Pentru cei mai multi, KLG reprezinta o companie de logistica de succes, care ofera inclusiv servicii de transport prin intermediul tertilor. KLG are insa si o flota proprie, iar de la finalul anului 2012, cand s-a infiintat, in cadrul grupului, KLG Trucking, ofera o atentie sporita sectorului de transport.
KLG nu mai este astazi doar compania care a lansat in Romania distributia in sistem „next day“ sau care opereaza curse importante de grupaj catre Europa de Vest, ci si un transportator care ofera servicii intracomunitare. KLG Trucking este deja prezent pe aceasta piata cu 20 capete tractor, urmand ca pana la finalul lunii februarie sa ii fie livrate inca 10 camioane Actros noi, strategia de achizitii vizand pentru acest an 50 de astfel de autovehicule. „Chiar daca volumele nu sunt in acest moment foarte mari, piata intracomunitara ofera o serie de avantaje, pe care pot pune accentul carausii romani“, este de parere Florin Popescu, Managing Director KLG Trucking. Compania lucreaza pentru clienti pe baza unor contracte avand o valabilitate de minimum un an, care presupun camioane dedicate. Astfel, chiar daca volumele de pe piata intracomunitara sunt in scadere, exista firme transportatoare care dau faliment si lasa spatii de actiune, iar companiile romanesti se pot folosi de anumite atuuri in fata celorlalti carausi, mai ales din Europa de Est – firme poloneze, spre exemplu. Firmele transportatoare romanesti au reusit, de altfel, sa „scoata“ firme poloneze de la clienti din cauza soferilor, care, in multe cazuri, au probleme cu bautura. In plus, soferul polonez refuza sa stea plecat in strainatate mai mult de trei saptamani. Concret, marea problema pe care o au toti transportatorii vestici, iar esticii ar trebui sa o speculeze, consta in faptul ca soferii lor refuza sa mai plece pe international, pentru ca vor seara sa fie acasa, iar vinerea la ora 16:00 sa se termine programul. Acesta este unul dintre motivele pentru care s-a dezvoltat transportul intracomunitar, pentru ca sunt utilizati soferii vestici la intern, iar esticii pe segmentul international. Iar cine stie sa speculeze acum momentul si dovedeste ca poate oferi o colaborare pe termen lung castiga.
Soferii pot face diferenta
Foarte importanta este calitatea pe care o oferi, soferii reprezentand o veriga de baza in acest sens. In cazul KLG Trucking, una dintre conditiile eliminatorii pentru angajarea de soferi este cunoasterea unei limbi straine (engleza, franceza, germana) la nivel de baza. Astfel, el se va putea intelege cu beneficiarii la incarcare sau la descarcare, nemaifiind necesara interventia dispecerului pentru a depasi barierele de comunicare. Costurile (telefonice) se reduc iar soferul poate lega o relatie constructiva cu reprezentantii companiilor cu care intra in contact, pentru ca are o alta prestanta, inclusiv pentru ca nu va cobori niciodata in slapi, maieu si pantaloni scurti din camion, ci imbracat corespunzator – cu tricou inscriptionat KLG, cu geaca si vesta reflectorizanta. Altfel spus, calitatea este de doua feluri. Pe de o parte, ii oferi clientului o masina noua, performanta, un pret rezonabil, dar diferenta la pret o realizeaza soferul, care poate explica de ce a venit, stie sa respecte reguli si sa salute. In plus, un sofer care stie sa comunice va intra mai repede la descarcat pentru ca a salutat si a discutat cu clientul. Aceasta este reteta pe care KLG Trucking incearca sa o vanda clientilor, faptul ca exista si in Romania companii care pot face performanta la nivelul companiilor occidentale. KLG Trucking are in prezent 20 de soferi angajati, carora li se vor mai adauga inca 14 in perioada imediat urmatoare. De mentionat ca soferii sunt trimisi la specializare in Olanda pentru a invata sa lucreze cu computerul de bord al camionului, care permite prin doar cateva manevre realizarea unei rute afisate prin intermediul GPS, pe baza coodonatelor de incarcare/descarcare trimise de client. Trebuie insa tinut cont de faptul ca atat computerul de bord cat si comenzile sunt in engleza. Camioanele raman in comunitate, schimbul soferilor facandu-se o data la sase saptamani, fara a afecta continuitatea in lucrul cu clientii.
Benelux-ul ofera oportunitati
Pentru o interactiune cat mai buna cu beneficiarii serviciilor de transport, KLG Trucking dezvolta in acest moment un portal web, care va permite un transfer direct al comenzii de la client in computerul de bord al camionului. In acest fel, rolul dispecerului va fi diminuat considerabil, principala lui sarcina fiind verificarea comenzilor din portalul web spre a fi facturate. Florin Popescu a precizat ca, in ciuda faptului ca numele KLG este cunoscut in Vest, clientii privesc KLG Trucking ca pe o companie romaneasca de la care nu vor avea probleme de calitate. „Afirma: nu ne asteptam sa fiti cei mai ieftini, dar trebuie sa fiti competitivi“. El a mentionat ca dezvoltarea transportului intracomunitar reprezinta obiectivul principal al acestei perioade, iar partii de Nord a Europei ii va fi acordata o atentie speciala, mai ales pentru ca in Benelux, KLG este foarte cunoscut. „Se pot face afaceri bune pe partea de transport intracomunitar“, a concluzionat Managing Directorul KLG Trucking.
„Florin Popescu, Managing Director KLG Trucking: Contractele pe piata intracomunitara se incheie de obicei pe un an, cu posibilitate de innoire, pentru ca anual se renegociaza preturile.“
„Toate contractele noastre sunt cu clauza diesel. Dar este mai greu de negociat cu Germania, Austria, Spania sau Italia decat cu tarile nordice.“
„In numai o saptamana din luna ianuarie, 4 firme mari olandeze de transport au dat faliment. Exista deci posibilitati de crestere pentru firmele Est-europene.“
„Speram ca in urmatoarea perioada sa cumparam 40-50 camioane, dar numai pentru contracte deja semnate care sa le asigure rularea.“
„Facem inclusiv cabotaj, respectand reglementarile in vigoare.“
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro