Siegfried Mayer, secretar general al CNR (Confederaţia Naţională Rutieră), a realizat o analiză a mişcării patronale în România. Concluziile sunt evidente: este nevoie de unitate pentru a aduce transporturile la o stare de normalitate. Prezentăm, în continuare, materialul.
În ultimul timp, sunt martorul unor manifestări demagogice, având ca temă asociaţiile patronale, mai precis pretinsa inactivitate a acestora. Fără pic de suport, vocile critice se axează pe lozinci ieftine, rupte parcă din sloganurile lipsite de conţinut, obişnuite la televizor… Filip al II-lea, rege al Macedoniei (382-336 I.C.), descriind politica sa împotriva oraşelor-state greceşti, a folosit expresia: „Divide et impera“… Bineînţeles, folosind cel mai vechi sistem existent pentru a devaloriza orice încercare de uniune a unei puteri a societăţii civile de către cei ce au tot timpul la dispoziţie şi puterea de a realiza orice doresc, MT nu trebuie să facă altceva, decât să ne lase să ne dezbinăm singuri.
Cu elemente dezbinante ca vectori de opinie, fără a cunoaşte activitatea patronatelor, suntem pe cale să facem jocul MT şi să reuşim singuri ce nu a reuşit ditamai ministerul… să ne tăiem orice elan ce poate înclina într-un fel sau altul balanţa în favoarea noastră!
Din păcate, privind paradoxul situaţiei, nu avem cum să scăpăm neşifonaţi. Dacă ne lamentăm că doar atât putem, atunci suntem culpabilizaţi şi etichetaţi ca defetişti. Dacă dorim să părem combatanţi, atunci mergem la atac fără arme (vezi, Caransebeş)… Până când credeţi, stimaţi colegi, că vom accepta nişte remarci nesimţite şi lipsite de conţinut!? Ce credeţi că se poate construi din baloane de săpun!? Nesimţirea se află acasă la acei „colegi“ care nesocotesc şi subminează importanţa uniunii. Ştiu că sunt cuvinte tari, dar nici amarul acumulat de-a lungul timpului şi nici o percepţie total eronată despre rolul şi rostul uniunii patronale nu absolvă de vină acei transportatori care nesocotesc realizările patronatelor în contrabalansarea apucăturilor MT! Cine credeţi că va mai mişca un deget să încerce să propună modificări la setea de bani a MT? Credeţi că amenzile de 30.000 lei pentru depăşirea MMA, conform OG 43, sau aberaţiile din HG 69 vor dispărea de la sine? Credeţi că Zâna Măseluţă le va face dispărute? Cine credeţi că îşi omoară timpul, nervii şi priceperea ca aceste ruşini să se evapore? Doar nişte nebuni masochişti, care, în ciuda chibiţilor de pe margine, reuşesc într-un mod inexplicabil nişte lucruri ce sfidează incredibilul… Îşi pun pielea pe băţ, îşi ignoră propriile necesităţi existenţiale şi, într-un mod total excepţional, reuşesc să întoarcă propuneri legislative, participă la modificarea lor, dar nu au suport masiv de a sili autorităţile să le publice în MO! Vă întreb retoric: – Cine credeţi că vă va apăra interesele? Oare guvernarea actuală? Oare cea trecută? Oare cea viitoare?
NUUUU! Nici o formaţiune politică, niciun guvern nu ne va dori binele, toţi vor vedea în noi doar o sursă de venit exploatabil. Depinde doar de noi dacă ne lăsăm storşi de bruma de profit pe care cu trudă încercăm să îl obţinem.
Singura noastră şansă este să ignorăm demagogii, care doar ca exemple de corectitudine nu pot servi… ştiu că pot cădea în derizoriu cu această „tiradă“, explicaţia poate fi doar lipsa de alternativă la asociaţiile patronale credibile. Subscriu că vine timpul să nu mai credem promisiunilor, dar totuşi susţin şi acum că suspendarea protestului, prin acceptarea tuturor cerinţelor cuprinse în minuta semnată de CNR cu MT în data de 22.05.2013 nu a fost un eşec, nu a fost o renunţare la protest fără să ne atingem aspiraţiile minime. Am reuşit să pregătim aproape toate modificările legislative în spiritul proporţionalităţii şi al echilibrului de bun simţ între amendă şi abaterea comisă. În fapt, astea au fost elementele declanşatoare ale protestului. Rămâne doar să ne folosim toate pârghiile pentru a sili MT să le pună în practică. Individual, suntem fiecare câte un patron de firmă, care, pe lângă atribuţiile şi îndeletnicirile personale, ne sacrificăm energiile şi banii să clădim ceva de comun folositor. Paradoxal, primim critici chiar de la cei pasivi, de la cei ce nu au pus două paie unul peste altul în interes comun, dar susţin că ar trebui să facem mai multe pentru ei… Din păcate, MT are strategi care reuşesc să însămânţeze neîncrederea între noi şi să spulbere bruma de unitate a patronatelor. Dacă aveţi urechi să auziţi şi chibzuinţa să analizaţi, veţi vedea că subminând singura structură ce poate realiza ceva în interes comun, ne tăiem singuri craca de sub picioare.
Dacă unii dintre noi nu au cunoştinţă de activitatea desfăşurată de CNR, precum şi de asociaţiile patronale componente, asta nu înseamnă că ele nu există şi nu produc efecte benefice pentru Breaslă. Este îndeajuns să vizitaţi www.conr.ro şi să vă convingeţi de realizările noastre comune.
În legătură cu noul cod rutier, după cum vedeţi, eforturile concertate, atât ale noastre, cât şi ale celorlalte voci critice, au reuşit temporar să aplaneze pericolul. Sperăm că în urma presiunilor concertate, modificările dure ale codului rutier să fie eliminate, deoarece credem că ele nu servesc scopului enunţat de scădere a evenimentelor rutiere nedorite. Şi să nu uităm de Hunedoara, unde Consiliul Judeţean a emis o hotărâre privind instituirea de taxe în valoare de 40.000 lei/an sau 1.000 lei/zi pentru folosinţa infrastructurii rutiere judeţene a unui autovehicul cu MTMA 40 tone…
Siegfried Mayer, secretar general CNR