Noutățile MAN pentru anul 2017 cuprind noua generație de vehicule comerciale, activitate îmbunătățită pentru service și noua platforma IT centralizată RIO.
Noua generație de camioane, cu motoare mai performante și consumuri reduse de carburant, a fost prezentată de către MHS Truck & Bus Group, importatorul MAN în România, la finalul anului trecut.
Lansată cu ocazia IAA Hanovra, noua generație oferă motoare noi, mai puternice și mai economice, o transmisie mai bine adaptată condițiilor de exploatare și elemente noi de design la interior și exterior.
În ceea ce privește motoarele, acestea au primit 20 CP în plus și, totodată, 200 Nm mai mult cuplu. De asemenea, îmbunătățirea sistemului SCR contribuie, la rândul ei, la reducerea consumului de carburant. Astfel, noul motor D38 poate fi oferit în variantele de 540 CP, respectiv 580 CP, iar D26 poate ajunge la 500 CP. Noile motoare au primit în dotarea standard frâna de motor controlată electronic EVBec.
MAN a lansat și EfficientLine 3, ce asigură o reducere cu 6,35% a consumului de carburant față de generația precedentă.
Soluții de la 3 t
MAN a devenit furnizor de soluții complete, de la 3 t la 44 t, o dată cu lansare modelului TGE.
Noul MAN TGE oferă o mare varietate de modele, două ampatamente, trei înălțimi pentru acoperiș (2.340 mm, 2.575 mm, respectiv 2.800 mm înălțime totală) și trei lungimi pentru autovehicul, de la 5.983 mm la 7.388 mm. Volumul pentru compartimentul marfă poate ajunge la 18,3 mc.
Masa maximă pentru TGE variază între 3 t și 5,5 t. Pentru modelul de 3,5 t, masa utilă poate ajunge la 1,5 t. Tracțiunea poate fi pe puntea față, pe puntea spate, sau integrală, pentru cutia de viteze putându-se opta pentru o variantă manuală, cu șase trepte, sau una automată, cu opt trepte. Motorul de 2 l ce echipează TGE dezvoltă puteri între 102 CP și 177 CP.
MAN TGE va fi disponibil pe piaţa din România începând cu prima parte a anului viitor.
Adaptare la nevoile pieței
În ceea ce privește activitatea after sales, reviziile/schimburile de ulei pot fi extinse la maximum 150.000 km pentru motoare Euro 6C (noile modele lansate la IAA).
Tot în spiritul adaptării la nevoile pieței, au fost realizate și contractele de service Comfort.
De asemenea, a fost dezvoltată gama de produse Ecoline, pentru a putea oferi prețuri competitive pentru cât mai multe produse din portofoliu.
Sunt pregătite, totodată, campanii trimestriale mixte, piese și service – produsele oferite de către MAN pentru campaniile europene sunt dublate de oferte competitive de manoperă.
Campania de puncte MHS Truck & Bus Group oferă o gamă variată de produse utile șoferilor, ce pot fi achiziționate prin punctele obținute în urma intrărilor în service.
RIO – Noua marcă digitală
Platforma IT centralizată a tuturor producătorilor, destinată întregului sector de transport, este unul dintre punctele importante pentru anul 2017.
RIO este noua marcă digitală a Volkswagen Truck & Bus, fiind lansată, în 2016, la IAA Hanovra şi prezentată de către MHS Truck & Bus Group la finalul anului trecut.
Ideea din spatele RIO este interconectarea tuturor actorilor din lanţul de transport şi obţinerea, în acest mod, a unui câştig de eficienţă pentru toţi cei implicaţi: expeditori, şoferi, firme de curierat, companii de transport şi logistică, manageri de flote şi parcuri auto, dispeceri şi planificatori, precum şi pentru producătorii de vehicule şi de caroserii.
În esenţă, este vorba despre posibilitatea, pentru cei implicaţi, de a obţine un beneficiu direct, prin intermediul informaţiilor respective, necesare la momentul oportun, şi de a-şi limita risipa de resurse. În acest fel, procesele sunt optimizate, iar fluxul de marfă este controlat în mod eficient.
Funcţiile multiple ale lui RIO se extind de la utilizarea optimizată a vehiculelor, până la comunitatea şoferilor, de la repartizarea camioanelor, până la instructajele pentru şoferi, de la descărcarea aplicaţiei DTCO, până la utilizarea instrumentului Geo-Fencing. Pentru a fi în permanenţă la zi, conţinuturile platformei se vor actualiza automat, prin cloud, de până la 40 de ori pe an.
Tânăra marcă digitală RIO a fost inclusă de la început în parteneriate, pentru ca tuturor sectoarelor să le fie puse la dispoziţie cele mai bune soluţii. Printre altele, RIO oferă servicii din partea companiilor Continental, Schmitz Cargobull, Krone şi Meiller.
Producătorul de vehicule comerciale MAN, care este responsabil de dezvoltarea RIO în cadrul Volkswagen Truck & Bus, îşi va echipa cu noua platformă fiecare dintre noile camioane de serie, începând cu primăvara anului 2017. De asemenea, în reţea poate fi integrat, cu ajutorul unei casete de reechipare, orice alt vehicul obişnuit care este dotat cu interfaţă FMS.
Platforma IT RIO va înlocui sistemul Telematics la jumătatea acestui an.