Legenda Transport-AR


In perioada 2-5 iunie, a avut loc la Arad, in complexul ExpoArad, cea de-a 18-a editie a targului international Transport-AR, eveniment desfasurat in paralel si impartind aceeasi locatie cu Salonul International Auto Arad.

Daca prima editie a targului, in 1994, a fost realizata din nevoia reala si cererea crescanda a pietei din domeniul transportului, actualul targ de transporturi rutiere profesionale, feroviare, servicii conexe si logistica este o palida imagine a editiilor trecute, oglindind fidel situatia din transportul romanesc.

Povestea de anul acesta

Pe o suprafata expozitionala disponibila de 25.000 mp la exterior si cate 1.550 mp in cele doua pavilioane, si-au amenajat standurile cateva zeci de expozanti. In pavilionul A, i-am putut regasi pe PirosAir, o companie aeriana privata ce ofera scoala de pilotaj, zboruri de agrement, zboruri particulare sau reclama aeriana, pe dealerul VW din Timisoara, precum si Citroën si Kia.

Doar Amarok-ul celor de la Volkswagen putea fi incadrat la categoria „vehicule utilitare“, ceilalti expozanti fiind prezenti cu turisme, data fiind „combinarea“ celor doua saloane, de transport si de turisme.

Segmentul de service si piese de schimb a ocupat un loc important in cadrul targului.

Com Nico Serv si-a etalat anvelopele destinate utilitarelor, iar Rimpar Arad si-a expus utilajele pentru vulcanizari, spalatorii auto dar si pentru service.

Nu au lipsit nici ofertele de transport, firma Egetra oferindu si serviciile pentru cei care aveau marfuri de transportat si cautau un partener.

B&K Truck Shop din Arad si a prezentat oferta de piese de schimb si accesorii destinate vehiculelor comerciale. Ifra a oferit servicii de asistenta rutiera, medicala si juridico-financiara. Fiind un targ desfasurat In zona vestica a tarii, nici cei de la Tachonan Oradea nu puteau lipsi.

RAR si UNTRR au avut, la randul lor, standuri in Pavilionul A. Tot aici i-am regasit si pe cei de la EvoBus, dar care au ocupat si afara un spatiu, unde a fost expres un autocar Travego.

Respect pentru traditie

In materie de utilaje, cei de la Hyva au onorat si ei cu prezenta Transport-AR-ul din acest an, la fel ca si Omniasig sau logisticienii de la Delamode, partenteri ai DKV Romania, dar si firma Padis, producatoare de remorci.

In Pavilionul B, in zona de afara, i-am regasit pe cei de la Hyundai, Ford, Skoda, dar 95% din modelele prezente la eveniment au fost turisme. Tot in acelasi spatiu, reprezentantii Euro Vest Transit au prezentat cateva modele utilitare destinate inchirierii precum si cateva remorci.

In sectiunea exterioara a expozitiei, i-am remarcat pe cei de la Pa&Co, firma de transport persoane Pletl cu impunatorul lor Neoplan, Nissan cu modelul Navara, pe cei de la Frenocar Parts ce comercializeaza piese de camioane si echipamente pentru service.

Ost Transport si-a expus minunatia de Scania, foarte elegant modificata, amplasata chiar vizavi de standul oficial al celor de la Scania, si ei prezenti la randul lor cu doua modele reprezentative, R440 si G440. Carosierii i-am gasit tot afara, incadrandu-i pe cei de la Scania, firmele Opti Trailer cu un model STAS si cei de la Schmitz.

Bineinteles, de la acest targ, nu putea lipsi Auto Schunn. Tot in perimetrul exterior, binecunoscutul dealer aradean Mercedes-Benz a prezentat cateva modele de vehicule comerciale, o duba frigorifica, un furgon, pe parcurs alaturandu-se lor si un Actros de constructii.

Numarul mic al expozantilor demonstreaza inca odata, daca mai era nevoie, situatia dificila pe care o traverseaza transporturile in tara noastra si nu putem decat sa speram ca lucrurile se vor imbunatati in perioada urmatoare, astfel incat spectacolul sa reapara.

Insa, mai mult ca niciodata, este de apreciat efortul depus de organizatorii Transport-AR, care reusesc in aceasta perioada „neagra“ sa pastreze un eveniment devenit deja o traditie.

 

Lucian Palcau, director marketing Auto Schunn:

Fata de 2010, piata a inregistrat o usoara crestere in 2011 si speram ca acesta va fi trendul. Auto Schunn a reusit sa isi creeze un portofoliu de clienti fideli, nu numai datorita produselor oferite, pentru ca Mercedes nu mai are nevoie de nici o prezentare, dar si prin serviciile after-sales, prin piesele de schimb oferite clientilor nostri si care se monteaza in service-urile noastre, atat aici in Arad cat si in Deva sau la partenerii nostri de la Suceava. Cheia succesului – daca ii putem spune asa – este anticiparea nevoilor pietei, pentru ca zilele in care se investeau bani in masini care sa stea in show-room-uri s-au dus, iar noi suntem de parere ca, pana acum, am reusit sa facem asta. Bineinteles ca acest lucru nu ar fi fost posibil fara o echipa de profesionisti, incepand de la conducerea firmei pana la mecanicii din service.“

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.