MERCEDES-BENZ: eEconic a intrat în producție

Daimler Truck a demarat producția de serie a camionului electric Mercedes-Benz eEconic pentru utilizare urbană și facilități municipale, la fabrica din Wörth, Germania.

Noul camion face parte din seria Special Trucks și este al doilea model electric echipat cu baterii al producătorului german ce iese de pe linia de producție a fabricii Wörth, la scurt timp după începerea producției de serie a modelului eActros. Vehiculul municipal se bazează pe aceeași arhitectură ca și eActros și face parte din autocamioanele perfect adaptate ale diviziei Mercedes-Benz Special Trucks, fiind electrificat în Future Truck Center.

eEconic a fost dezvoltat alături de clienți, în urma unor sesiuni de teste practice, ce au avut loc începând cu luna mai a anului 2022. Primul vehicul din producția de serie va fi livrat către Urbaser A/S, o companie din Danemarca, ce activează în sectorul salubrității. Alți clienți au optat, deja, pentru modelul eEconic produs în serie, iar autocamioanele vor fi livrate succesiv, pe parcursul anului.

Producția, la Future Truck Center

Noul vehicul municipal electric eEconic va fi produs pe linia de asamblare Mercedes-Benz Special Trucks existentă, în paralel cu vehiculele cu motoare termice. După asamblare, electrificarea eEconic continuă la Future Truck Center, unde, la fel ca eActros, camionul este echipat cu componentele pentru propulsia electrică. Pe parcursul a mai multe etape de producție, bateriile de înaltă tensiune și unitatea de încărcare sunt instalate. Odată ce toate componentele de înaltă tensiune au fost asamblate, întregul sistem poate fi pus în funcțiune, iar camionul este gata pentru a rula.

De-a lungul procesului de metamorfozare a transportului într-unul neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2, fabrica din Wörth și-a stabilit, printre altele, obiectivul de a-și dezvolta continuu forța de muncă, pentru producția de camioane cu noi sisteme de propulsie. Aceasta include asigurarea faptului că angajații care lucrează cu autovehicule de înaltă tensiune, cum ar fi eEconic, urmează o formare și o dezvoltare specifică. Din 2018, angajații fabricii din Wörth au fost calificați pentru producția de camioane electrice. Până în prezent, aproximativ 2.700 de angajați au fost instruiți să gestioneze vehicule și componente de înaltă tensiune, în cadrul centrului propriu de pregătire.

Aplicații municipale complet electrice

În linii mari, caracteristicile tehnice ale eEconic sunt asemănătoare cu cele ale eActros. Ca vehicul de salubrizare, eEconic este destinat să acopere, fără încărcare intermediară, majoritatea rutelor tipice de colectare a deșeurilor pe care modelul clasic Econic le parcurge, în timpul operațiunilor, într-o singură tură. Transmisia electrică permite o podea coborâtă, facilitând accesul și coborârea din cabină în picioare, printr-o ușă pliantă, cu deschidere spre interior, pe partea opusă traficului.

Cabina multimedia este intuitivă și reprezintă, de asemenea, o îmbunătățire semnificativă în comparație cu modelul convențional Econic. Un alt punct de diferențiere este și parbrizul panoramic. Acesta beneficiază de termocontrol, ce previne aburirea în cazul condițiilor meteo specifice și crește vizibilitatea asupra zonei de trafic. Mai mult, parbrizul reduce încălzirea cabinei cauzată de radiațiile solare. În ceea ce privește siguranța în traficul urban: varianta standard a modelului eEconic este echipată cu sistemul de asistență la virare Sideguard Assist și sistemul de frânare de urgență Active Brake Assist 5.

Dr. Ralf Forcher, șef Mercedes-Benz Special Trucks: „(…) cu noul model eEconic, punem pe șosea primul Special Truck Mercedes-Benz alimentat electric și produs în serie. Colaborarea cu clienții noștri ne-a demonstrat că orașele și municipalitățile caută vehicule neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2, pentru flotele de servicii publice. În special în ceea ce privește orașele mari, există nevoia unor soluții logistice și de salubrizare care să fie silențioase, curate și sigure. Iar noi oferim camionul potrivit pentru acest lucru.”

Flotă fără emisii, până în 2039

Începerea producției eEconic este un alt obiectiv atins în călătoria Daimler Truck către un transport neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2: pentru a contribui la decarbonizarea industriei vehiculelor comerciale, compania urmărește să asigure un transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050.

Astfel, grupul își propune să vândă numai vehicule neutre din punct de vedere al emisiilor CO2 în principalele piețe operaționale din America de Nord, Europa și Japonia începând cu anul 2039. Așa-numita „strategie duală” se concentrează pe două tehnologii complementare pentru alimentarea cu energie a autocamioanelor: baterii și pile de combustie pe hidrogen.

Fabrica din Wörth

Fondată la Wörth am Rhein, în 1963, aceasta este cea mai mare fabrică de asamblare a camioanelor Mercedes-Benz Trucks și, în prezent, produce modelele de camioane Mercedes-Benz Arocs, Atego și Actros. În 2021, a fost lansată producția de serie a modelului de camion electric cu baterii Mercedes-Benz eActros. Tot în cadrul fabricii, sunt construite și camioanele speciale – Mercedes-Benz Econic, Unimog și Zetros.

Aproximativ 470 de camioane, personalizate în funcție de cerințele clienților, pot ieși pe poarta fabricii, în fiecare zi. Clienții din peste 150 de țări apreciază „calitatea fabricată în Wörth”. Locația de pe Rin este centrul de competență pentru rețeaua globală de producție Mercedes-Benz Trucks.

Fabrica Mercedes-Benz din Wörth are peste 50 de ani de experiență în producția CKD (Completely Knocked Down) și livrează kituri de vehicule în numeroase piețe, la nivel mondial, pentru asamblarea finală locală – peste 750.000 de kituri în total, până în prezent. Cu aproximativ 10.000 de angajați, fabrica Mercedes-Benz Wörth este al doilea cel mai mare angajator din regiunea Renania-Palatinat (Germania).

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.