Firme de transport, de construcţii, fermieri, agricultori sau orice alt tip de afacere, ce are nevoie de carburant pentru desfăşurarea activităţii curente, sunt priviţi de Oscar Downstream ca parteneri. Înţelegerea activităţii şi nevoilor clienţilor, dezvoltarea continuă de produse adaptate specificului afacerii lor, găsirea de soluţiilor potrivite unt rezultatele experienţei acumulate în cei 15 ani de existenţă. Despre această experiență, am stat de vorbă cu Ovidiu Irimieș, noul director general al Oscar Downstream.
Ziua Cargo: Ce înseamnă, astăzi, Oscar Downstream?
Ovidiu Irimieș: Bazându-se pe o infrastructură logistică modernă şi extinsă, ce include o capacitate de stocare proprie de 50.000 mc şi o flotă modernă de 48 autocisterne, Oscar Downstream soferă clienţilor soluţii personalizate şi un flux controlat în cadrul lanţului logistic integrat. În cei 15 ani de activitate, prin evoluţia afacerilor pe care le conduc, clienţii ne-au dat cele mai preţioase lecţii despre cum să ne comportăm, astfel încât să reuşim să le satisfacem cele mai exigenţe nevoi, iar, pentru asta, dorim să le mulţumim. Le datorăm, de asemenea, faptul că am devenit unul dintre principalii furnizori de carburant din România, o realizare cu care întreaga echipă Oscar se mândreşte.
Oscar Downstream a urmărit, de-a lungul timpului, două direcţii principale: să fie un adevărat partener de business pentru clienţii săi şi să influenţeze pozitiv mediul economic românesc, prin susţinerea unor produse şi servicii de calitate.
Orice companie ce devine clientul nostru este, pentru noi, un partener de business, într-un parteneriat în care ambele părți implicate depun eforturi egale, astfel încât, împreună, să asigurăm reuşita afacerii. În cei 15 ani de activitate, clienţii, prin evoluţia afacerilor pe care le conduc, ne-au dat cele mai preţioase lecţii de cum să ne comportăm, astfel încât să reuşim să le satisfacem cele mai exigente nevoi.
Clienţii ne apreciază pentru promptitudinea livrărilor, atitudinea profesionistă, flexibilă şi deschisă, prin faptul că ne ţinem promisiunile şi ne concentrăm în permanenţă pe calitate (combustibili, timpi de livrare/distribuţie, servicii).
Am pus, de-a lungul timpului, accentul pe servicii integrate şi moderne, în identificarea de soluţii prin care să le punem în practică ideile. Astfel, înţelegem sensul cuvântului ÎMPREUNĂ – produse şi servicii dezvoltate cu partenerii, pentru succesul activităţii lor.
Cum personalizaţi soluţiile oferite?
Portofoliul Oscar Downstream include, în acest moment, distribuţia de carburanţi, prin utilizarea unor canale de distribuţie variate: livrări en-gros, staţii de incintă, carduri de carburant Oscar Downstream, completate, binenţeles, de servicii integrate personalizate pe specificul fiecărei industrii şi fiecărui client în parte.
Se ştie foarte bine că fiecare domeniu de activitate are un specific al lui şi, mai mult de atât, fiecare business, deşi din acelaşi domeniu, este diferit. Astfel, am dezvoltat, în primul rând, o structură de ofertă pe industrii, realizând, apoi, personalizarea ei la nivel de companie, în funcţie de nevoile specifice ale acesteia: timp de livrare, produse (card, staţii de incintă, vrac), termene de plată, limită de creditare, toate acestea luând în calcul un termen anual sau sezonier şi, evident, dimensiunea parteneriatului până la acel moment şi potenţialul acestuia de viitor.
Clienţii cu volume mari au, de obicei, o activitate complexă, necesitând identificarea de soluţii multiple. În funcţie de specificul activităţii, pot fi clienţi exclusiv de staţii de incintă sau de carduri, dar, în acelaşi timp, pot opta şi pentru o combinaţie de servicii adaptată cât mai bine business-ului derulat.
Dar vorbim aici nu doar de clienţii mari, ci de parteneri de toate dimensiunile, alimentarea cu carburant prin soluţiile oferite de Oscar Downstream fiind accesibilă tuturor companiilor cu un business stabil.
Cum pot fi reduse costurile cu carburantul pe baza unui parteneriat pe termen lung?
