Lucrările la primii kilometri ai Autostrăzii de Centură (A0) București Nord se apropie de finalizare, iar aproximativ jumătate din Lotul 2, de 19 km, construit, între DN1 Corbeanca și DN2 Afumați, de antreprenorul român UMB, urmează să fie deschiși circulației, în luna viitoare.
Stadiul lucrărilor a ajuns la 87%, potrivit datelor CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică al CNAIR). Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a fost în inspecție pe șantier și a constatat că „se execută lucrări și la nodul rutier A0-A3-pasajul principal peste Autostrada A3”. „S-au montat ultimele grinzi ale tablierului metalic al pasajului principal peste A0-DN1, în zona Balotești-Corbeanca. Urmează să dăm în trafic, maximum în noiembrie, tronsonul cuprins între DN1 și A3, iar descărcarea provizorie în DN2 să se realizeze în cursul anului viitor”, a anunțat el.
Varianta temporară de acces, „cât mai rapid posibil”
Președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma, a informat, la rândul său, că împreună cu directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, și secretarul de stat Irinel Scrioșteanu, „ne-am angajat să le asigurăm cetățenilor din Corbeanca o variantă temporară de acces, până la construirea unui pasaj rutier, care va permite tranzitarea A0 în condiții de siguranță și confort. Varianta provizorie va fi construită cât mai rapid posibil și va tranzita un sector de drum din cadrul Lotului 2 al A0 Nord, care, momentan, nu este practicabil. Până la realizarea conexiunii între Lotul 1 și Lotul 2 al A0 Nord, vom finaliza și pasajul care va facilita circulația între cele două zone din Corbeanca, acum întrerupte de A0”, a precizat Hubert Thuma.
„Nu au fost în stare să aprobe o biată descărcare provizorie”
Asociația Pro Infrastructură, care a filmat întreg Lotul 2 „din apropiere de Afumați și până dincolo de pădurea Petrești, zona Corbeanca”, a explicat de ce „din totalul celor 19 km, vom circula doar pe 9,5 km pe relația DN1-A3, în noiembrie”: „Deși au promis de nenumărate ori, oficialii din MT și CNAIR (…) mai bifează un eșec rușinos: nu au fost în stare să aprobe o biată descărcare provizorie în DJ200 lângă Ștefănești, soluție care ar fi dat în trafic încă aproximativ 4 kilometri din autostradă și ar fi fost o alternativă de conectare a DN2 cu DN1 prin A0, degrevând DNCB de o parte din vehiculele aflate în tranzit”.
Lotul 2 A0 Sud, în trafic din decembrie
Și la Lotul 2 Sud Vidra-Bragadiru (16,3 km), lucrările sunt avansate (90,5%), fiind programat la deschidere pentru decembrie. Antreprenorul Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret a finalizat așternerea stratului de uzură între DN6 și DN5.
Lotul 3 Sud, Bragadiru-Joița (18 km), construit de Asocierea Aktor-Euro Construct Trading 98, a ajuns la 55,4% grad de execuție a lucrărilor, având termen de finalizare anul 2024.
Contract pentru Lotul 1 Joița-Corbeanca (A0 Nord)
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a semnat cu antreprenorul câștigător al licitației contractul pentru proiectarea și construirea Lotului 1 Joița-Corbeanca al A0 Nord București. Acest lot, în lungime de 17,5 km, va fi realizat de Asocierea Impresa Pizzarotti, în termen de 34 de luni (12 luni proiectare și 22 de luni execuție), pentru suma de 815,07 milioane de lei (fără TVA). Proiectul, cofinanțat din fonduri europene prin Programul Transport, trebuie finalizat în anul 2026. „După mai bine de 4 ani de la lansarea în licitație și după soluționarea tuturor contestațiilor, am semnat contractul pentru proiectarea și execuția ultimului dintre cele 7 loturi ale Autostrăzii de Centură a Municipiului București (100,7 km)”, a declarat Cristian Pistol. La evenimentul de semnare, au fost prezenți, alături de directorul general al CNAIR, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro