Lărgirea la 4 benzi a tronsonului IV din Prelungirea Ghencea, cuprins între Cartierul Latin și Pasajul Domnești, vor începe în luna aprilie, proiectul fiind preluat de CNAIR. Primăria Capitalei se ocupă de celelalte etape ale investiției, inclusiv de linia de tramvai și de parcarea de tip Park&Ride.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a preluat, anul trecut, tronsonul IV de la Primăria Capitalei și a semnat contractul de realizare a acestuia, în ianuarie 2024, cu Asocierea Tracon-Acvatot, care a construit și Pasajul Domnești. „Acest proiect se realizează la solicitarea și în colaborare cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile orașului Bragadiru și comunelor Clinceni și Domnești, iar începerea lucrărilor va avea loc maximum în luna aprilie a acestui an”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
42 de milioane de lei
Valoarea contractului pentru tronsonul IV este de 41,91 milioane de lei, fără TVA, având ca sursă de finanțare fonduri externe nerambursabile. Proiectarea va dura 2 luni, iar execuția lucrărilor, 10 luni. Va fi lărgită la patru benzi str. Prelungirea Ghencea, între str. Mărăcineni și Pasajul Domnești, și realizată conexiunea cu infrastructura existentă (Pasajul Domnești). Totodată, vor fi construite trotuare pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 metri, plus piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m. Va fi demarcată o zonă mediană de 2×4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai, printr-o investiție viitoare a Primăriei Capitalei. De asemenea, vor fi amenajate intersecții semaforizate la intersecția dintre Prelungirea Ghencea-Acces Cartierul Latin (km 4+710), intersecția dintre Prelungirea Ghencea-Accese (km 4+850), trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220). Nu în ultimul rând, va fi modernizat sistemul de iluminat, va fi realizat sistemul de canalizare pluvială și amenajate două stații de autobuz.
Două tronsoane, realizate parțial de PMB
Cât privește celelalte tronsoane, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a precizat că „primul tronson, de la stadion până în Râul Doamnei, este realizat 35%, iar al doilea, de la Râul Doamnei până în Valea Oltului, este la 98%, se circulă pe două benzi”. „Am decis să lăsăm la compania municipală de construcții (Trustul de Clădiri Metropolitane) aceste prime două tronsoane și pe celelalte, după mai multe formalități administrative – modificări de indicatori, chestiuni tehnice –, le-am scos în achiziție”, preciza edilul, în decembrie 2023.
Licitație prelungită
Numai că, în ianuarie 2024, Nicușor Dan a anunțat că prelungește cu o lună termenul pentru depunerea ofertelor: „Decizia vine ca urmare a interesului crescut din partea operatorilor economici pentru această procedură și a solicitărilor de prelungire a termenului. Astfel, înscrierile în SEAP se pot face până pe 12 februarie 2024”. Licitația are ca obiect „Servicii de proiectare (actualizare Proiect tehnic), asistență tehnică din partea proiectantului și lucrări de execuție (rest de executat) pentru obiectivul de investiții «Penetrație Prelungirea Ghencea-Domnești și Supralărgirea bd. Ghencea între str. Brașov și Terminal Tramvai 41»”.
Proiect de peste 336,4 milioane de lei
Valoarea totală estimată a contractului, cu termen de finalizare de 28 de luni, este de 336.449.590 de lei (aproximativ 67,5 milioane de euro). Proiectul de investiții a fost împărțit astfel: tronsonul I, între terminalul de tramvai 41-str. Brașov (km 0-km 1+035); tronsonul II, între str. Brașov și str. Râul Doamnei (km 1+035-km 1+700); tronsonul III, între str. Râul Doamnei și str. Valea Oltului (km 1+700-km 2+650); tronsonul IV, între str. Valea Oltului și str. Mărăcineni (km 2+650-km 4+200); Tronsonul V are ca obiect Park&Ride și bazinele de retenție; tronsonul VI – lucrări de tramvai km 0-km 6+120.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro