Cine nu isi doreste astazi un service bun, care practica tarife decente si este si acreditat de marcile importante? Holleman si-a folosit experienta din transporturi pentru a investi intr-un service care, la doi ani dupa inaugurare, demonstreaza ca poate reprezenta o varianta eficienta pentru carausi.
„Desi suntem cunoscuti mai ales ca transportatori, de aproximativ doi ani incercam sa ne facem cunoscuti si ca firma serioasa de service“, a afirmat George Nita, directorul general Holleman, subliniind faptul ca s-au realizat investitii importante in acest service multimarca, situat pe centura Bucurestiului. „Cea mai mare parte a investitiilor, in valoare de 3,3 milioane euro, pe care le-am realizat incepand cu 2009, au vizat service-ul, care dispune in prezent de doua hale de lucru, la care se adauga una pentru ITP si spalatoria automata pentru camioane si autocare“. George Nita a precizat ca service-ul poate aborda toata gama de lucrari mecanice si electrice, inclusiv diagnosticari, urmand sa se investeasca si pe segmentul de tinichigerie. Atelierul, care face in prezent in proportie de 40% lucrari pentru flota Holleman si in proportie de 60% pentru terti, este acreditat RAR si agreat pentru marcile Mercedes, MAN, DAF, Iveco si Renault, iar activitatea sa nu se rezuma doar la capetele tractor, realizandu-se lucrari si pentru semiremorci sau autocare, pe baza unei importante experiente cu propriile trailere, mult mai complexe. De asemenea, Holleman a investit in echipa prin traininguri si intr-un stoc important de piese de schimb in valoare de cateva sute de mii de euro. In paralel, compania dezvolta un studiu legat de importul de piese de schimb, care va fi abordat incepand de anul viitor.
Solutii adaptate la piata
„Probabil, de la inceputul anului 2013, vom aborda importul si distributia de piese, pentru inceput in Bucuresti, in timp ce, pentru viitor, avem in vedere centre zonale“, a explicat directorul general Holleman. In opinia sa, piata de service este una interesanta, tinand cont de faptul ca transportatorii mici au invatat ca este bine sa colaborezi cu un service. „Avem deja contracte cu transportatori mici, iar piata se educa. Ne-au abordat pe partea de service, au fost multumiti de reparatie, au vazut ca preturile sunt onorabile si, de asemenea, termenele de plata. De exemplu, daca avem un contract de service incheiat, 30 de zile este un termen satisfacator de plata pentru ambele parti, iar, pe langa asta, contractul aduce flexibilitate si prioritate. Oricum, avem intelegere in cazul clientilor care nu au un contract cu noi. Fiecare caz il tratam individual. Se face o analiza a bonitatii partenerului pentru ca nu dorim sa lucram „dupa ureche“ iar pentru fiecare contract exista si o limita de credit“, a mai spus George Nita explicand ca service-ul a fost finantat din firma de transport. De asemenea, Holleman dispune de o masina de interventii foarte bine dotata, urmand sa investeasca in cea de-a doua, ca urmare a cererilor primite. „In viitor, ne-am propus sa fim sanatosi si sa ne continuam activitatea intr-un mod sustenabil, pe preturi acceptabile“, a concluzionat George Nita.
George Nita, director general Holleman:
Transportatorul care vine la service-ul Holleman trebuie sa stie ca va fi primit si tratat cu seriozitate si va avea parte de preturi onorabile si de o viteza de reparatie buna. In prezent, in cadrul service-ului, se poate lucra simultan la 11 camioane cu tot cu semiremorci.“
Ing. Dan Zarnescu, Service Manager Holleman:
Avantajul nostru, ca service multimarca, este ca si transportatorii romani au parcurile auto tot «multimarca», motiv pentru care este mai avantajos sa duci toate masinile intr-un singur atelier. Iar daca o companie lucreaza cu noi, se va putea convinge de ceea ce putem face: va avea un istoric al interventiilor, vom cunoaste masinile si vom putea dezvolta o relatie durabila. Si pentru ca suntem acreditati RAR si agreati de marcile importante, clientul nu va mai trebui sa se duca la mai multe service-uri diferite pentru a beneficia de garantie. Gandim niste strategii de fidelizare a clientilor – a tuturor clientilor. Filozofia mea este ca trebuie tratat la fel si clientul cu zece camioane si cel cu doua. Dispunem de trei ateliere de lucru, avem linia ITP, iar pentru cosmetizarea camioanelor avem si o spalatorie, in timp ce latura de tinichigerie se va dezvolta in curand. Investitia in oameni este, dupa parerea mea, mai importanta decat investitia in orice echipament de service. Noi am reusit sa atragem oameni buni din piata, ceea ce se reflecta in servicii de calitate. Iar un client din piata, castigat, adus in curte si rezolvat asa cum trebuie, iti va mai aduce cel putin inca trei clienti.In prezent, dorim sa dezvoltam si un website dedicat service-ului, pentru a putea crea o identitate proprie.“
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro