Penalizări la Lotul 3 Lugoj – Deva

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a inspectat șantierele Autostrăzii Lugoj – Deva și s-a declarat extrem de nemulțumit de mobilizarea slabă a constructorului pe Lotul 3 (de 21 kilometri), care a fost, deja, penalizat cu 1,5 milioane euro.

Este, de fapt, o asociere de constructori, alcătuită din companiile Teloxim, Comsa, Aldesa Construcciones și Arcadis Eurometudes.

„Lucrau doar 90 de muncitori și 70 de utilaje. Mare parte din echipă a fost retrasă imediat după ce ministrul Lucian Șova a plecat de pe șantier. Stadiul fizic și financiar al acestui tronson este de 82%. Pe Lotul 3, a apărut o serie de probleme, din cauza lucrărilor neconforme și a mobilizării slabe a antreprenorului, cu care reprezentanți ai MT și CNAIR poartă, de aproape un an, nenumărate discuții pentru remediere”, informează MT.

Ministrul transporturilor, Lucian Șova, i-a convocat la discuții pe constructorii Lotului 3 Lugoj-deva

„Pe Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva (22 km), firmele asociate – SC Tehnostrade SRL și SC Spedition Umb SRL – sunt foarte bine mobilizate: 700 de oameni pe șantier și 300 de utilaje. Se lucrează în ritm susținut, iar stadiul fizic de execuție este 76%. Mai sunt necesare lucrări precum cele de la nodul Șoimuș – lucrări de infrastructură, suprastructură și rampe pasaj – și de finalizat elemente de siguranță a circulației”, precizează reprezentanții ministerului, după inspecția ministrului Șova pe șantier.

Experiment cu reciclare la rece

Până în 18 mai, circulația rutieră pe DN21A a fost închisă, pe sectorul de drum cuprins între km 0+000 (Bărăganu) – km 21+126 (Țăndărei), pentru execuția lucrărilor de reparații la sistemul rutier. Este un sector experimental, cu reciclare la rece. În funcție de rezultate, CNAIR va decide dacă va continua astfel de lucrări. Până la finalul reparațiilor, toate categoriile de autovehicule circulă pe următoarea rută ocolitoare: intersecția DN21A km 0+000 cu DN21 km 57+780 (Bărăganul) – intersecția DN21 km 89+680 cu DN2A km 66+050 (Slobozia) – intersecția DN2A km 90+250 – DN21A km 23+366 (Țăndărei).

Podul de la Mărăcineni de pe DN2, în șantier

Podul de la Mărăcineni (județul Buzău), situat pe DN2 la km 114+570, a intrat în reparații, astfel că traficul rutier este restricționat. „În urma consultărilor purtate cu reprezentanții administrației publice locale, Poliției Rutiere și ai principalelor asociații profesionale ale patronatelor din transporturi, pe perioada desfășurării lucrărilor, circulația vehiculelor rutiere se va desfășura astfel: a) în zilele de luni până joi, inclusiv, traficul se desfășoară în ambele sensuri pe podul nou de la Mărăcineni, pe o bandă pentru fiecare sens de deplasare; circulația este semaforizată și dirijată de piloți de trafic, cu sprijinul Poliției Rutiere; b) circulația vehiculelor mai mari de 7,5 tone, cu excepția celor destinate exclusiv transportului de persoane, este restricționată vineri, între orele 10:00 – 22:00, sâmbătă, între orele 8:00 – 18:00 și duminică, între orele 12:00 – 22:00;

Circulația vehiculelor rutiere mai mari de 7,5 tone, cu excepția celor destinate exclusiv transportului de persoane, este restricționată și în zilele de sărbătoare legală: 27 mai și 28 mai (prima și a doua zi de Rusalii) – între orele 12:00 – 22:00; 15 august (Adormirea Maicii Domnului) – între orele 12:00 – 22:00”.

Reparații la carosabil în Vama Albița

Drumarii de la DRDP Iași execută lucrări de reparații a carosabilului în Vama Albița, în baza unui protocol încheiat de CNAIR cu Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGRFP) Iași – în administrarea căreia se află suprafața de drum supusă reabilitării. Drumul este situat pe raza comunei Drânceni (localitatea Râșești, județul Vaslui), aferentă Biroului Vamal de Frontieră Albița. „Astfel, cel mai solicitat punct vamal de la granița României cu Republica Moldova va beneficia de reabilitarea carosabilului în anul Centenarului Marii Uniri”, precizează CNAIR.

Costul lucrărilor a fost estimat la aproximativ 4 milioane lei, suprafața în lucru fiind echivalentul asfaltării a aproximativ 7 km de drum național. „În ceea ce privește finalizarea lucrărilor, deși termenul prevăzut în protocol este 31 decembrie 2018, DRDP Iași estimează că acestea vor dura maxim o lună de zile. Acest lucru este posibil prin prisma faptului că lucrările vor fi efectuate în totalitate în sistem de regie proprie, cu material produs la stația de preparare a mixturilor asfaltice de la Vaslui a CNAIR, cu utilajele și echipele companiei”, asigură CNAIR.

Ultimatum pentru constructorii CF Podul Mureș – Coșlariu

Lucrările la calea ferată din zona variantei de traseu Podul Mureș – Coşlariu, de pe secția Coșlariu – Micăsasa, se află în mare întârziere, din cauza problemelor apărute la terenul de fundare. Directorul General al CFR SA, Ion Gavrilă, a dat termen 4 luni constructorului să finalizeze investiția.

„În această zonă, s-au definit 6 tronsoane experimentale, s-au făcut deja expertize și studii de fundare pentru stabilirea capacității tehnice de teren, deci, din acest moment, aveți la dispoziție 4 luni pentru terminarea lucrărilor în zonă”, le-a transmis constructorilor Ion Gavrilă.

Directorul general al CFR SA a inspectat șantierul de execuție a lucrărilor de modernizare pe tronsonul de cale ferată Simeria – Sighișoara, de 173,47 km. El a verificat obiectivele feroviare finalizate, precum și stadiul de execuție a lucrărilor aflate în desfășurare, la ora actuală, la linii, peroane, punctele de oprire, poduri, tuneluri sau substații de tracțiune de pe întregul traseu Sighișoara – Ațel – Micăsasa – Coșlariu – Vințu de Jos – Simeria, unde se înregistrează un grad de execuție cuprins între 83% și 98%.

Gavrilă le-a reamintit constructorilor că se așteaptă „la o implicare proactivă în ceea ce privește calitatea lucrărilor și respectarea termenelor de finalizare, iar orice problemă care poate afecta asigurarea unui front normal de lucru să fie analizată, pe viitor, în mod direct, între constructor, consultant și reprezentanții companiei”. La finalul inspecției, reprezentanții CFR SA au purtat discuții și cu reprezentanții constructorilor care modernizează infrastructura și suprastructura feroviară, pe cele 4 șantiere deschise între Gurasada și km 614.

CFR modernizează 14 poduri și podețe

CFR SA a început lucrările de modernizare a 14 poduri și podețe din județele Argeș, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinți și Sibiu, incluse în două contracte, în valoare de 34,2 milioane de lei. Fondurile provin 25% din bugetul statului și 75% din fonduri externe nerambursabile. Lucrările sunt executate de SC Arcada Company SA, iar perioada de implementare este de 36 de luni (execuție + garanție), pentru fiecare lot în parte.

Lotul I cuprinde 3 poduri și 2 podețe, iar Lotul III, 4 poduri și 5 podețe.

Pistele Aeroportului „Henri Coandă”, la reparații

La Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București, se execută lucrări de reparații la cele două piste. Potrivit Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), primele lucrări se realizează pe o suprafață de 3.050 mp și constau în înlocuirea dalelor de beton degradate pe platforma 1 și pe căile de rulare aferente.

Graficul prevede și lucrări de întreținere a stratului de uzură la calea de rulare Oscar, prin frezare și așternerea unui nou strat asfaltic (9.500 mp), apoi lucrări de întreținere a stratului de uzură la calea de rulare Delta.

CNAB precizează că această primă fază a lucrărilor face parte dintr-un amplu program de măsuri de remediere a suprafețelor pavate din Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București, plan care prevede, printre altele, operaționalizarea pistei 2 (08L-26R) și a balizajului luminos de categorie III A.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Minea, a declarat că primele lucrări vor fi încheiate în luna mai, iar, în iunie, se va termina cu tot șantierul. „În data de 20 iunie, pista 2, care, în acest moment, are un prag și operăm pe ea doar pe 2.200 de metri, va fi operațională 100%. Adică, inclusiv acest prag care acum prezintă neconformități va fi dat în exploatare în condiții de siguranță, normale”, a declarat el.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.