NEVOMO: Primele teste cu trenuri care levitează

Nevomo, companie europeană importantă din domeniul deep-tech, cu origini poloneze, care a dezvoltat tehnologia inovativă MagRail, inspirată din hyperloop, a demonstrat, recent, faptul că vehiculele de cale ferată pot levita, folosind liniile convenționale de tren.

Această premieră mondială are potențialul de a revoluționa transportul feroviar, prin îmbinarea fără probleme a sistemelor tradiționale de cale ferată cu viziunea soluțiilor de viteză extremă, cum ar fi hyperloop.

Testele MagRail au confirmat că vehiculele de cale ferată pot fi operate pe infrastructura feroviară existentă. Pe parcursul probelor, pe o secțiune de peste 720 m a liniei de testare a Nevomo, situată în Nowa Sarzyna, Polonia, vehiculele MagRail au atins o viteză de 135 km/h, demonstrând o levitație stabilă și un ghidaj magnetic precis pe infrastructura feroviară. Vehiculul, cu o lungime de 6 m și o masă de 2 t, a început să leviteze la o viteză de 70 km/h și a ajuns de la 0 la 100 km/h în 11 secunde.

În ultimă instanță, trenurile de înaltă viteză MagRail destinate transportului de pasageri se estimează că vor putea atinge o viteză maximă de 550 km/h pe liniile de cale ferată, ceea ce ar putea reduce semnificativ timpii de deplasare.

„Ziua de astăzi marchează un reper important în dezvoltarea Nevomo. Pentru prima dată în istoria feroviară, un vehicul de cale ferată s-a deplasat pe șinele existente, dar deasupra lor, fără fricțiune. Acest lucru arată că tehnologia MagRail nu este doar o viziune pentru viitor, ci este o soluție tangibilă pentru prezent. O soluție pentru o Europă mai «verde» și mai conectată. Prin utilizarea infrastructurii existente, oferim o abordare eficientă din punct de vedere a costurilor și mai prietenoasă cu mediul pentru modernizarea transportului feroviar, în conformitate cu obiectivele Pactului Verde European”, a declarat Przemek Ben Paczek, CEO și co-fondator al Nevomo, în urma testării.

După 3,5 ani de cercetări și teste, Nevomo a demonstrat, astfel, că este posibilă dotarea infrastructurii feroviare existente cu motoare liniare și dispozitive de levitație magnetică, astfel combinând fiabilitatea sistemelor tradiționale cu potențialul tehnologiilor transformative, cum ar fi Maglev sau hyperloop.

Nevomo colaborează deja cu giganți ai industriei, cum ar fi Rete Ferroviaria Italiana, SNFC, Duisport și GATX, pentru a defini diferite aplicații pentru MagRail, iar testele realizate deschid calea către proiecte-pilot operaționale, pre-comerciale.

O schimbare de mentalitate

MagRail poate schimba modul în care gândim despre călătoriile cu trenul. În loc de a circula conform unor programe fixe, trenurile MagRail vor putea fi disponibile în diferite capacități, adaptându-se în mod constant cererii de transport din diverse stații, în mod similar trenurilor de metrou, dar pentru călătorii între orașe. Utilizând tehnologia Nevomo, vagoanele vor fi capabile să se miște singure și se poate ajusta numărul lor per tren „din mers”. Pentru aceasta, este suficientă doar modernizarea căilor ferate, eliminându-se necesitatea construirii unei infrastructuri de transport complet noi.

Construirea celei mai lungi linii de testare magnetice pasive din Europa, pe care Nevomo și-a desfășurat cu succes testele, a fost co-finanțată de către Fondul Regional de Dezvoltare al Uniunii Europene, în cadrul Programului de Dezvoltare Inteligentă. Proiectul este implementat ca parte a programului „Fast Track”, al Centrului Național pentru Cercetare și Dezvoltare.

Nevomo va continua cercetările și dezvoltarea MagRail nu numai pentru levitație, ci și pentru explorarea diferitelor aplicații ale tehnologiei, pentru îmbunătățirea eficienței și capacității transportului feroviar. Se estimează că vânzarea primei versiuni MagRail pentru transportul de marfă va începe în 2024.

foto: Nevomo.tech

traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.