasta zona, de Sud, si atunci nu avea rost sa mergem in zona de vest sau nord-vest ca sa marim costurile de operare. in urma cu doi ani, am inceput sa facem si operatiuni logistice, si acolo a fost cresterea. La nivel de cross-docking, lucrurile s-au dus un pic in fata, cu 5-6 procente, in comparatie cu anul trecut“, ne-a spus Mihai Iancu, director general GTI Logistic. Noul depozit are sapte docuri si o usa la nivelul solului, lucru foarte important pentru ca multa m arfa soseste in timpul zilei, cu dube de 1,5 t. Ca suprafata, noua locatie are 3.000 mp, fiind mai mare decat cea din Popesti-Leordeni (2.500 mp). La acesti 5.500 mp din Bucuresti se adauga inca 1.000 mp in tara, mai exact 500 mp in Bacau si 500 mp in Deva.
Viitorul apropiat
Optimismul este cuvantul de ordine in cadrul GTI Logistic, iar expansiunea nu se opreste la acest nou depozit. „Speram sa reusim anul acesta sa demaram un proiect la care ne-am gandit in urma cu doi ani, si anume sa acoperim si zona de nord a Transilvaniei. Clujul este destul de scump, dar in zona Turda sau Alba cred ca putem gasi ceva. Distributia o facem prin hub-ul din Deva si acoperim zona pana la Oradea, dar si nordul tarii si deja este cam aglomerat“, a spus Mihai Iancu. Lichiditatile reprezinta o problema in continuare pentru ca „s-au marit termenele de incasare, clientii platesc din ce in ce mai greu, dupa multe insistente si notificari. in urma cu 3-4 ani, lucram cu 7 zile termen de plata, iar acum trebuie sa fii prea optimist sa speri ca obtii 30 de zile“, a continuat directorul general GTI Logistic. Aceasta dublare a spatiului de depozitare a atras dupa sine mai multe lucruri – s-au facut si se fac in continuare angajari; a fost dublat numarul de utilaje. „Prin aceasta noua locatie, aducem avantaje si clientilor nostri. Mai exact, nu se va mai sta la cozi pentru incarcare/descarcare. De la 4 ore, sa nu stai nici 5 minute… este un mare plus, pentru ca toti ne luptam, de fapt, cu timpul – vrem ca totul sa se desfasoare imediat. in principiu, acest nou depozit ne-a impartit in doua, marind un pic costurile. Planuiesc ca la anul sa ne mutam intr-un depozit de 10.000 m. Nu e simplu, va trebui sa ne facem niste calcule sa fim siguri ca nu il luam sa il tinem gol, dar pana atunci mai este timp. Momentan, trebuie sa trecem cu bine peste acest an. De asemenea, vrem sa demaram si activitatea de casa de expeditii. Anul acesta, am inceput sa facem si rute de international, am iesit si in Ungaria si in Bulgaria“, a afirmat Mihai Iancu.
Ganduri de flota noua
Pentru a putea face o comparatie corecta, cei de la GTI Logistic au avut un proiect pilot, vizavi de cele doua hub-uri din tara. „Pentru unul dintre ele am folosit camioanele proprii si pentru celalalt inchiriate. Desi am iesit cu niste costuri ceva mai mari la camioanele proprii, este mai convenabil per total, pentru ca astfel putem asigura o calitate mai buna a serviciilor. Noi avem in plan si achizitia de camioane, dar sa vedem cum o sa ne descurcam financiar. O sa incepem achizitionarea de camioane proprii pentru hub-ul din Bacau. Este o investitie buna in camioane proprii, tinand cont ca lunar intra clienti noi. Am incercat sa mentinem acelasi nivel de servicii, in ciuda crizei, si astfel oamenii au aflat de noi. De exemplu, si dintre colaboratorii nostri vechi, cand cineva se muta la alta companie, automat si firma noua va lucra cu noi. incercam acum sa deschidem niste rute zilnice in Moldova, care vor avea livrarea a doua zi“, a spus Mihai Iancu. Planurile celor de la GTI Logistic sunt pline de optimism si pe seama majorarii pietei fata de anul trecut, chiar daca procentajul cresterii este destul de mic, sub 10%.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro