Lotul 3 Orăştie- Sibiu, redeschis

A fost o adevărată provocare pentru CNADNR să reconstruiască, în regie proprie, cei 200 de metri demolați, în septembrie anul trecut, din Lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu.

Contractul cu antreprenorul italian Salini Impregilo a fost reziliat abia în ianuarie anul acesta, iar lucrările au început în aprilie. Șantierul a intrat, însă, în forță, în luna august, iar, de atunci, lucrările nu s-au mai oprit nici noaptea. „Ne-am angajat ca, la sfârşitul lunii septembrie, să deschidem acest tronson de autostradă şi ne vom respecta promisiunea. Lucrările sunt în grafic, s-au finalizat toate cele şase drenuri – tranşee drenante – avem o saltea de piatră de un metru cincizeci, care s-a finalizat, şi se execută lucrări de umplutură din balast”, a declarat Cătălin Homor, directorul general interimar al CNADNR, după inspecţia, din 9 septembrie, de pe șantier.

Mulțumit de ritmul de lucru și de calitatea lucrărilor, șeful CNADNR a precizat că „tipul ăsta de rezolvare îl vom aborda și la alte proiecte, cum este DN 29 Botoșani – Suceava, unde șantierul s-a oprit de 3 ani și nu vrem să mai facem experimente. Constructorul a intrat în faliment. În noiembrie, vom avea proiectul pe masă. Termen de finalizare va fi noiembrie 2017”.

Despre expertiza tehnică începută pentru întreg Lotul 3, Homor a spus că „este o procedură ce, probabil, se îndreaptă către o anulare”, dar că „se va face, mai devreme sau mai târziu, pentru a ne confirma calitatea lucrărilor”. Pe cei 22 de kilometri, au fost identificate „alte trei zone minore cu probleme pe partea carosabilă”, care vor fi executate în paralel cu lucrările de reconstruire a porțiunii demolate, astfel încât să fie gata concomitent.

Șantierul Podului Giurgiu-Ruse, pe final

Un alt șantier ce va fi încheiat în septembrie este cel de la podul de peste Dunăre Giurgiu – Ruse. Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, s-a asigurat, la fața locului, că lucrările care au mai rămas de executat „creează un disconfort cât mai mic șoferilor”. Circulația s-a deschis pe ambele sensuri încă din august, la 1 an de la debutul lucrărilor. Partea carosabilă este finalizată și trebuie numai trasate marcajele rutiere. Va rămâne un singur punct de lucru mobil, care va executa lucrări de sablare și vopsitorie a tablierului metalic și care se va muta periodic, pentru a minimiza disconfortul șoferilor.

Este prima reabilitare majoră de la darea în folosință a podului, în 1954. Contractul de reabilitare a fost atribuit, în octombrie 2014, Asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering. Investiția este cofinanțată din fonduri europene.

Pasajele peste Centura Oradea, gata înainte de termen

Cele două pasaje ce se construiesc peste Centura Oradea vor fi, și ele, gata în septembrie. „Aceste proiecte sunt un exemplu clar de profesionalism, mai ales că terminarea lucrărilor se face cu două luni mai devreme, o dovadă că este posibilă o asemenea mobilizare”, a declarat ministrul Sorin Bușe.

La pasajul Nojoridului, de 630 m, constructorul execută marcajele rutiere. Pasajul Ciheiului, de 484 m, este executat 98%. Proiectele tehnice au fost elaborate de Primăria Oradea și transmise către CNADNR, pentru efectuarea licitațiilor de execuție a lucrărilor, iar contractele au prevăzut luna noiembrie 2016 ca termen de finalizare.

Lucrări avansate la Centura Capitalei

Porțiunea de 8,7 km din Centura Capitalei, aflată în lucrări de modernizare și extindere la 4 benzi, a ajuns la 55% grad de execuție. Este vorba despre Lotul 1: sector A1 (km 55+465) – DN 7 (km 64+160), între Autostrada București-Pitești – DN7 și DN2 – Autostrada București – Constanța. Lucrările vor fi gata în luna mai 2017. La sfârșitul acestui an, traficul va fi deschis pe două benzi pe sens, urmând ca, numai pe o anumită porţiune, să se circule pe beton, înainte de asfaltare.

Pe de altă parte, Cătălin Homor spune că este posibil să apară probleme din cauza pasajului vechi de la Chitila, unde CNADNR va executa o expertiză, iar, în funcţie de rezultat, se va decide dacă este nevoie sau nu de lucrări ample de consolidare.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.