Întârzieri la încasarea facturilor de transport

Este un lucru știut că una dintre dificultățile firmelor de transport constă în necesitatea capitalul de lucru pentru desfășurarea nestingherită a activității. Starea de sănătate a cash flow-ului depinde de încasarea într-un timp cât mai scurt a contravalorii prestației de transport, sau măcar de încasarea la termenul contractual a acestei contravalori.

Voi enunța câteva idei despre punctualitatea plăților, deoarece, administrând BursaTransport, văd adeseori diverse situații. Încep cu ceea ce consideră transportatorii că suntem obligați să facem, și anume cu îndepărtarea țeparilor din market place-ul BursaTransport.

Aș vrea, de la bun început, să opun noțiunii de țepar situația clasică a clientului ce întârzie plata transportatorului.

În general, acesta din urmă se confruntă cu propriile probleme de cash flow, pentru că, fie el firmă de expediții, fie client-comerciant, depinde, la rândul său, de lanțul comercial de deasupra sa: la rândul său, are de încasat de la propriii lui clienți. Este evident că o întârziere în acest lanț, în absența capitalurilor de lucru-tampon, creează, la rândul său, întârziere transportatorului, aflat în ultima poziție a acestui lanț comercial. Deci nu despre țepari vorbesc.

Țeparii sunt aceia care intră în afacerea de transport cu planul ca, la un moment dat, să nu își mai plătească furnizorii.

Voi adresa gama largă a firmelor oneste, care întâmpină dificultăți în onorarea obligațiilor financiare cu exactitate.

Așadar, ce putem face, folosind BursaTransport, pentru a evita întârzierea încasării facturii de transport de la viitorul nostru client, fie el companie de expediție, fie comerciant?

Dan Cotenescu

Recomandări

Iată informațiile recomandate a fi luate în seamă:

  • Raportul CreditReform: arată care este nivelul recomandat de creditare al firmei și care este riscul de intrare în insolvență.
  • Incidente de plată listate; atât cele nerezolvate, active, nestinse; dacă există. Cât de actuale sunt. Cele rezolvate după listare, după cât timp au fost stinse.
  • Scoring-ul BursaTransport. Scorul „Comportare contractuală ca și client”. Dacă îi lipsește măcar o stea, atenție: este semn că viitorul dumneavoastră client a avut reclamații de întârziere plății, dar și le-a rezolvat în răgazul avut la dispoziție înainte de publicare.
  • Parcurgerea cu atenție a contractului propus, în marea majoritate a cazurilor, de însuși viitorul client. În special, acel gen de prevederi, „dacă nu faceți «bla-bla-bla», termenul de plată se amâna cu o sută de zile”. E vorba de depistarea clauzelor abuzive.
  • Dacă aș spune să verificați și existența licenței de intermediere, și data înființării firmei, și data înscrierii în platformă, și amploarea cu care utilizează aplicația BursaTransport, m-aș hazarda în aprecieri care nedreptățesc firme de bună credință. Ceea ce sunt toate companiile, până la proba contrarie.

Toate aceste informații pot conduce la o confirmare de accept a relației de transport, sau la dubii. Decizia întotdeauna vă aparține, dumneavoastră singur decidenți asupra afacerii dumneavoastră și nimeni nu vă poate oferi garanții că lucrurile vor merge „ca unse”.

Amintesc, la sfârșit, un reproș care ni se face nouă, BursaTransport, cu privire la lipsa de transparență a incidentelor de plată: de ce nu publicăm toate incidentele produse de fiecare companie în parte, chiar dacă au fost rezolvate înainte de publicare.

Presupunem ca le-am publica și ați avea de ales riscul minim între: firma A, cu 20 de incidente stinse înainte de publicare, cu 70.000 de mărfuri publicate în cei 5 ani de când este activă în platforma, și firma B, cu 4 incidente de plată la 400 de mărfuri publicate în cele 5 luni de când este activă.

Pe care ați alege-o?

Firma B, de departe, pentru că are mai puține reclamații. Răspuns greșit! Firma B însă, așa cum suntem organizați în mod curent, va primi un scor COMPORTARE CONTRACTUALĂ CA ȘI CLIENT cu o stea mai puțin, în timp ce firma A va avea (posibil) numărul maxim de stele. Nu acordăm stelele manual, după preferințe și estimări; scorul este rezultatul unui calcul care se bazează pe o serie întreagă de informații, inclusiv datele prezentate in exemplu.

Dan COTENESCU

manager 123cargo

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.