Directorul general ARR, Mihai Alecu a invitat, cu ocazia conferinței ZIUA CARGO, din iunie, operatorii de transport să utilizeze sistemul informatizat securizat de depunere a documentelor.
Pentru a asigura continuitatea operațională, în perioadă de pandemie, ARR a implementat un sistem informatizat securizat, care le permite operatorilor să încarce online documentele scanate necesare autorizării și licențierii.
Astfel, online pot fi depuse documentele necesare obținerii:
- copiilor conforme ale licenței comunitare marfă/persoane
- copiilor conforme ale certificatului în cont propriu
- copiilor conforme ale autorizațiilor de transport de vehicule defecte sau avariate
- copiilor conforme ale autorizației în regim de închiriere și ecusoane
- copiilor conforme ale autorizațiilor pentru transportul alternativ și ecusoane
- licențelor pentru activități conexe transportului rutier –activități de autogară si de intermediere.
Informații în timp real, actualizări automate
„Pentru toate aceste tipizate, aplicația pune la dispoziția solicitanților și documentele necesare obținerii acestora”, a explicat Mihai Alecu, precizând că, prin sistemul de depunere online a documentelor, se pot solicita atât emiterea de noi documente, cât și preschimbarea acestora. Utilizatorii aplicației au, astfel, acces, în timp real, la date privind situația propriilor licențe sau copii conforme, din punctul de vedere al valabilității.
De asemenea, cu ocazia generării unei cereri în sistem, solicitantul va primi automat un număr de înregistrare unic, putând verifica, în timp real, stadiul în care se află cererea depusă. „Aplicația generează automat e-mailuri de înștiințare către operatori, cu privire la modul de soluționare a cererilor”, a mai menționat directorul ARR, adăugând că sistemul generează automat un număr de înregistrare a cererii, comunicând cu sistemul de autorizare/licențiere offline (pentru documentele depuse la agențiile ARR în format de hârtie).
„Din noiembrie 2020, când sistemul informatizat de depunere online a documentelor a devenit operațional, au fost solicitate până în iunie 2021, aproximativ 500 de chei de acces în aplicație. Cei interesați pot consulta, pe site-ul ARR, manualul de utilizare, iar, pentru a face lucrurile chiar mai facile pentru operatorii de transport, intenționăm ca, în perioada imediat următoare, să punem la dispoziția lor și un tutorial video, ce va prezenta toți pașii necesari în vederea obținerii cheii de acces și a depunerii efective a solicitărilor”, a concluzionat Mihai Alecu.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro