Next day oriunde in Romania

KLG Europe lanseaza de la inceputul anului 2012 un serviciu premium in cadrul retelei de distributie existente, care garanteaza ca marfa ajunge in ziua urmatoare („next day“) oriunde in Romania. Cele 24 de ore garantate reprezinta o premiera pentru Romania, oferind posibilitatea unui serviciu premium pentru a inchide supply chain-ul. In plus, in aria metropolitana a Bucurestiului, serviciul premium va include livrari „same day“ cu conditia colectarii marfii pana la ora 10:00.

In conditiile in care stocurile se reduc pe zi ce trece, presiunea asupra transporturilor creste, iar perioada garantata in care marfa ajunge la destinatie devine esentiala. KLG ofera, in acest context, garantia care lipsea pe piata locala pentru a avea confortul ca urgentele vor fi rezolvate. „Serviciul este deja functional, am facut teste iar rezultatele sunt pozitive. Pentru a putea livra din Bucuresti oriunde in Romania in 24 h folosim un sistem «hub and spoke», pe care l-as putea compara cu spitele unei roti. Punctul central este in Bucuresti, la care se adauga sase hub-uri in tara, in Craiova, Timisoara, Cluj Napoca, Targu Secuiesc, Bacau si Constanta“, ne-a declarat Razvan Marinescu, director logistica KLG Europe. El a precizat ca foarte importanta este investitia in infrastructura, sistemul presupunand camioane de linie, care urmaresc un orar bine stabilit, diferit pentru fiecare hub. „Primele vizate sunt locatiile cele mai indepartate, pentru a avea timp de tranzit suficient. Intentia noastra este ca aceste camioane de linie sa ajunga in localitatea de destinatie in cursul noptii sau spre dimineata. In depozite se lucreaza in trei schimburi, astfel incat le putem descarca rapid, iar pregatirea comenzilor se poate face imediat. Vehiculele care fac distributia capilara sunt incarcate apoi tot in timpul noptii sau spre dimineata, astfel incat sa ne incadram in termenul de 24 de ore. Este foarte importanta distanta de la hub la punctul de distributie capilara. In prezent, vorbim despre o distanta maxima de la hub la punctul de distributie de 200 km. Dar pe masura ce reusim sa concentram volume mai mari pe o zona mai mica, o vom reduce sub 150-100 km, prin deschiderea de huburi noi, pe care incercam sa le asezam in orase reprezentative, cu un numar mai mare de livrari, astfel incat sa reducem costurile si sa parcurgem distante mai mici cu vehiculele de distributie. De exemplu, Clujul acopera opt judete (Salaj, Maramures, Satu Mare, Bistrita, Cluj, Bihor, Mures si Alba), dar pe masura ce volumele vor creste vom incerca sa «spargem» aceasta zona in doua hub-uri regionale“. De mentionat ca, in ultimii ani, KLG a inregistrat o crestere semnificativa a shipment-urilor, ajungand la 13-14.000 pe luna.

Un sistem construit pe o baza solida

Potrivit directorului de logistica al KLG Europe, numarul camioanelor de linie care deservesc huburile variaza in functie de volumul de marfa. „Sunt zile cand avem pe majoritatea hub-urilor 3-4 camioane de linie si sunt zile in care avem unul sau doua. Camioanele de linie sunt subcontractate, iar procedura de evaluare a carausilor este foarte stricta, tinand cont de faptul ca vorbim despre valori mari pe care le transportam. Facem verificari asupra cazierului fiscal, urmarim feed-back din piata, realizam reevaluari si orice incident se inregistreaza intr-o baza de date. Lead-time-ul devine critic in cazul camioanelor de linie, pentru ca intarzierea are repercusiuni pe toate shipment-urile de pe linie. Pe de alta parte, si tarifele pe care le platim carausilor sunt mai mari pentru ca vrem in primul rand calitate. Pentru distributia capilara, lucram cu flota proprie, cresterea de volume compensand-o prin subcontractori“, a mai aratat Razvan Marinescu. In opinia sa, sistemul de livrare a marfurilor in grupaj castiga teren, in detrimentul livrarilor in turneu care nu mai sunt rentabile o data cu micsorarea volumelor. „Suntem pionieri in ceea ce priveste acest serviciu in Romania, care poate fi caracterizat ca fiind un serviciu de tip curierat pentru cargo, cantitatea minima cu care lucram fiind jumatatea de palet. Chiar daca exista si alte companii care ofera livrari in 24 de ore, o fac dedicat pentru anumiti clienti, nu in sistem de grupaj“. Dar pentru a putea oferi un astfel de serviciu in acest moment pentru Romania, trebuie sa ai in mana trei instrumente esentiale care nu sunt la indemana oricui: infrastructura, baza de clienti care asigura masa critica de la care se poate construi si know-how-ul. KLG Europe le are, iar in momentul acesta fac diferenta fata de restul pietei. Dar numai pentru ca s-au suprapus peste o viziune privind promovarea unui serviciu premium de distributie… care sa inchida un supply chain premium.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.