Melissa Logistic – Miza pe destinatiile extracomunitare

Exista transportatori care reusesc si astazi sa isi dezvolte flotele, sa-si pastreze clientii si sa castige unii noi. Cum poate un caraus sa evolueze cu pasi calculati si care sunt avantajele pe care le pot conferi masinile noi, am incercat sa aflam de la George Ungureanu, directorul general Melissa Logistic.

Melissa Logistic si-a inceput activitatea in anul 2009 bazandu-se pe o echipa tanara de profesionisti. Compania ofera servicii de transport rutier de marfuri generale si agabaritice, precum si intermedieri in transporturi atat in cadrul Uniunii Europene, cat si extracomunitar. Planurile echipei din fruntea Melissa Logistic sunt de expansiune. Astfel, anul acesta au fost achizitionate masini noi, luandu-se totodata in considerare dezvoltarea unor noi relatii de transport. „Am decis achizitia a trei ansambluri noi formate din cap tractor si semiremorca, dupa ce in urma calculelor am ajuns la concluzia ca este o varianta mult mai avantajoasa decat cea de a achizitiona camioane second hand“, a afirmat George Ungureanu, mentionand ca atunci cand s-a facut analiza privind achizitia s-a tinut cont de consumul mai redus de motorina pe care il ofera modelele alese, de taxele scazute si de costurile mai mici previzionate pentru reparatii. „Am cumparat astfel doua camioane Scania Euro 5, fara AdBlue, de 440 CP, si unul de 730 CP, cu AdBlue. Acestea exceleaza la capitolul optiuni, ofera o eficienta maxima si reduceri semnificative de costuri, care ajung sa reprezinte aproximativ jumatate din rata de leasing a unui camion nou. De asemenea trebuie sa recunoastem ca am vrut sa rasplatim soferii pentru performantele lor si ne-am gandit si la confortul oferit pe parcursul curselor. In acest moment avem in parc sase autotractoare Scania, sase semiremorci Schmitz si Krone, cu prelata, si un trailer Scania de 730 CP cu semiremorca Faymonville pentru transporturile agabaritice. Avem in plan continuarea dezvoltarii parcului in toamna prin achizitia a doua camioane Scania noi, dar ne gandim la o varianta de volum: camioane cu remorci, in tandem“, a spus directorul general Melissa Logistic.

Tendinte ale pietei

Pe baza perspectivelor comune cu clientii de pana acum, Melissa Logistic a reusit sa dezvolte relatii strategice si de durata cu parteneri din Austria, Franta, Germania, Italia sau Olanda, dar pentru dezvoltarea activitatii se au in vedere relatiile extracomunitare. „In tarile care nu sunt membre ale Uniunii Europene exista avantajul ca nu vin toti cei care au stricat tarifele pe comunitate dupa aderarea Romaniei la UE. Avem in plan sa ne dezvoltam pe relatia Georgia – Kazahstan, urmarim oportunitati din tarile baltice si din fosta Uniune Sovietica. Pe comunitate, din punctul meu de vedere, nu mai este rentabil sa trimiti camioanele la lucru pentru ca se fac multi kilometri cu bani putini.“ George Ungureanu a subliniat ca, in conditiile in care tarifele de transport s-au mentinut la un nivel constant in ultimul an, au crescut taxele de autostrazi si pretul combustibilului. „In opinia mea, viitorul in transporturi este legat de tarile din afara Uniunii Europene. Chiar daca piata pe Germania si-a revenit dupa cateva luni foarte dificile, exporturile sunt platite prost, iar pentru a fi profitabile cursele, returul trebuie facut in regim de grupaj. In ultima perioada, 80% din transporturi le-am facut in acest regim. In comparatie cu alti ani, chiar si agabariticul s-a miscat ceva mai slab, dar tinand cont ca avem cativa clienti fermi, pot spune ca rezultatele au fost bune pentru noi“, a concluzionat George Ungureanu.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.