Texaco Delo 600 ADF este o nouă tehnologie revoluționară de aditivare și o linie de produse concepute pentru a reduce în mod semnificativ înfundarea filtrului de particule diesel (DPF). Aceasta asigură prelungirea duratei de viață a DPF de până la 2,5 ori, pentru un avantaj de retenție de 3% a economiei de combustibil pe durata de viață a echipamentului.
Texaco Delo 600 ADF cu OMNIMAX™, o tehnologie brevetată Chevron, este primul ulei de motor greu cu capacitatea de a reduce drastic depunerile de funingine din filtrele DPF, ajutând la o protecție remarcabilă atât pentru motor, cât și pentru sistemul de evacuare.
Potrivit pentru utilizare atât on-, cât și off-highway, Texaco Delo 600 ADF cu tehnologia OMNIMAX™ brevetată de Chevron este formulat cu doar 0,4% cenușă sulfatată, mult mai puțin decât limita API și ACEA, de 1%, așa cum se găsește în multe dintre uleiurile de motor actuale pentru condiții grele de exploatare.
Această nouă linie de produse și tehnologia de aditivare contribuie la reducerea drastică a ratei de înfundare a DPF, ducând la prelungirea duratei de viață a acestuia cu până la 2,5 ori, cicluri de regenerare mai puțin frecvente și contribuind la o economie de combustibil îmbunătățită cu 3%, pe durata de viață a echipamentului.
Reglementări privind emisiile
Dezvoltarea Texaco Delo 600 ADF s-a datorat dorinței de a contribui la obținerea celor mai mici costuri de funcționare posibile pentru clienți și la respectarea reglementărilor privind emisiile, pentru utilizări off-highway.
Standardele europene Stage I pentru motoarele utilizate în utilajele mobile nerutiere (NRMM) au fost puse în aplicare în 1999, iar, de-a lungul anilor, cerințele privind emisiile de NOx și particule au devenit mai stricte, ajutând echipamentele să devină mult mai curate.
În timp ce Stage III și Stage IV au condus la utilizarea limitată a DPF, Stage V conduce la adoptarea pe scară largă a acestor filtre, care pot fi foarte eficiente în reducerea emisiilor de pulberi în suspensie, dar fac obiectul unei curățări periodice, pentru a elimina materialele incombustibile, care se acumulează în timp.
Rommel Atienza, directorul mărcii comerciale globale Chevron, a declarat: „Dezavantajul DPF este că funcționarea lor crește, în mod inerent, consumul de combustibil, pentru a asigura că este generată suficientă căldură pentru a arde funinginea acumulată. Acest lucru are un cost, nu numai cel inițial, asociat acestor dispozitive și numeroșilor senzori și unități de dozare care le compun, ci implică și costuri operaționale și de întreținere.”
Într-un sondaj realizat în 2020 în Regatul Unit și comandat de Texaco Lubricants, 67% dintre respondenți au raportat probleme legate de sistemele de control al emisiilor, inclusiv multe dintre acestea care făceau referire în mod specific la DPF. De fapt, aproape jumătate din respondenții sondajului au indicat că au trebuit să forțeze o regenerare manuală a DPF pentru a restabili funcționarea acestuia, o activitate de întreținere neplanificată, care duce la imobilizarea camionului și care necesită, de asemenea, arderea combustibilului. Blocajele DPF care au necesitat curățare sau înlocuire au fost cele mai frecvent raportate probleme.
„Întrucât sistemele DPF sunt utilizate, acum, nu doar la autovehicule rutiere, ci și în construcții, minerit, cariere, producția de energie electrică, agricultură și silvicultură, putem presupune că probleme similare celor întâlnite în sectorul transporturilor vor începe să fie raportate peste tot”, spune Rommel Atienza.
Reducerea acumulării de funingine în DPF
DPF colectează până la 98% din emisiile de particule sub formă de funingine și cenușă, majoritatea acestora fiind arse în timpul ciclurilor tipice de regenerare. Cenușa este un material incombustibil derivat din aditivi lubrifianți metalici, ceea ce înseamnă că, în timp, DPF se înfundă și proprietarii de echipamente și parcuri auto sunt obligați să scoată unitățile din funcțiune pentru a restabili funcția filtrului, suportând costuri de întreținere și pierderea productivității.
Dacă se acumulează prea multă funingine și cenușă în DPF, cantitatea mare de căldură produsă la regenerare poate duce la deteriorarea acestuia, piesele de schimb costând câteva mii de euro. Înfundarea DPF crește contrapresiunea motorului și ciclurile de regenerare, rezultând într-un consum mai mare de combustibil.
Dar nu este vorba doar despre protecția DPF. Texaco Delo 600 ADF îndeplinește sau depășește specificațiile ACEA E6, E9 și OEM și a demonstrat o stabilitate remarcabilă la oxidare în industrie, ca OEM și în testele pe teren, oferind posibilitatea de a prelungi intervalul de schimb al uleiului de motor. Împărtășind durabilitatea produselor Texaco Delo 400, Texaco Delo 600 ADF a oferit, de asemenea, o protecție extraordinară împotriva uzurii trenului de supape și performanțe în ceea ce privește depunerile de pe pistoane.
Rommel Atienza a concluzionat: „Să nu uităm că acesta este un ulei de motor și am văzut performanțe remarcabile și în protecția motorului, ceea ce va contribui la valoarea pe care Delo 600 ADF o va aduce clienților.”
Întreaga linie Delo 600 ADF include:
- Delo 600 ADF 15W-40
- Delo 600 ADF 10W-30