După un început de an foarte activ, Bursa Transport își extinde planul de dezvoltare regională prin 123 cargo – brandul cu care operează pe plan european. În martie, administratorii bursei românești anunțau în mod oficial intensificarea vânzărilor în Ungaria și Polonia. Mai multe detalii despre această strategie, dar și despre noile oportunităţi de business la care pot apela transportatorii români, am aflat de la Dan Cotenescu, Manager General al BursaTransport.
Ziua Cargo: O bursă românească în ofensiva europeană. Ce vă propuneți?
Dan Cotenescu: Să oferim o bursă sigură pentru Est-europeni, la prețuri Est-europene. Bursa Transport e o structură foarte stabilă, cu o experiență de 14 ani. Iar brandul sub care operăm internațional, 123 cargo, preia practic aceeași bază de companii, mărfuri și camioane, oferind aceleași funcționalități, într-o versiune mai simplu de utilizat – din care am eliminat conținutul specific pieței românești. Scopul 123 cargo este de a oferi clienților din zona Europei de Est o alternativă de calitate, la un preț considerabil mai avantajos față de opțiunile existente.
De ce Ungaria și Polonia – ca primi pași de extindere internațională?
E o etapă naturală de extindere, acestea fiind țările din regiune cu care România are cele mai mari schimburi economice. În 2014, volumul de mărfuri pe trasee de import și export Ungaria a crescut cu 30% față de 2013, iar în primele două luni din 2015 înregistrăm o creștere cu încă 30% față de aceleași luni din 2014.
Clienții noștri români cu interese legate de piața maghiară beneficiază astfel aici de un număr din ce în ce mai mare de soluții de transport. În Polonia, am intensificat activitatea de vânzări împreună cu partenerii noștri de la Teleroute, bazându-ne inclusiv pe o deschidere a acestei piețe către oferta 123 cargo – mult mai avantajoasă ca preț.
Mai mult, în urma parteneriatului cu bursa lituaniană Cargo.lt, lansat în ianuarie, 123cargo poate oferi transportatorilor polonezi atât mărfuri pe relația Polonia-România (provenite din BursaTransport), cât și din Europa de Vest (provenite din Teleroute), precum și din Polonia către Rusia și Estul Europei (provenite din Cargo.lt). În plus față de acestea, 123 cargo atrage și expeditori polonezi – mărindu-se astfel volumul mărfurilor pe bursă. Iar de asta pot profita și transportatorii români care opereaza în zonă.
Ce beneficii aduce această expansiune transportatorilor români?
Prin extinderea bazei de clienți BursaTransport/123 cargo în alte țări, transportatorii români vor avea acces la un număr din ce în ce mai mare de mărfuri de transportat. Și, bineînțeles, rutele noi pe care vor găsi mărfuri (inclusiv cele de Est – prin parteneriatul nostru cu Cargo.lt) reprezintă o nouă oportunitate de care ei pot profita. Deschiderea către un număr mai mare de expeditori, din mai multe țări, le poate aduce curse mai multe și mai bine plătite.
Au transportatorii români un avantaj față de alții, ca utilizatori ai Bursei Transport?
Au, cu siguranță, un avantaj foarte important: sunt singurii transportatori din Europa ale căror licențe și numere de înmatriculare pot fi verificate online de către expeditori. Prin parteneriatul nostru cu ARR și implementarea serviciului online de verificare a licențelor, orice expeditor european prezent în 123 cargo poate fi sigur că marfa nu i se va fura dacă alege un transportator român și îi verifică online numărul de înmatriculare. Acesta este un punct forte al transportatorilor români, pe care îl subliniem la fiecare întâlnire cu expeditorii sau asociațiile expeditorilor din alte țări.
Ungaria și Polonia, lansate în primele două luni din 2015. Ce urmează?
Suntem deja în discuții avansate pentru lansarea vânzărilor și în Bulgaria și Serbia, intenția noastră fiind o activitate susținută de vânzări în toată zona balcanică până la sfârșitul acestui an. Estimăm astfel ca în 2016 BursaTransport/123 cargo să fie percepută ca o bursă de importanță Est-europeană, cu origini românești, bineînțeles.
Focusul nostru major este pe Ungaria, unde avem deja un partener local care coordonează activitatea de vânzări, iar rezultatele sunt vizibile.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ ziuacargo.ro