Un parteneriat pe termen lung trebuie să aducă garanţia calităţii aprovizionării de la acelaşi furnizor, constanţa la nivelul calităţii serviciilor şi flexibilitate în abordare, atunci când apar solicitări urgente sau situaţii deosebite, în care flexibilitatea furnizorului face diferenţa şi constituie un real suport pentru client. De asemenea, este importantă experienţa în B2B a furnizorului de carburant şi a echipei sale de vânzări şi logistică.
Soluţiile oferite de noi sunt orientate spre reducerea şi controlul optim al consumului clientului, ceea ce, în timp, se traduce în reduceri importante ale costurilor generate de carburanţi. La această contribuie, într-o mare măsură, şi soluţia integrată oferită de furnizorul de carburant, pentru eficientizarea consumului şi a alimentării, în funcţie de necesităţile specifice. Este important ca acesta să beneficieze de o soluţie personalizată, adaptată la nevoile lui, şi nu să îşi adapteze el business-ul la o soluţie standard.
Ce instrumente de control oferiţi?
Atât pentru staţiile de incintă, cât şi pentru cardul de flotă, clienţii Oscar Downstream au la dispoziţie o aplicaţie online complexă, ce oferă posibilitatea urmăririi constante, în timp real, a consumului pe maşină, pe punct de consum, dar şi centralizat la nivel de companie. Este o aplicaţie flexibilă şi prietenoasă, ce a fost îmbunătăţită astfel încât, prin această, să se poată gestiona întreaga relaţie cu Oscar Downstream: comenzi, facturi, consum. Centrul de suport şi relaţii cu clienţii este disponibil 24/24 şi vine în completarea soluţiilor integrate oferite.
Cum asiguraţi logistica activităţii pe care o desfăşuraţi? Cum asiguraţi calitatea produselor şi a serviciilor oferite?
Lanţul de distribuţie integrat dezvoltat în ultimii ani, prin investiţiile în infrastructura logistică şi de depozitare, ne permite să asigurăm o continuitate în calitatea produsului, având controlul complet pe fluxul de aprovizionare şi livrare, de la sosirea produsului în ţară, până la livrarea acestuia la clientul final.
Cu ajutorul flotei proprii, de 48 autocisterne, preluăm combustibilul din cele 8 depozite, dotate conform ultimelor standarde în domeniu. Astfel, distribuim carburantul către cele 1.500 de staţii de incintă active la nivel naţional, către reţeaua de 31 staţii de alimentare amplasate pe cele mai importante rute comerciale, dar şi către clienţii de vrac.
Luna aceasta, va fi inaugurat şi depozitului de la Roman, a 4-a construcţie de la zero, Greenfield, şi al 9-lea depozit din reţeaua Oscar Downstream, crescând, astfel acoperirea şi pe zona Moldovei. La aceasta, adăugăm şi modernizarea şi extinderea capacităţii depozitului de la Fundulea, ce va fi finalizată la începutul lui 2017.
Oscar Downstream are, astăzi, peste 4.000 de colaboratori la nivel naţional, pe toate liniile de business, şi se poziţionează ca un partener de încredere al companiilor ce activează în transporturi, logistică, dar şi în construcţii sau agricultură.
Oscar Downstream pune la dispoziţie alimentarea prin staţii de incinta, carduri de carburant iar în curând un nou serviciu integrat care îmbină avantajul costurilor reduse, oferit de staţiile de incintă cu beneficiile unui control riguros al alimentărilor, oferit de sistemul de carduri de carburant.
Serviciul de alimentare prin staţii de incintă (DIESELpoint) se pretează oricărui domeniu de activitate ce presupune ca traseele mijloacelor de transport să aibă punct de plecare/sosire sau să tranziteze locaţia unde este amplasată staţia.
Alimentările pe bază de carduri în reţeaua de staţii Oscar Downstream (DIESELpoint Access) se adresează în special transportatorilor care tranzitează principalele rute comerciale. Reţeaua a fost construită şi se dezvoltă în mod special pentru a acoperi nevoile acestora, punând accent pe necesitățile şoferilor profesioniști, atât a celor naţionali, cât şi internaţionali, care pot găsi, pe rutele de transport, puncte de alimentare bine poziţionate, la un preţ competitiv, pentru derularea în condiţii optime a activităţii.
Pe plan naţional, urmărim extinderea reţelei de staţii şi a acoperirii naţionale a alimentării cu cardurile de flotă Oscar Downstream. Pe plan internaţional, urmărim să încheiem parteneriate prin care să oferim clienţilor soluţii de alimentare cu card, atât în regiune, cât şi în Europa, pentru a putea alimenta în puncte cheie, pe traseu. Un transportator care, de exemplu, are un bussines internaţional şi tranzitează diverse zone din Europa să poată folosi cardul nostru şi în afară României.