„Adblue, marcă înregistrată” presupune că acest produs este obținut prin respectarea unei rețete standardizate, ce integrează inclusiv tehnologia de fabricație și are trasabilitate, începând cu achiziția și testarea materiei prime. Însă…
Pe piață sunt comercializate cantități importante de „AdBlue nelicențiat”. De ce? Pentru că obținerea licenței presupune un proces dificil, ce implică o monitorizare constantă a procesului de producție, precum și a contractelor de achiziție a materiei prime, în corelare cu cantitățile comercializate.
Merită subliniat faptul că, la baza AdBlue, stă un tip de uree utilizat special pentru acest produs, ce poartă denumirea de „uree automotive” și are proprietăți dedicate acestei industrii. Previzibil, și prețul este unul superior. Practic, ureea dedicată industriei auto are un preț de achiziție aproximativ dublu față de ureea agricolă.
Într-o piață în care, pentru mulți consumatori, prețul este singurul criteriu luat în calcul, la achiziția AdBlue, era firesc să crească numărul de producători nelicențiați și cu produse neconforme.
În aceste condiții, un preț suspect de mic ar trebui să ridice, din start, semne de întrebare legate de calitatea produsului. O măsură de precauție ar fi să vă asigurați că produsul achiziționat vine de la un producător licențiat!
Totodată, principiul „cel mai bun preț, la cel mai apropiat producător” ar trebui să se aplice, în cazul AdBlue, în condițiile în care transportul acestui produs se face în condiții speciale, cu cisterne dintr-un anumit tip de inox, care, în mod normal, ar trebui să fie utilizate doar pentru AdBlue, pentru a se evita contaminarea produsului.
adblue@newdesigncomposite.ro