Datele statistice legate de utilizatorii Internetului nu lasă loc pentru multe interpretări – pentru a asigura viitorul afacerii, indiferent de natura acesteia, trebuie să exişti şi în mediul online.
Transporturile şi mai ales cele de călători pot beneficia din plin de avantajele Internetului. „Analizarea statisticilor ar trebui să preocupe managerii din domeniul transporturilor de persoane, gândind sau regândind o strategie durabilă de abordare a călătorului digital. Programul de lucru al internetului este 24 h/24, 7 zile/7 şi 365 zile/365. Ţinând cont că, în general, programul de lucru al unei companii de transport este de luni până vineri între orele 9 şi 17, un website bine pus la punct, cu informaţii corecte şi actualizate reprezintă un avantaj important în relaţia cu potenţialul client (călător), care este informat rapid, eliminând sau reducând informaţia obţinută clasic (telefonic). Sunt respectate astfel interesele călătorilor de a fi informaţi în timp real. Călătorii etichetează seriozitatea unei firme inclusiv din punct de vedere al prezenţei acesteia în mediul online şi a calităţii informaţiei furnizate“, a explicat Paul Cranja, director executiv Bileteria.
Dacă nu eşti pe Internet, nu exişti
Poate părea o afirmaţie prea dură condiţionarea existenţei unei afaceri de Internet, însă în câţiva ani sunt mari şanse să devină o certitudine. Din păcate, multe dintre companiile care furnizează servicii de transport persoane în trafic interjudeţean şi internaţional nu au o prezenţă în mediul online, nu au o adresă de e-mail personalizată, nu folosesc un sistem de rezervări/vânzări, nu au un departament de IT… Acesta este motivul pentru care echipa Bileteria a dezvoltat REZMax.
„REZMax este angajatul ideal, o soluţie 100% românească, realizată special pentru piaţa noastră de transporturi persoane. Programul gestionează locurile şi biletele, gestionează agenţiile şi vânzările, anunţă când se umple o maşină, vinde online prin site-ul operatorului de transport şi reţeaua Bileteria, calculează preţuri variabile (cu modulul FrexPrice). În concluzie, REZMax reduce costurile şi creşte vânzările şi este disponibil online 24/7/365. În plus, autogările de plecare/sosire/tranzit pot să vândă la rândul lor bilete online. Programul alertează de asemenea transportatorul la expirarea RCA, Casco, ITP, licenţe etc, şi foarte important: nu solicită pregătire specială pentru a fi utilizat“, a completat Paul Cranja. Cea mai nouă soluţie pentru dezvoltarea pieţei de transport persoane este REZMax Autogară, care va fi implementată pentru prima dată în România, la autogara Gegi din Tecuci, la începutul lunii aprilie. Această soluţie va permite vânzarea de bilete pentru companiile care pleacă/sosesc/tranzitează această autogară şi, bineînţeles, va fi utilizată şi de operatorul de transport Gegi SRL.
Bileteria deţine în portofoliu şi Autogări.RO, care a înregistrat în 2012 faţă de 2011 o creştere cu 35% a numărului de vizite şi o creştere a vânzărilor online cu 410%.
Ultima aplicaţie în curs de implementare este soluţia personalizată REZMax Vânzări pentru curse internaţionale la operatorul de transport Huben din Cluj-Napoca.
Cine utilizează Internetul?
– 83% dintre persoanele cu vârsta între 15 şi 24 ani
– 71% dintre persoanele cu vârsta între 25 şi 34 ani
– 62% dintre persoanele cu vârsta între 35 şi 44 ani (>15% comparativ cu 2010)
– Chiar şi pe segmentul 45 – 54 ani s-a constatat o creştere cu 8% a utilizatorilor comparativ cu 2010
– Este interesant de semnalat faptul că utilizarea internetului a crescut cel mai mult în rândul persoanelor mature.
(Sursa: Studiu GfK România)
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro