Aproape douăzeci de ani pe piața transporturilor de mărfuri înseamnă, deja, o istorie și o experiență deloc de neglijat. Acesta este unul dintre punctele forte ale companiei Int.Transporte Popovici, care, în prezent, realizează aproape în exclusivitate curse intra-comunitare. Iar o altă importantă latură a activității companiei este cea de service, efectuând operații de reparații și întreținere pentru terți, precum și inspecții tehnice periodice.
Firma a fost înființată în anul 1997, de către Mihai Popovici, cetățean austriac de origine română. După o perioadă mai lentă de dezvoltare, începând cu anul 2007, creșterea a devenit constantă, moment în care Int.Transporte Popovici a încheiat un acord cu un partener austriac.
Specializată în transportul de mărfuri generale, sub temperatură controlată și vrac, compania lucrează, în prezent, în afară de partenerul austriac, cu alte câteva importante case de expediții din Vestul Europei. Se transportă foarte mult în Austria, Germania, Olanda, Franța, Italia și Grecia, iar camioanele vin acasă destul de rar, în special pentru inspecțiile tehnice periodice. Pentru alte operațiuni de reparații sau de mentenanță, compania apelează la rețelele europene, în cadrul unor contracte de service bine puse la punct.
„Flota Int. Transporte Popovici cuprinde, la momentul de față, 125 de camioane, majoritatea în leasing operațional. Camioanele noastre au o vechime de maximum trei ani, deoarece după 4 ani, deja, costurile de reparații devin destul de importante”, ne-a declarat Liviu Damian, directorul comercial al companiei. Fiecare camion parcurge în medie între 11.500 și 12.000 km lunar.
Accentul pe resursele umane
Compania acordă o atenție deosebită evaluării celor pe care îi așează la volanul camioanelor sale. Dincolo de fler, în angajări se bazează și pe teste teoretice și practice, iar cei selectați beneficiază de pregătire. Apoi, pe parcurs „…evaluăm stilul de șofat, acesta fiind monitorizat prin intermediul sistemelor telematice de pe fiecare camion. Pe ordinea noastră de zi este ca, pe parcursul fiecărei luni, fiecare șofer să fie vizualizat de cel puțin două ori, urmând să avem discuții cu cei care nu se încadrează în limitele stabilite“, subliniază directorul comercial al Int. Transporte Popovici. Există, de asemenea, și un sistem de control în trafic, cu două echipaje.
În general, compania lucrează cu un singur șofer pe mașină, dar există și 5 echipaje, alcătuirea acestora reprezentând o soluție mai puțin întâlnită la noi în țară, și anume soț și soție.
De asemenea, directorul comercial al companiei crede în dezvoltarea resurselor angajaților și în valorificarea abilităților acestora, cei care alcătuiesc staff-ul tehnic și de dispecerat fiind preluați, în decursul timpului și din zona șoferilor.
Extindere către alte sectoare
Nu în ultimul rând, demn de menționat este faptul că Int. Transporte Popovici a dezvoltat și o activitate adițională, de reparații și mentenanță multi-marcă, cu patru linii de lucru, service-ul din cadrul noului amplasament, de la Ozun, din apropiere de Sfântu Gheorghe, fiind dotat și cu stație ITP și atelier mobil.
„Ne dorim ca, pe termen scurt și mediu, să dezvoltăm și mai mult această activitate de service și să profităm de poziția foarte bună pe care o avem, fiind aproape atât de Brașov, cât și de Sfântu Gheorghe”, ne-a declarat Sarolta Bara, director general Int. Transporte Popovici.
„Suntem în perioadă de căutări și ne dorim de mult să trecem și pe o altă nișă, aceea a transportului internațional. Probabil că, pentru aceasta, ne-ar trebui flotă suplimentară și mai mulți parteneri, dar, cu certitudine, aceasta este o perspectivă de viitor pe care o studiem cu toată seriozitatea”.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro