Romtrailer oferă astăzi semiremorci de calitate la preţuri adaptate la situaţia actuală a pieţei, după ce a implementat un proces de refabricare a acestora.
„La începutul lui 2010 am început să caut soluţii pentru a umple atelierul. Mi-a venit ideea de a căuta în piaţă semiremorci de la companiile de leasing pentru a le cumpăra, repara şi apoi a le revinde în piaţă“, ne-a explicat Ion Lixandru, administratorul Romtrailer. „În 2010 am cumpărat circa 50-60 de bucăţi. Am comandat piese şi le-am introdus în sistem de «producţie»“. În opinia lui Ion Lixandru, modulul de ,,producţie“ pe care îl foloseşte Romtrailer în cadrul Carovan Caroserii – divizia de producţie caroserii şi construcţii speciale, faţă de operaţiunile obişnuite de service, nu este sub presiunea timpului, ci sub cea a costului… ,,facem o logistică avantajoasă în ceea ce priveşte achiziţia pieselor, iar în timpii «morţi» din service – când nu sunt comenzi pe atelier – mecanicii lucrează la aceste vehicule. Am putut avea astfel o cifră de afaceri suplimentară privind vânzările de piese şi manopera. A început să fie şi cerere, clienţii învăţând calitatea produselor companiei noastre, care nu doar cumpără, ci reconstruieşte şi apoi vinde şi cu garanţie.“ Romtrailer nu se axează numai pe un tip de semiremorci, reconstruind pe lângă semiremorci cu prelată şi silotrailere, toate tipurile de bascule, dube frigorifice etc. Romtrailer obţine inclusiv autorizarea FRC/FRB după caz. De menţionat că semiremorcile suferă de asemenea îmbunătăţiri în procesul de refabricare. De exemplu, se achiziţionează semiremorci din 2004-2005, care aveau plafon fix, iar în procesul de refabricare sunt făcute rabatabile, clientul beneficiind de o semiremorcă ce se deschide atât pe lateral cât şi plafonul separat. „Realizăm inclusiv produse mai speciale. Am montat, de exemplu, racoanţe pe o semiremorcă care va putea fi folosită şi pentru transportul de buşteni şi pentru cel de cherestea, iar prin scoaterea racoanţelor se obţine o semiremorcă cu prelată normală. Transportul pentru acest tip de material are returul pe gol – în cazul acestei semiremorci, racoanţele se pot da jos pentru a putea fi transportate mărfuri generale la retur“, a mai spus administratorul Romtrailer.
Achiziţie în rate
„Pentru a impulsiona afacerea am ales să demarăm şi vânzarea în rate, cu 2 linii de credit ca suport, adăugând la factură costul finanţării noastre – important pentru noi să vindem produsul într-un pachet avantajos“, a precizat Ion Lixandru, adăugând că preţul unei semiremorci reconstruite variază în funcţie de anul de fabricaţie. Garanţia este de 3 – 6 luni, în funcţie de produs. „Unii clienţi aleg să renunţe la garanţie pentru a obţine astfel un preţ mai mic de la noi. Există şi posibilitatea să vină clientul cu o remorcă veche, pe care o evaluăm, o plătim şi apoi îi vindem una refabricată. Procedura de refabricare durează de la 1 lună la 6 luni. „În final, clientul nu trebuie decât să bage cheia în contact, iar dacă tractorul are licenţă poate să încarce semiremorca şi să pornească în cursă“, a concluzionat Ion Lixandru.
Ion Lixandru, administrator Romtrailer:
„După investiţia în Complexul de la Bolintin, km 23 pe A1, în martie 2013 au început lucrările la un nou service Romtrailer la Sibiu. Când această locaţie va fi gata, ne vom îndrepta atenţia şi către Constanţa. Avem un punct de lucru şi pe centura Oradea şi dispunem de service mobil, cu două maşini specializate (una în Bolintin şi una în Sibiu), echipate cu tot ceea ce este nevoie. Suntem prinşi atât în sistemul de servisare 24 din 24 de ore Schmitz, cât şi al altor parteneri.“
„Autorizăm RAR toate semiremorcile pe care le refabricăm pentru noul tip de utilizare.“
„Chiar dacă Romtrailer este asociat în percepţia publică cu Schmitz, noi prestăm servicii la acelaşi nivel calitativ şi pentru alte semiremorci.“
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro