Noul Mercedes-Benz Citan iese pe stradă

Segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni mici s-a îmbogățit, odată cu lansarea pe piață a noului Mercedes-Benz Citan. Având o formă compactă și un volum mare de încărcare, noua utilitară mică poate acoperi o paletă vastă de aplicații, fiind „croită”, parcă, pentru operațiunile de distribuție urbană.

Printr-un număr de versiuni diferite și detalii practice, sunt disponibile multe posibilități de utilizare diferite, precum și de încărcare convenabilă. Citan este disponibil, în primă fază, ca Furgon și Tourer. Ulterior, vor fi lansate variante cu ampatament lung, precum și o versiune Mixto. În versiunea Furgon, lungimea compartimentului de încărcare este de 3,05 m (cu peretele despărțitor flexibil). Capacitatea de încărcare este de până la 2,9 mc, adică doi europaleți se potrivesc transversal, unul în spatele celuilalt. Capacitatea sa de remorcare este de 1,5 tone. Ușile glisante sunt o caracteristică practică, în special în locurile de parcare înguste. Noul Citan este disponibil cu până la două uși glisante, ce oferă o deschidere largă (615 mm), pe ambele părți ale vehiculului. În spate, compartimentul de încărcare este ușor accesibil: podeaua compartimentului de încărcare se află la înălțimea de 59 cm. Opțional, Furgonul poate fi comandat și cu uși spate cu geamuri încălzite și ștergător. La cerere, este disponibil și un hayon, pentru ambele variante. Tourer vine, deja, în standard cu un hayon cu lunetă.

 


Dotări

Cei responsabili de proiectarea noul Citan au pus un mare accent pe atingerea unui nivel de confort tipic mărcii, inclusiv niveluri de zgomot și confort exemplar în scaune, plus o gamă de articole practice, în dotarea standard. Acest lucru nu ajută doar bunăstarea conducătorilor auto, ci este benefic și pentru siguranță: șoferii relaxați se pot concentra mai bine asupra situației din trafic. Vehiculul este echipat și cu sisteme de confort specifice autoturismelor, inclusiv THERMOTRONIC, funcția de pornire KEYLESS-GO și frâna de parcare electrică (din 2022). Furgon și Tourer vor fi, de asemenea, disponibile în liniile de echipamente BASE și PRO. Cu Linia BASE, clientul primește o variantă funcțională entry-level, cu toate echipamentele de bază necesare. PRO Line combină un design reprezentativ cu funcționalități suplimentare.


Propulsoare economice și moderne

Gama de motoare a noului Citan este alcătuită din trei variante diesel și două pe benzină. Punctele forte comune sunt elasticitatea, chiar și la turații scăzute, și consumul redus de carburant. Varianta 108 CDI Furgon are un consum estimat de 5-5,4 l/100 km. Pentru o accelerație și mai rapidă, la depășire, versiunea de 116 CP a motorului diesel disponibilă pentru Furgon are o funcție overpower/overtorque. Până la 121 CP și 295 Nm de cuplu pot fi accesați, pentru scurt timp. Toate propulsoarele îndeplinesc normele de emisii Euro 6d și sunt combinate cu funcția ECO start/stop. Pe lângă transmisia manuală, cu 6 trepte, cele mai puternice variante diesel și pe benzină sunt disponibile și cu o transmisie cu dublu ambreiaj (DCT), cu 7 trepte.


Echipamente complete de siguranță

Principiul de bază la Mercedes-Benz este siguranța. Structura robustă a caroseriei, împreună cu cele până la șapte airbag-uri din dotarea standard și gama extinsă de sisteme moderne de asistență la condus susțin această idee. Bazate pe senzori radar cu ultrasunete și pe camere video, sistemele de asistență la conducere și parcare țin cont de trafic și împrejurimi și, dacă este necesar, avertizează sau asistă conducătorul auto.

Pe lângă ABS și ESP, noua generație de Citan este echipată standard cu Hill Start Assist, Crosswind Assist, sistemul de avertizare a oboselii Attention Assist și sistemul de apeluri de urgență Mercedes-Benz. Sistemele de asistență de pe Tourer sunt și mai extinse: Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist și Speed Limit Assist se regăsesc în dotarea standard. Multe alte sisteme de asistență la conducere sunt disponibile opțional, inclusiv Active Distance Assist DISTRONIC, care poate regla automat conducerea în ambuteiaje, precum și Active Steering Assist. Atât atunci când este gol, cât și atunci când este încărcat, noul Citan oferă o senzație de condus precisă, sigură și confortabilă. Vehiculul nu este sensibil la sarcini utile mari. Furgon-ul este optimizat pentru o sarcină utilă mare. Acest lucru înseamnă că, chiar și atunci când este încărcat, se conduce cu o mare stabilitate. Tourer este optimizat pentru transportul de pasageri cu o sarcină redusă și este astfel echipat cu un accent mai mare pe confort.

MBUX și Mercedes me

Noul Citan poate fi echipat opțional cu sistemul de infotainment operat intuitiv și autodidact, MBUX (Mercedes-Benz User Experience). În plus, este pregătit să utilizeze mai multe servicii digitale de la Mercedes me connect. Utilizatorii vor fi întotdeauna conectați cu autovehiculul, indiferent de locul în care se află, iar informațiile importante și funcțiile utile le sunt întotdeauna disponibile atât la bord, cât și în afara autovehiculului. Punctele forte ale sistemului includ conceptul intuitiv de operare folosind butoanele touchscreen sau Touch Control de pe volan, integrarea smartphone-ului folosind Apple CarPlay și Android Auto, sistemul hands-free prin conexiune Bluetooth și radio digital (DAB și DAB+).

Disponibilitate și preț

Noul Citan poate fi comandat de la jumătatea lunii septembrie 2021, cu un preț de pornire estimat la mai puțin de 23.800 de euro (preț de lista din Germania, cu 19% TVA). Astfel, se anticipează că prețul net de listă al modelului de bază va începe de la mai puțin de 20.000 de euro.

Marcus Breitschwerdt, șeful Mercedes-Benz Vans:

„Sprinter și Vito ne reprezintă cu succes în segmentele de autovehicule comerciale de dimensiuni mari și mijlocii. Iar noul Citan, din segmentul vehiculelor comerciale de dimensiuni mici, ne va completa portofoliul. A fost complet reproiectat, de către profesioniști pentru profesioniști. De la designul său unic, la caracteristicile sale de conducere, ca să nu mai vorbim de sistemele sale de siguranță și conectivitate, noua generație Citan are ADN-ul specific Mercedes-Benz. În același timp, Citan este și ultimul proiect de autovehicule noi pentru clienții comerciali de la Mercedes-Benz Vans care utilizează un motor cu ardere internă. Toate autovehiculele viitoare vor fi disponibile exclusiv cu o unitate electrică. Un pas logic al acestei electrificări consistente este, astfel, noul eCitan.”

Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.