În București, vor fi introduse, din luna aprilie, noi măsuri pentru fluidizarea traficului rutier, între care sensuri unice de circulație pe mai multe străzi, reconfigurări de intersecții și benzi unice pentru transportul în comun.
Vor fi create, totodată, locuri de parcare și piste pentru biciclete. „În total: peste 30 km de șosele, străzi, bulevarde pe care se va circula mai rapid”, a declarat viceprimarul Capitalei, Stelian Budjuveanu.
Prima zonă pentru care s-au definitivat soluțiile de sistematizare a traficului rutier și a transportului public este Calea Floreasca-Strada Radu Beller-Calea Dorobanți, iar proiectul este deja supus consultării publice. Iată măsurile propuse:
1) Calea Floreasca, arteră cu 4 benzi, va avea sens unic de circulație pentru mașini pe două benzi (sens șos. Ștefan cel Mare-Calea Floreasca până la intersecția cu strada Ceaikovski); cele de pe margine se transformă în bandă unică pentru transport public, astfel: una pe sensul șos. Ștefan cel Mare-strada Ceaikovski, iar cealaltă pe sensul invers.
2) Radu Beller, arteră cu 4 benzi, va avea sens unic de circulație pe tronsonul cuprins între strada Mircea Eliade și Calea Dorobanți; vor fi alocate două benzi pentru mașini (sens Mircea Eliade către Piața Dorobanți), iar cele de pe margine vor fi transformate în bandă unică pentru transportul public, câte una pentru ambele sensuri pe tronsonul Mircea Eliade-Piața Dorobanți.
3) Calea Dorobanți, arteră cu 6 benzi de circulație, va avea 3 benzi pentru mașini și una pentru transportul în comun, pe sensul dintre Piața Dorobanți către șos. Ștefan cel Mare, iar, pe sensul invers, vor fi două benzi – una pentru mașini și alta alocată exclusiv transportului public; pentru zona Calea Floreasca-Radu Beller-Dorobanți sunt prevăzute și locuri de parcare.
„Practic, dacă vii din centru, pe strada Polonă, vei avea culoar de sens unic până la intersecția Calea Floreasca cu strada Ceaikovski și Mircea Eliade. De asemenea, dacă vii dinspre zona de nord către centru, tronsonul Mircea Eliade-Radu Beller-Piața Dorobanți-Calea Dorobanți-Piața Romană se transformă într-un culoar rapid de trafic”, a precizat Bujduveanu.
Intersecții reconfigurate, extindere de benzi
Totodată, conducerea Municipalității propune reconfigurarea intersecțiilor în șapte zone din București, pentru creșterea capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață. Iată care sunt acestea:
– Calea 13 Septembrie – modificări geometrice ale intersecției cu B-dul Tudor Vladimirescu și șoseaua Panduri
– Șoseaua Antiaeriană – modificări geometrice ale intersecției Drumului Sării cu Calea 13 Septembrie și Șoseaua Antiaeriană
– Drumul Taberei – sistem de sensuri unice, cu reconfigurarea intersecțiilor, în perimetrul străzilor Locotenent Găină, Drumul Sării și Drumul Taberei
– Dorobanți – modificări geometrice și de alocare a benzilor de circulație pe unele tronsoane ale Căii Dorobanți
– Calea Floreasca – sistem de sensuri unice, cu circulația în sens opus, exclusiv a transportului public, pe Calea Floreasca (între șos. Ștefan cel Mare și strada George Călinescu) și strada Radu Beller (între strada Av. Popa Marin și Piața Dorobanți)
– Aviatorilor – benzi dedicate transportului public de suprafață pe unele tronsoane ale șoselei Kiseleff
– Șoseaua Pipera – modificări geometrice ale unor tronsoane, în scopul îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
Zona centrală și în nord
Alte soluții de trafic vor fi implementate în zona centrală și în nord: benzi dedicate transportului public de suprafață sau separarea fizică prin bolarzi flexibili a benzii 1 de circulație pe bulevardele: G-ral Gh. Magheru; C. Coposu, între strada Sf. Vineri și piața Unirii; Dacia, între Calea Victoriei și Calea Griviței; Ion Mihalache, între bd. Banu Manta și Piața Victoriei; Calea Griviței, între str. Semicercului și bd. Dacia.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro