MERCEDES-BENZ: … ideile din spatele volanului de Sprinter

După ce, la începutul anului, am luat parte la lansarea internațională a celei de-a treia generații de Mercedes-Benz Sprinter, prima ce se bazează pe filosofia adVANce, acum am luat loc și în spatele volanului.

Despre istoria glorioasă a acestui model, am discutat în articolul din luna februarie, dar nu și despre sentimentul pe care îl ai, atunci când conduci această mașină.

După cum ne așteptam încă de la lansare, interiorul, mai ales cel echipat cu sistemul MBUX, ce are un display de 10,25 inch, este unul „spațial”, de neașteptat să se regăsească „într-o dubă”, fapt ce-ți schimbă dispoziția încă din momentul în care te așezi pe scaun. N-apuci să te minunezi prea mult, pentru că, „la concurență” cu sistemul MBUX, este și volanul.

Wow! … și asta cred că acoperă toată gama de atribute ale acestuia. După ce te freci puțin la ochi, încerci să-ți dai seama la ce te ajută toate acele comenzi de pe volan. Nu dispera dacă nu le identifici instant, e greu cu tehnologia de ultimă oră, dar și după ce le stăpâneeeești… Una peste alta, am pornit la drum.

Cutia de viteze automată, deși era vorba de cea în 7 trepte (7G-Tronic Plus) nu cea în 9 (greu de prins la teste exemplarul cu această cutie) cuplată la motorul de 3.0 l (6 cilindri în V) de 190 CP, transformă condusul într-o plăcere, cel puțin dacă ești un împătimit al mașinilor.

Nici nu vreau sa mă gândesc ce rafinament „emană” varianta superioară, cea în 9 trepte, ce are un convertizor automat de cuplu. Vivacitate, eleganță, confort, siguranță, sunt doar câteva din elementele ce pot caracteriza senzația întâlnită pe timpul plimbării cu această generație de Sprinter.

Mai mult decât o utilitară

Noul Sprinter a trecut de această barieră, nu este doar un vehicul de transport marfă. Asta s-a și dorit. Este o soluție. Mercedes-Benz Vans trece printr-o transformare, de la un producător de vehicule, la un furnizor de soluții complete de transport și mobilitate. Noul Sprinter este prima serie de modele care încorporează filosofia adVANce și pune primele soluții, din această inițiativă viitoare, pe drum.

  • Oferă eficiență crescută, datorită conectivității la internet: cu cele mai recente opțiuni de conectivitate și serviciile de conectare Mercedes PRO Connect, noul Sprinter devine parte a IoT (Internet of Things – Internetului lucrurilor). Controlul mai simplu al flotei și comunicarea optimizată între managerul de flotă și șofer sunt printre inovațiile menite să ușureze și să eficientizeze munca de zi cu zi.
  • Opt pachete cu servicii de conectivitate, pentru conectare online: la lansarea pe piață a proiectului Mercedes PRO Connect ca opțiune, în 19 țări europene vor fi introduse opt pachete dedicate parcului auto, vehiculului, șoferului și servicii de localizare. Acestea includ, spre exemplu, supravegherea vehiculelor, operarea lor, comunicarea cu flota, gestionarea întreținerii și reparațiilor și un jurnal de bord digital al șoferului. Noile servicii pot fi folosite cu noul sistem multimedia MBUX, care utilizează un ecran HD de 7 sau 10,25 inch, control tactil și are control vocal intuitiv.
  • Adaptabil până la ultimul detaliu: peste 1.700 de variante diferite ale noului Sprinter pot fi generate, prin combinarea tipurilor de caroserie, a configurațiilor unităților, a cabinelor, a lungimilor corpului, a tonajelor și înălțimilor compartimentelor de încărcare. Asta face ca noul Sprinter să fie vehiculul potrivit pentru o gamă largă de nevoi și sectoare de transport.
  • Tracțiunea față și noile transmisii: pe lângă sistemul clasic Mercedes-Benz de propulsie (tracțiune spate) și tracțiunea integrală, paleta este completată cu un sistem de tracțiune față. Din motive de design, sarcina utilă a acestei versiuni crește cu 50 kg, comparativ cu modelul anterior, și are un prag de încărcare mai mic cu 80 mm, ceea ce face ca încărcarea / descărcarea și accesul / ieșirea să fie mai convenabile. Principalele caracteristici tehnice ale noului Sprinter includ două transmisii nou dezvoltate pentru tracțiunea față – o transmisie automată cu convertizor de cuplu în nouă trepte, dar și o transmisie manuală în 6 trepte.
  • Habitaclul: optimizat ergonomic și confortabil – aceste aspecte transformă cabina într-un loc de muncă plăcut. Îmbunătățirile includ scaune ce au o formă ergonomică, pornire fără cheie și un sistem mai bun de climatizare.
  • Zona cargo este practică și cu o capacitate mare de încărcare. Capacitatea maximă de încărcare este de 17 mc, cu o sarcină de până la 5,5 t. Iluminarea, folosind tehnologia LED, asigură o vizibilitate optimă în compartimentul de marfă, iar ușile din spate pot fi deschise mai ușor, pe pereții laterali ai van-ului.
  • Liderul în domeniul siguranței: Mercedes-Benz Vans își îndeplinește rolul de inovator în introducerea tehnologiilor moderne de siguranță, în segmentul de vehicule mari. Sistemele de asistență și control disponibile pentru noul Sprinter includ, de exemplu, o cameră de mers înapoi, care își prezintă imaginea în oglinda retrovizoare, un pachet modern de parcare, cu o vedere de jur-împrejur, 360°, și un senzor de ploaie, plus un sistem integrat, Wet Wipers. Lichidul de spălare este trecut prin brațele ștergătoarelor, pulverizat direct în fața lamelor ștergătoarelor și șters fără întârziere – pentru o vizibilitate optimă, chiar și în timpul procesului de ștergere.
  • Îmbinarea formei și a funcționalității: o dată cu a treia generație, exteriorul Sprinterului intră într-o nouă eră, în care nu sunt doar solicitate calitățile sale în rezolvarea problemelor de transport. Vehiculele din flotele moderne devin, din ce în ce mai mult, și reprezentanții companiilor și, mai ales, în întreprinderile mici și mijlocii, acestea sunt, în mare măsură, o carte de vizită. Strategia de design a Mercedes-Benz, stabilită în sectorul automobilelor, creează baza pentru acest lucru și se remarcă printr-o linie de design curată și rafinată.

Fișă tehnică

Model: Sprinter

Motorizare: 3.0 l

Putere: 190 CP

Cuplu maxim: 440 Nm

Transmisie: automată, 7G-TRONIC Plus

Sarcină maximă: până la 5,5 t

Capacitate de încărcare: până la 17 mc

Preț: 19.990 Euro (preț de pornire în Germania)

Alexandru STOIAN

Amsterdam, OLANDA

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.