Expoziția IAA MOBILITY 2021, care a avut loc la München în perioada 7-12 septembrie, a fost primul eveniment internațional major din Germania, după restricțiile cauzate de pandemia de coronavirus.
Pentru a sublinia importanța evenimentului, cancelarul federal Angela Merkel a participat la deschiderea oficială, din 7 septembrie.
Prin organizarea IAA MOBILITY, s-a dorit prezentarea mobilității din viitor, astfel încât acesta să poată fi experimentată și discutată live, la fața locului. Peste 1.000 de expozanți și speakeri, anunțați încă de dinainte, au prezentat cele mai noi inovații și concepte. În total, expoziția a găzduit aproape 700 de expozanți, inclusiv mărci de automobile, de biciclete, jucători importanți din sectorul tehnologic și toate companiile majore din industria aprovizionării. În cadrul IAA, au fost dezvăluite peste 100 de premiere mondiale. Noul concept al expoziției a fost considerat atât de atractiv, încât, în primul său an, au participat peste 70 de mărci din sectorul bicicletelor.
Metamorfoza conceptuală
IAA MOBILITY 2021 se concentrează pe transformarea în mobilitate neutră, din punct de vedere climatic, ca fiind una dintre cele mai importante provocări globale. „Suntem dedicați mobilității neutre din punct de vedere climatic. Scopul nostru este de a transforma schimbarea într-o poveste de succes pentru industria automobilelor germane și, prin urmare, pentru Germania însăși. Niciun alt eveniment nicăieri în lume nu aduce diversele forme de mobilitate la un loc. Și niciun alt eveniment din lume nu invită oamenii să se alăture – la o asemenea scară – la dezbaterea în legătură cu calea cea bună de urmat spre o mobilitate neutră din punct de vedere climatic. Acesta este unic, la nivel mondial, și reprezintă o oportunitate imensă”, a explicat Hildegard Müller, președintele VDA, organizatorul evenimentului. Expoziția transformă München-ul în noua casă a mobilității viitorului.
Formatul hibrid
Pentru prima dată, expoziția a trebuit organizată „altfel”. Nu mai era de ajuns formatul clasic, bazat strict pe hale închiriate și, astfel, organizatorii au trebuit să „redeseneze” formatul expoziției.
- IAA MOBILITY Summit a fost una dintre sălile de expoziție din Centrul Messe München unde vizitatorii și experții din întreaga lume s-au putut întâlni pentru a discuta soluții inovatoare de mobilitate și premierele mondiale. Alături de producători renumiți de vehicule, au fost furnizori, peste 75 de startup-uri și companii de top din industria tehnologică și IT.
- IAA MOBILITY Open Space a reprezentat zona aflată chiar în inima orașului și care a fost dedicată prezentărilor de inovații de către principalii producători de automobile și biciclete. O platformă pentru întâlniri din sectorul mobilității.
- Pentru prima dată, IAA MOBILITY a oferit vizitatorilor șansa de a testa peste 250 de vehicule noi și durabile: peste 38 de modele de la peste 15 mărci internaționale, pe care vizitatorii le-au putut încerca pe Blue Lane, o bandă specială de mediu (environmental lane), pusă la dispoziție de orașul München și regiunea Bavaria.
- „IAA MOBILITY Citizen Lab” a găzduit discuții publice și workshop-uri pe teme legate de mobilitatea viitorului, în direct și în aer liber, pe Marienplatz, din München.
- „IAA MOBILITY Virtual” a oferit toate elementele principale ale expoziției în formă digitală și acces worldwide la subiectele interesante ale mobilității.
Regula de bază pentru accesul în expoziția IAA MOBILITY a fost ca vizitatorii și expozanții să fie bolnavi recuperați după coronavirus, vaccinați sau testați.
Klaus Dittrich, CEO Messe München și co-organizator IAA Mobility:
„Scopul nostru este ca IAA MOBILITY să transforme München într-un centru global pentru mobilitatea viitorului, prin intermediul unui nou concept atractiv. Am implicat întregul oraș în acest eveniment, permițând tuturor celor interesați să participe la experimentarea viitorului mobilității. Acest lucru este unic în această formă – nu numai în Germania, ci și în întreaga lume.”
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro