Cu ocazia IAA Mobility 2021, constructorul german s-a desfășurat mai degrabă ca la o întâlnire, decât prezentând vehicule pur și simplu, continuând, astfel, cu prezența sa, bazată pe dialog și experiențe, la târgurile comerciale.
Cu o gamă variată de experiențe tematice, derulate în centrul orașului München, pe Blue Lane și la centrul de expoziții, producătorul face tranziția către un viitor cu emisii zero, durabil și digital, tangibil din punct de vedere emoțional. Mesajul principal este „Lead in Electric”. Mercedes-Benz a prezentat întreaga gamă a portofoliului său actual și viitor de mobilitate electrică. Șapte din zece premiere sunt modele pur electrice. Acest lucru arată, în mod clar, modul în care electrificarea câștigă un nou impuls, în rândul tuturor mărcilor.
Pentru Mercedes-Benz, târgurile comerciale reprezintă un instrument de marketing eficient, deoarece permit multor oameni să intre în contact cu marca, într-o perioadă scurtă de timp. Vizitatorii pot experimenta produse și servicii și pot vorbi direct cu experții. La IAA 2019, de exemplu, peste 561.000 de persoane au venit la standul Mercedes-Benz, timp de două săptămâni. Cu toate acestea, nevoile clienților se schimbă. Având în vedere acest lucru, este important pentru Mercedes-Benz să continue să dezvolte formatul târgului comercial, în concordanță cu problemele zilnice și cu problemele actuale cu care se confruntă societatea. Noul concept IAA realizează acest lucru prin accentul său clar pe durabilitate și mobilitatea viitoare, precum și varietatea opțiunilor sale de prezentare cu Open Space, Blue Lane și Summit.
Experiența Open Space de la Odeonsplatz, din centrul orașului, a detaliat strategia de afaceri durabilă a Mercedes-Benz și a depășit subiectele pur auto. Aceasta și-a propus să combine prezentarea tuturor vehiculelor electrice actuale și viitoare, cu o expoziție pe teme de sustenabilitate, o operă de artă și o scenă muzicală, seara. „În calitate de marcă de lux contemporană, Mercedes-Benz se angajează în sustenabilitate. În primul rând, prezentăm exclusiv vehicule complet electrice. În plus, în calitate de companie, am dorit să contribuim la viața socială și culturală a orașului, să inspirăm vizitatorii și locuitorii orașului, dincolo de mobilitatea urbană, și să creăm o imagine puternică și orientată spre viitor a Mercedes-Benz”, a spus Bettina Fetzer, vicepreședinte comunicare și marketing Mercedes-Benz AG.
Tehnologii și servicii digitale
La Summit-ul din sala de expoziții B3, accentul a fost pus pe latura software a mobilității viitorului. Diverse domenii tematice, cu diverse oportunități de dialog, au prezentat abordarea holistică pe care Mercedes-Benz o adoptă, pentru a promova digitalizarea.
Teste electrice și automate
Utilizând Blue Lane, s-a putut experimenta conducerea electrică și sentimentul mobilității neutre din punct de vedere climatic. 40 de vehicule au fost disponibile pentru drive-teste pe traseul dintre expoziție și centrul orașului: 31 de modele complet electrice de la Mercedes-EQ, Mercedes-Benz și smart (EQA, EQC, EQS, EQV și smart EQ fortwo coupé și cabrio), precum și nouă vehicule hibride plug-in Mercedes-Benz, de la Clasa A la GLE.
Bettina Fetzer, vicepreședinte comunicare și marketing Mercedes-Benz AG: „La München, am creat spații comune, în care oamenii să poată interacționa. Am generat o experiență cuprinzătoare și contemporană și am oferit soluții și servicii inovatoare, durabile și digitale, pentru mobilitatea de mâine.”
În cadrul expoziției, Mercedes-Benz a prezentat întreaga gamă a portofoliului său de electromobilitate, la Odeonsplatz – de la modelul compact, la limuzina de lux și MPV, printre care s-au numărat șapte vehicule noi.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro