Noul model Nissan împarte același ADN cu cele trei generații X-Trail precedente: design robust, elemente practice versatile și sistem avansat de tracțiune integrală. Acesta este sigurul SUV electrificat din segmentul său, cu 7 locuri.
Cei pasionați de aventură se vor bucura din plin de performanța dinamică îmbunătățită și tehnologiile avansate de electrificare oferite de noua generație X-Trail, bazată pe platforma CMF-C a Alianței, cu o structură și arhitectură tehnologică de ultimă generație.
Design în tendințe
Atât exteriorul, cât și interiorul noului X-Trail reflectă personalitatea vehiculului – adaptabil și aventuros. Exteriorul este evidențiat de elemente de design Nissan, cum ar fi plafonul său distinctiv cu design fluid și grila frontală V-motion. Partea frontală este încadrată de faruri impresionante, ce par sculptate în bara de protecție față a caroseriei, cu lumini de zi și indicatoare combinate, amplasate de-a lungul liniei capotei. Din spate, se poate observa o linie orizontală robustă, chiar deasupra și dedesubtul plăcuței de înmatriculare, în timp ce luminile spate distanțate asigură o deschidere largă a portbagajului. Cromatic, va fi disponibilă o paletă de 10 culori, dintre care cinci combinații în două tonuri, punând, în total, la dispoziție 15 variante de culori.
Abordarea unică e-POWER
Sistemul e-POWER este o abordare unică a electrificării, oferind senzația de conducere electrică, fără a fi nevoie de reîncărcare. Acesta este compus dintr-o baterie de mare putere și un grup motopropulsor integrat cu un motor pe benzină, cu raport de compresie variabil, un generator de putere, un invertor și un motor electric frontal de 150 kW. Grupul motopropulsor unic înseamnă că puterea către roți vine doar de la un motor electric, cu un răspuns instantaneu, liniar, la accelerație. Motorul turbo pe benzină, cu raport de compresie variabil, de 1,5 litri, are o putere finală a sistemului de 204 CP.
Elementul unic al sistemului e-POWER este că motorul pe benzină este folosit exclusiv pentru a genera electricitate, în timp ce roțile sunt acționate complet de motorul electric. Aceasta înseamnă că motorul poate funcționa întotdeauna în intervalul optim, ceea ce duce la o eficiență superioară a consumului de combustibil, în mediile urbane. Datorită motorului pur electric, nu există nicio întârziere, precum în cazul unui motor cu ardere internă sau al unui hibrid tradițional. Răspunsul instantaneu oferă o senzație de cuplu ridicat și o accelerație agilă, pentru a face depășirea sau participarea la traficul de pe autostradă mai ușoare, inspirând încredere.
Inovația e-Pedal Step
Având în vedere că 70% din timpul de condus se petrece, cel mai probabil, în zone suburbane, Nissan a dezvoltat o experiență complet nouă de conducere cu „o singură pedală”, numită și e-Pedal Step. Conceput pentru a elimina efortul repetitiv al condusului urban, de oprire/pornire, în care șoferul schimbă frecvent piciorul de pe accelerație pe frână, e-Pedal Step le permite șoferilor să accelereze și să frâneze folosind doar accelerația. Sistemul trebuie mai întâi activat de comutatorul de pe consola centrală și odată cuplată, accelerația va funcționa ca de obicei. La eliberarea pedalei de accelerație, e-Pedal Step va frâna X-Trail cu 0,2 g, suficient pentru a aprinde luminile de frână și pentru a reduce viteza până la o viteză minimă, însă fără a o opri complet. Șoferii își vor adapta rapid aportul pedalei de accelerație, pentru a menține progresul lin, experiența de condus în mediul urban devenind mai intuitivă și mai puțin solicitantă.
Versiune mild hybrid ICE
Va fi disponibilă și o variantă cu sistem de propulsie tradițional, cu raport de compresie variabil, de 1,5 litri turbo. Generând 163 CP și un cuplu de 300 Nm, această variantă va fi disponibilă doar pentru configurația 2WD, puterea către roți fiind transferată prin transmisia variabilă continuă Xtronic. În regim de condus relaxat și accelerație ușoară, motorul comută la un raport de compresie ridicat, pentru a optimiza consumul de combustibil, în timp ce, în situațiile care solicită mai multă performanță, se asigură o ajustare a raportului de compresie, la un nivel scăzut. Sistemul de propulsie este, de asemenea, echipat cu tehnologie mild hybrid 12V. Sistemul oferă asistență la cuplu, oprire extinsă la ralanti, repornire rapidă și oprire în rulare, contribuind atât la economia de combustibil, cât și la scăderea emisiilor de CO2. La decelerare, energia este recuperată prin regenerare, stocată în bateria Li-Ion și este, apoi, utilizată pentru a rula sistemele mașinii în timp ce motorul este oprit, de exemplu, la semafor.
Tracțiunea integrală e-4ORCE
X-Trail-ul proaspăt lansat în Europa dispune de un nou sistem de tracțiune integrală, conceput să funcționeze cu sistemele de propulsie electrificate Nissan. e-4ORCE va oferi o tracțiune stabilă și fiabilă, precum și o accelerație datorită tehnologiei de ultimă generație Nissan de tracțiune integrală. Sistemul dual e-motor are o putere totală de 213 CP, fiind atât de puternic datorită motorului spate de 94 kW, ce permite o accelerație puternică, cu 0-100 km/h în 7 secunde. Are un răspuns la cuplul din spate de 10.000 de ori mai rapid decât un sistem mecanic 4WD. În plus, redistribuirea constantă a cuplului și echilibrul greutății asigură o manevrabilitate și un plus de confort în timpul rulării. Inginerii au perfecționat tehnologia de control de înaltă precizie și cele două motoare electrice ale sistemului e-4ORCE pentru a asigura un confort de neegalat în timpul rulării. Înclinarea și deraparea vehiculului sunt reduse la minimum, prin frânarea regenerativă a motorului din spate, pe lângă frânarea regenerativă a motorului din față, specifică sistemelor electrice și hibride obișnuite din prezent.
Interior premium
Habitaclul oferă un design interior premium, distinctiv, și o experiență de utilizare îmbunătățită. Tehnologiile avansate Nissan Intelligent Mobility sunt la îndemâna șoferului, iar noile materiale premium, funcțiile inteligente și atenția pentru detalii aduc un plus, prin designul modern și elementul practic. Partea de sus a consolei centrale, care dă impresia că plutește, include schimbătorul electronic, selectorul de mod de conducere, suporturile duble de pahare, precum și placa de încărcare wireless de 15 W pentru smartphone-uri (care încarcă în mod activ telefonul, spre deosebire de alte variante care nu fac decât să prevină consumarea bateriei). Există și o cotieră combinată pentru pasagerii scaunelor din față, cu deschidere tip „fluture”, ce oferă un spațiu de depozitare generos. Noul X-Trail permite o depozitare confortabilă a articolelor mai mici și optimizează spațiul, aspect extrem de util pentru o mașină de familie, în care, de obicei, spațiul nu pare niciodată suficient. Sistemul de iluminare cu lumină albă, utilizată în întregul habitaclu, creează un ambient liniștitor, în vreme ce uniformitatea iluminării asigură un aspect armonios, premium.
Francois Bailly, vicepreședinte senior, CPO, AMIEO Nissan Region: „Înlocuirea unui simbol precum X-Trail este o responsabilitate uriașă. S-a impus pe piață ca un vehicul prin care familiștii pot porni în aventuri, așadar știm, deja, ce apreciază clienții noștri. Cea de-a patra generație X-Trail oferă capabilitățile necesare pentru outdoor, cu un sistem avansat de propulsie electrificată și tracțiune integrală, combinat cu o tehnologie intuitivă și confortabilă.”
Cliodnha Lyons, vicepreședinte regional, Product Planning, Nissan AMIEO Region: „X-Trail cu e-POWER și e-4ORCE va ocupa un loc special în segmentul mașinilor electrice, fiind singurul crossover de familie, cu 7 locuri și cu sistem de propulsie electrică. X-Trail este exact tipul de vehicul pe care îl caută familiile moderne, pasionate de aventură.”
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro