MAN: O nouă etapă de viață pentru bateriile vehiculelor

MAN Truck & Bus și VHH vor să lucreze împreună pentru a testa cum se comportă bateriile uzate după utilizarea inițială în vehicule și ca sistem de stocare a energiei staționare, în condiții reale de operare.

Posibilități ale modurilor în care pot fi utilizate bateriile vehiculelor electrice după prima lor „viață” în vehicul sunt, acum, cercetate de MAN Truck & Bus și VHH, într-un proiect pilot de ultimă generație. Proiectul se derulează în Hamburg, la depozitul de autobuze VHH.

Containerul conține 50 de baterii ce au fost folosite la vehiculele VW Passat GTE. Fiecare baterie are o capacitate nominală de 9,9 kWh, ceea ce înseamnă că, în total, containerul are o capacitate de 495 kWh – circa jumătate de megawatt. Bateriile sunt montate pe rafturi și apoi sunt interconectate pentru a forma o baterie mare. Unul dintre obiectivele proiectului este de a dezvolta un concept flexibil de stocare a bateriei care să permită înlocuirea bateriilor.

Sistemul de stocare „second use”

Dezvoltarea sistemul de stocare a energiei este produsul unui memorandum VHH și MAN Truck & Bus, semnat în martie 2018. Întrucât eliminarea directă a bateriilor instalate în vehicule nu este ecologică, două companii doresc să pună la încercare reutilizarea acestor baterii într-un sistem de stocare staționar.

Formarea activă a viitoarei mobilități este, de asemenea, un subiect esențial pentru VHH; oricine utilizează transportul public local a făcut deja alegerea corectă. „Clienții noștri se așteaptă ca noi, companiile, să punem în aplicare tehnologii moderne și durabile, precum autobuzele electrice și, de asemenea, să le testăm amănunțit. Suntem foarte recunoscători că Ministerul Federal German al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) susține acest proiect, fapt ce subliniază interesul public de a examina toate aspectele mobilității electronice, din perspectiva sustenabilității responsabile”, a afirmat Toralf Müller, directorul general al VHH.

Diferite scenarii sunt testate folosind sistemul de mare stocare, pentru a optimiza consumul de energie la garajul VHH. Acestea includ utilizarea îmbunătățită a rețelei și amortizarea sarcinilor de vârf la încărcarea autobuzelor electrice („bărbieritul” vârfurilor). Alexander Adler, responsabil al proiectului din partea MAN Truck & Bus, a confirmat acest lucru: „Prin metoda «bărbieritului vârfurilor», sistemul de stocare poate reduce până la 600 kW din sarcina de vârf, reducând, astfel, costurile la utilizare a energiei electrice.” În plus, partenerii proiectului anticipează noi descoperiri cu privire la comportamentul îmbătrânit al bateriilor, la gestionarea eficientă a bateriei și la ciclurile de viață ale viitoarelor tehnologii ale bateriilor.

VHH

Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein, cu sediul în Hamburg, asigură transportul pentru peste 100 de milioane de pasageri pe an. Flota cuprinde aproximativ 560 autobuze, care urmează să fie convertite pentru propulsia electrică în anii următori. VHH va testa primul autobuz urban electric MAN în operațiunile cotidiene, la începutul lui 2020. Compania a primit, oficial, autobuzul MAN Lion’s City E la garajul „Speicherstadt” din Hamburg, la mijlocul lunii decembrie, urmând ca alte 17 vehicule MAN să se alăture flotei VHH la finalul lui 2020.

Target-uri ale proiectului:

  • Tratarea bateriilor într-un mod durabil, prin reutilizare.
  • Prevenirea vârfurilor de putere, atunci când vine vorba de consumul de energie electrică provenit din încărcarea autobuzelor electrice.
  • 50 de baterii de vehicule folosite împreună, pentru a crea un singur sistem de stocare a energiei

Stefan Sahlmann, șef MAN Transport Solutions: „A doua utilizare a bateriei este un subiect extrem de important, având în vedere electrificarea în continuă creștere a mobilității în ansamblu. În Hamburg, dorim să investigăm modul în care se comportă bateriile uzate, împreună cu partenerul nostru VHH – astfel încât să putem dezvolta aplicații viitoare. Proiectul cu VHH și Volkswagen face parte din strategia noastră de a face transportul viitorului sustenabil.”

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.