Mercedes-Benz Truck & Buses introduce noul autobuz interurban flexibil și economic, Intouro, cu o premieră mondială pe segmentul autobuzelor, în materie de siguranță.
Producătorul a încercat să crească nivelul segmentului de autobuze interurbane destinate transportului interjudețean și excursiilor. Cu noile sisteme de asistență disponibile: Active Brake Assist 5 – sistemul de frânare de urgență și Sideguard Assist – sistemul care avertizează șoferul despre obstacolele mobile sau staționare, Intouro oferă un nivel superior de siguranță în segmentul autobuzelor interurbane. În același timp, promite să fie un model de eficiență și funcționalitate.
Premiera mondială
Aceasta se referă la sistemul Active Brake Assist 5 (ABA 5) pentru autobuze, având funcția de frânare automată, pentru evitarea coliziunilor cu pietonii.
Protejarea celor mai vulnerabili participanți la trafic, precum și a pietonilor și bicicliștilor, reprezintă un aspect extrem de important pentru Mercedes-Benz, în special în ceea ce privește transportul urban și interurban. Noul Intouro este primul autobuz care dispune de un sistem unic de frânare în caz de urgență, Active Brake Assist 5, ce marchează o etapă importantă în creșterea siguranței rutiere.
Fiind primul sistem de asistență la frânare în caz de urgență disponibil pentru autobuze la nivel mondial, ABA 5 poate efectua o oprire automată completă a autobuzului cu scopul de a evita pietonii. Mai mult, în comparație cu predecesorul său, ABA 4, noul sistem poate efectua și o oprire automată completă pentru a evita obstacolele mobile sau staționare.
Se poate mai mult
Dintre noile sisteme de siguranță disponibile pentru noul Intouro, se distinge pachetul opțional Sideguard Assist, sistemul de asistență la viraje, cu funcție de detectare a pietonilor. Acesta sprijină șoferul în viraje, în zonele aglomerate. Prevăzut cu sisteme radar, Sideguard Assist semnalează obstacolele mobile, precum pietonii sau bicicliștii, dar și pe cele staționare.
Datorită celor două sisteme de asistență, noul Intouro oferă un nivel de siguranță fără precedent pentru autobuze. Împreună cu ESP ca echipare standard și alte echipări de siguranță, noul Intouro îmbină toate tehnologiile de siguranță disponibile pentru autobuze, în prezent.
Economie și flexibilitate
Autobuzul a fost gândit să acopere o paletă vastă de nevoi ale clienților, fiind oferit într-o gamă largă de configurații. Un asemenea autobuz, cu podea ridicată și un compartiment generos pentru bagaje, poate fi folosit ca autobuz școlar, pentru transferuri, dar și pentru transportul angajaților sau excursii.
Aerodinamica optimizată și caroseria ușoară, actualizată, asigură o și mai mare eficiență în materie de consum de carburant. În funcție de modul de operare al autovehiculului, consumul este cu până la 3% mai mic în varianta standard, față de generația anterioară, iar, cu pachetele opționale, consumul poate fi redus și mai mult.
Cockpit Basic
Zona șoferului este proiectată conform principiilor ergonomice. Cockpit Basic are un volan multifuncțional și toate instrumentele sunt clar aranjate și ușor accesibile, fără ca șoferul să fie nevoit să-și schimbe poziția, pentru a le putea utiliza. Volanul multifuncțional și afișajul color TFT de înaltă rezoluție, cu meniul intuitiv, simplifică, în plus, sarcinile șoferului.
Interior și exterior
Compartimentul pasagerilor are un design modular, cu versiuni individuale variind de la autobuze interurbane strict orientate spre costuri, până la echipamente confortabile pentru călătorii. Scaunele sunt aranjate pe platforme și pot fi deplasate în partea din față fără nicio înclinare, în timp ce facilități opționale precum scaunele TravelStar Eco sau seturile cu guri de ventilație și lumini de citire sunt disponibile pentru călătorii de lux.
Caroseria reflectă limbajul clar al designului, pornind de la parbrizul generos, grila specifică mărcii, faruri și până la pereții laterali drepți. Colțurile barei de protecție și ușa 1, care este realizată din tablă în zona inferioară, facilitează reparațiile.
Posibilități multiple
Noul Intouro este caracterizat, printre altele, și de versatilitate. Varietatea de echipamente acoperă aproape orice utilizare posibilă și încearcă să ofere soluția potrivită pentru client. Acest lucru este posibil prin combinația individuală de motoare și lungimi: de la variantele cu două axe Intouro, Intouro M și K până la primul model cu trei axe din gamă, Intouro L.
- În varianta standard a noului Intouro, lungimea este de 12,18 metri, accesul se face pe cele două uși disponibile, iar înăuntru pot lua loc confortabil pe scaune maximum 55 de pasageri.
- Intouro M, cu o lungime de 13,09 metri și până la 63 de locuri, este potrivit pentru un volum mare de călători. (În teorie, alte 44 de persoane au loc în picioare, ajungând la un total de 107.)
- Varianta Intouro K este cea mai scurtă, cu o lungime de 10,75 metri și o capacitate maximă de 47 de locuri pe scaune. Nu se vinde încă, dar urmează să fie disponibilă din toamna lui 2021.
- Intouro L este un model mai deosebit, fiind primul vehicul cu trei axe din serie. Acest model este dedicat volumelor mari de pasageri și activității de transport pe distanțe lungi, cu precădere. Capacitatea locurilor pe scaune este sensibil mai mare față de modelele cu 2 axe, ajungând la 71. Acesta are lungimea de 14,88 metri și, asemenea modelului K, urmează să fie lansat în 2021.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro