MERCEDES-BENZ: Vito, aventurierul

După 20 de ani de istorie, Mercedes Vito confirmă că este un profesionist al segmentului de vehicule comerciale. Ajuns la cea de a treia generație, lansat în urmă cu doi ani, Vito se doreşte a fi un vehicul „bun la toate“, servind de la meşteşugari la comercianţi, şi de la furnizori de servicii de întreţinere la transport de tip shuttle și taxi.

 

La momentul lansării sale oficiale, în 2014, eveniment cu ocazia căruia am avut ocazia să vizităm și fabrica de la Vitoria, Spania, am prezentat un drive test cu versiunea Panel Van a noului Vito. Acum, am ales altceva.

PRO-ul

De această dată am optat pentru versiunea Tourer a noului Vito. Încă nu i se poate dezlipi eticheta de „noul”, chiar dacă 2014 nu a fost ieri. Versiunea de transport persoane a primit denumirea de Tourer și are trei variante de echipare disponibile: Vito Tourer BASE, funcțional și robust, versatilul Vito Tourer PRO și modelul premium Vito Tourer SELECT.

Noi am testat versiunea PRO, beneficiind de conectivitate multimedia cu smartphone-ul via cablu USB, volan sport multifuncțional în 3 spițe, precum și de xenon și tehnologie LED pentru DRL. Scaunele au fost însă îmbrăcate în textil, modelul fiind făcut să „țină la tăvăleală”. Dar nimic nu putea fi reproșat calității scaunelor. Sunt confortabile și oferă o poziție de condus ergonomică.

Sistemul de asistență la parcare, care, practic, îți parchează mașina, este o opțiune interesantă, mai ales pentru cei ce conduc, de regulă, turisme și nu sunt obișnuiți cu dimensiunile unui vehicul comercial (la bază). Confortul se poate traduce și prin intimitate, iar geamurile fumurii aflate în dotarea standard a acestei echipări oferă acest lucru. Spațiile de depozitare sunt un alt capitol la care Vito Tourer Pro excelează, acestea fiind încăpătoare și… peste tot.

Odată cu schimbarea de generație, Vito a primit o cabină reproiectată în întregime, oferind mai mult spaţiu atât şoferului, cât şi pasagerului din dreapta, reprezentând, practic, un interior de Mercedes Sprinter restilizat. Simetrică în forma sa de bază, structura este bine conturată și spaţioasă, pentru o siguranță operațională maximă. În timpul dezvoltării acestui nou model, atât spaţiul cât şi izolarea fonică au primit o atenție deosebită.

Motorizare

Modelul testat de noi a beneficiat de propulsorul de 2,2 litri, cel ce se află „în spatele” inscripției 116 CDI. Un motor puternic, ce dezvoltă 163 CP și un cuplu de 380 Nm și care nu are un consum de combustibil ridicat. În testul nostru, în care a predominat regimul urban, consumul mediu s-a situat în jurul valorii de 10-11 l / 100 km.

Nu, nu este mult, pentru că mașina are masa proprie de aproximativ 2 tone. Iar dacă la acest fapt adăugăm și transmisia automata 7G-Tronic Plus, care sporește nivelul de confort al șoferului, ne dăm seama că, de fapt, suntem „în zona verde”. În segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, acesta a fost, la momentul lansării, singurul model din lume cu transmisie automată, convertizor de cuplu motor și șapte trepte.

Siguranță și costuri

Nu știm dacă Poliția oferă cu adevărat siguranță și încredere, dar Mercedes-Benz Vito Tourer da. Modelul furgon oferă standard airbaguri și un indicator care aminteşte de punerea centurii de siguranță, atât pentru șofer, cât și pentru pasager, iar modelele Tourer PRO şi SELECT dispun de airbaguri tip cortină şi airbaguri laterale pentru torace.

Pentru prima dată, Vito a făcut posibilă introducerea de airbaguri în spate pentru Tourer, ajngându-se la până la opt în total. Siguranţa se extinde, în mod natural, către precizia direcţiei și discuri de frână redimensionate (16″ sau 17″) precum și Adaptive ESP ca dotare standard, alături de senzorii de presiune în pneuri şi asistenţa la rafalele de vânt din lateral.

Tototdată, modelul testat era echipat și cu Attention Assistent, sistem care monitorizează starea şoferului, şi Active Parking Assist, ce care identifică locuri de parcare disponibile şi ajută şoferul să o efectueze. Indiferent de varianta de motorizare, Vito beneficiază de intervale de service îndelungate, de până la 40.000 km sau doi ani.

Conform oficialilor Daimler, pentru această generaţie au scăzut costurile de mentenanţă şi reparaţii cu 6,4%. Optimizarea TCO (Total Cost of Ownership) prin toate elementele prezente pe această generație de Vito aduce clientului un avantaj de aproximativ 7.300 euro anual.

Fișa tehnică

Model: Vito 116 CDI Tourer

Motorizare: OM 651 CDI

Capacitate cilindrică: 2.143 cmc

Putere: 163 CP / 3.800 rpm

Cuplu: 230 Nm / 1.400 – 2.600 rpm

Transmisie: automată, 7G-Tronic Plus

Dimensiuni (L/l/h) mm: 5.140 / 1.928 / 1.911 mm

Capacitate: 7+1 locuri

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.