La inceputul lunii iunie, Uniunea Romana de Transport Public (URTP) a sustinut o conferinta ce a avut ca scop diseminarea celor mai bune practici din cadrul rezultatelor masurilor intreprinse pe parcursul celor 3 ani cat a durat proiectul Benefit, un proiect cofinantat de Comisia Europeana prin programul IEE (Intelligent Energy Europe).
Programul s-a desfasurat in 7 orase europene, printre care si Bistrita, alaturi de Bologna (Italia), Brno (Cehia), Maribor (Slovenia), Palma de Mallorca (Spania), Sofia (Bulgaria) si Zilina (Slovacia).
Un proiect de trei ani
Proiectul „Masuri complexe pentru companii in vederea intensificarii utilizarii transportului public de catre angajatii acestora“ si-a propus ca pe parcursul celor trei ani cat dureaza (septembrie 2008 – august 2011) sa experimenteze unele masuri specifice marketingului, aplicate sectorului de transport public de persoane, pentru a atrage mai multi calatori.
Beneficiile utilizarii transportului public de catre angajatii diferitelor companii, institutii, firme, scoli, licee, facultati, iar prin extensie de catre cetatenii unei localitati sunt resimtite pe mai multe planuri. Cei care beneficiaza cel mai mult sunt chiar locuitorii urbei respective, care au avut parte de scaderea costurilor destinate deplasarilor zilnice cu transportul public in raport cu masinile proprii, micsorarea cheltuielilor cu parcarea, siguranta deplasarii, diminuarea stresului si posibilitatea de a avea o activitate sociala in timpul calatoriei.
in cadrul conferintei, au fost prezenti operatori de transport din toata tara, care au fost dornici sa afle cum sa isi eficientizeze activitatea, sa ofere cetatenilor un transport civilizat, durabil si atractiv, sa se integreze in linia generala a civilizatiei europene in ceea ce priveste transportul calatorilor, sa economiseasca energie si, nu in ultimul rand, sa protejeze mediul.
Conferinta URTP
Conferinta a fost structurata pe mai multe segmente, precum influenta comportamentului de mobilitate a unui spot radio sau tv despre transportul public, cum se organizeaza un concurs de fotografie legat de transportul public, cum se pot castiga pasageri noi printr o campanie de sensibilizare, cum sa arate un pachet de mobilitate pentru angajatii noi, daca pot loteriile si tombolele sa convinga conducatorii auto sa apeleze la serviciul public de transport si, de asemenea, expozitia mobila in autobuze si utilizarea creativa a standurilor de mobilitate.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro