Iveco Bus: Valoarea amănuntelor

La prima vedere, un midibus nu oferă multe opțiuni din punct de vedere al carosierului, însă întotdeauna pot apărea surprize… unele chiar foarte plăcute. Cum ar fi, de exemplu, apariția a două locuri în plus.

Sau un nivel al finisajelor care să nu lase loc de senzații neplăcute. Sau utilizarea unor echipamente care să mențină confortul călătorilor la un nivel ridicat, indiferent de lungimea cursei sau temperatura exterioară…

Midibus-ul Iveco Bus 70C 17, realizat de carosierul spaniol Ferqui, este echipat cu un motor ce respectă normele de poluare EURO 6, care produce o putere de 170 CP. Masa maximă autorizată este de 7.200 kg, iar carosarea este de tip 31 + 1 + 1 locuri, ce poate fi clasificat în categoria I. În standard, acesta este echipat cu retarder Telma și cu suspensie pneumatică pentru axa spate.

Experiența carosierului și-a spus din plin cuvântul în realizarea acestui proiect. Datorită materialelor utilizate, Ferqui a reușit nu numai să suplimenteze numărul de locuri, dar a permis ca acestui autovehicul să i se poată atașa remorcă. Midibus-ul devine astfel o opțiune inclusiv pentru cursele lungi.

Confort fără compromisuri

Oferit prin Bavaria Bus, unic distribuitor al produselor Ferqui în România, modelul 70C 17 are la bază un șasiu inoxidabil și o caroserie construită din aluminiu și fibră de sticlă cu o bună izolație, atât termică cât și fonică a habitaclului. Podeaua este acoperită cu un material antiderapant și rezistent la uzură, conform producătorului.

Habitaclul este capitonat iar în dreptul geamurilor panoramice de tip termopan sunt perdele pentru a spori confortul călătorilor. Pentru că am amintit de confort, cel termic este asigurat de calorifere laterale cu ventilatoare și aerul condiționat Delphi Diavia, ce beneficiază de o tubulatură cu lămpi și duze individuale, iar deasupra acestei tubulaturi se află și o bandă de neon. Pentru staționare, midibusul este echipat cu un sistem Webasto de 5 KW de proveniență Iveco.

Din punct de vedere al postului de conducere, nimic nu a fost modificat față de modelul original Iveco Daily. Astfel, mașina se conduce cu mare ușurință remarcându-se prin agilitate și confort oferit șoferului. Vizibilitatea excelentă și ergonomia poziționării comenzilor contribuie semnificativ la aceste aspecte.

Șoferul se bucură în echiparea standard de prezența unui scaun pneumatic cu reglaj lombar și cotieră, iar pasagerii au la dispoziție 31 de scaune Sege Smart Line montate pe șină, plușate, cu centuri de siguranță, tetiere din imitație de piele și plasă de ziare. Am apreciat foarte mult și distanța generoasă dintre scaune.

Ușa de acces din față este acționată electric, iar ca ieșire de siguranță se poate folosi ușa din partea din spate, cu acționare mecanică. La interior, în dreptul ușii, sunt montate bare ce facilitează accesul pasagerilor, iar în partea de sus, deasupra scaunelor, se află suporții pentru bagajele de mână. Iar pentru cele mai mari bagaje sunt disponibile cale în laterale și în spatele vehiculului, conform normei de clasificare.

Modelul testat a beneficiat de o serie de dotări opționale precum geamurile de tip termopan, scaune de piele, sistem video (DVD + CD + radio + microfon + monitor TFT 15,4 inch), aer condiționat pentru șofer, tempomat, culoare metalizată, cârlig de remorcare și faruri de ceață cu funcție „corner“.

Un astfel de midibus are un termen de livrare de 60 de zile pentru caroserie, de la data livrării șasiului, și apoi beneficiază de o garanție de 24 de luni din momentul livrării.

Fișă tehnică

Iveco Bus 70C 17 EURO 6

Carosier: Ferqui (Spania)

Capacitate: 31 + 1 + 1 locuri

Putere maximă: 170 CP

Masă maximă autorizată: 7.200 kg

Clasificare: Categoria I

Structura șasiu: inoxidabil

Caroserie: din aluminiu și fibră de sticlă

Suspensie: pneumatică axa spate

Scaune: Sege Smart Line plușate

Scaun șofer: pneumatic, cu reglaj lombar și cotieră

Alte dotări: aer condiționat, geamuri panoramice termopan, încălzire în staționare, radio-CD, DVD și microfon, retarder

Garanție: 24 luni.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.