Administrația Străzilor București a lansat licitația pentru achiziționarea de servicii privind lucrări de semaforizare a 21 de intersecții și treceri de pietoni intens circulate. Intersecțiile sunt situate în zone precum bd. Iuliu Maniu, Calea Dorobanților, șoseaua Mihai Bravu, Drumul Taberei, bd. 1 Mai.
Contractul este împărțit în două loturi: lucrări de semaforizare pentru intersecțiile și trecerile de pietoni din Sectorul 6, în valoare estimată de 6 milioane de lei, și pentru sectoarele 1, 2, 3 și 4, în valoare totală estimată de 7 milioane de lei. „În vederea evaluării ofertelor, componenta financiară reprezintă 40%, experiența profesională a specialiștilor 25%, organizarea și metodologia 20%, iar perioada de garanție a lucrărilor 15%”, precizează Primăria Capitalei. Valoarea totală estimată a investiției este de aproximativ 13 milioane de lei, fără TVA.
Sistem smart de informare a călătorilor
Primăria Capitalei a lansat procedura de achiziție a Studiului de Fezabilitate (SF) pentru obiectivul de investiții „Sistem ITS integrat Smart & Green Mobility în regiunea București-Ilfov, Informarea călătorilor în stațiile de transport public”. Prin acest proiect, vor fi instalate panouri digitale în 968 de stații STB, pe care vor fi afișate informații în timp real referitoare la programul de circulație a vehiculelor. Datele vor fi furnizate călătorilor atât vizual, cât și audio. Valoarea estimată a studiului este de 756.408 lei, fără TVA, iar costul total al proiectului, în valoare de peste 28 de milioane de lei (5,68 milioane de euro), fără TVA, are finanțarea asigurată prin PNRR.
2 ofertanți pentru linia 5 de tramvai
Asocierea Tancrad (lider), Oldroad Construct, Construcții Erbașu și Asocierea Mari-Vila Com (lider), Luxten Lighting Company, Electromontaj au depus oferte la licitația pentru reabilitarea liniei 5 de tramvai din București. Lucrările fac parte din proiectul „Reabilitarea sistemului rutier pe str. Barbu Văcărescu și str. Căpitan Av. Al. Șerbănescu de la șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa” și includ intervenții la calea de rulare, peroane, rețeaua de contact, substația de tracțiune Nordului, sistemul de iluminat public și la rețelele edilitare. Totodată, vor fi relocate semafoarele pe bd. Barbu Văcărescu și str. Alexandru Șerbănescu. Proiectul face parte dintr-o investiție mai mare, ce privește modernizarea a 50 km de linii de tramvai, fiind „cea mai amplă achiziție publică realizată vreodată de Primăria Capitalei”, potrivit primarului general Nicușor Dan.
Procedură reluată la două loturi
Primăria Capitalei reia licitația privind reabilitarea liniilor de tramvai pentru loturile 1 și 15, deoarece nu s-a prezentat niciun ofertant. Din acest motiv, Consiliul General al Municipiului București a actualizat indicatorii tehnico-economici aferenți investiției. Lotul 1 – Reabilitare sistem rutier pe bd. Th. Pallady, bd. 1 Decembrie 1918, bd. Basarabia, Calea Călărașilor, bd. Corneliu Coposu inclusiv bucla Complex Titan are valoarea estimată de peste 918 milioane de lei, fără TVA, la o lungime a traseului de 18 km, cale dublă linie curentă, acces și retragere. Lotul 15 – Reabilitare sistem rutier pe str. Dristorului între bd. Camil Ressu și str. Baba Novac, are valoarea estimată de aproximativ 10 milioane de lei, fără TVA, la o lungime a traseului de 0,220 km, cale dublă linie curentă.
Încă un pas spre trenul urban
Primăria Capitalei licitează și elaborarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru construirea peroanelor pe traseele de cale ferată București Nord-București Obor, București Nord-București Vest, București Obor-București Vest, în cadrul proiectului „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”. Valoarea estimată a SF este de 333.868 de lei, fără TVA. Investiția va fi corelată cu proiectele de infrastructură feroviară derulate de CFR.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro