Pfenning Logistica- Si romanii traseaza directii noi

De cele mai multe ori, constituie un mare avantaj sa ai in spate o organizatie puternica internationala care poate oferi know-how si sustinere financiara. Uneori insa, filialele din Romania sunt cele care creeaza directii noi in cadrul grupului, devenind deschizatori de drumuri.

Compania germana Pfenn­ing si-a inceput activi­ta­tea in Romania in 2005, cu 30 de masini care asi­gurau exclusiv transport catre platforme de retail. Ca de obicei, motivul extinderii catre Est l-au constituit contracte incheiate la nivelul companiei mama, primii clienti pe plan local fiind Plus si miniMAX Discount. Flota s-a ma­jorat apoi odata cu nivelul livrarilor catre platformele de retail, ajun­gand in 2010 la 60 de camioane. Acesta a fost momentul in care compania din Romania a decis sa schimbe reteta germana clasica, dezvoltand directii noi. „Schim­ba­rea actionarilor Plus si miniMAX a ridicat unele semne de intrebare privind modul in care vor fi gestionate in viitor contrac­te­le de transport. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care am decis sa abordam directii noi“, ne-a explicat Valentin Pencea, Country Manager Pfenning Lo­gis­tica. De altfel, mutarea s-a dovedit una inspirata oferind companiei de transport o gura de oxigen pentru majorarea flotei operate in Romania, in numai un an, cu pana la 80 de camioane, prin dimi­nua­rea in paralel a dependentei de o singura ramura de activitate. Concret, managementul Pfenning din Romania a propus si a obtinut aprobarea boardului companiei mama privind dezvoltarea seg­men­tului de transport interna­tio­nal, in conditiile in care, in Ger­ma­nia, sunt prestate exclusiv servicii de transport intern. Cea de-a doua directie de dezvoltare se refera la transportul utilizand semire­morci cu prelata, Pfenning fiind cu­noscut drept un caraus spe­cia­li­zat in frig. „In paralel, am inceput sa oferim servicii de transport sub temperatura controlata fara ca li­vrarile sa vizeze neaparat o plat­for­ma de retail. Vom incerca sa aco­perim aproape toata gama de ser­vicii de transport, mai putin gru­pajul, pentru dezvoltarea ca­ruia a fost demarat un proiect pilot in Germania, care, ulterior, ar putea fi transpus si in Romania. Am decis sa stabilizam intr-o pri­ma faza partea de transport in­ternational de prelata si frig si cea de transport intern care comple­teaza divizia de transport exclusiv pentru sectorul de retail, pentru ca, in 2013, sa putem dezvolta si grupajul. Practic si cresterea flotei pana la 80 de camioane a fost generata prin deschiderea unor noi directii de business, in condi­tiile in care s-a pastrat constant nivelul activitatii cu clientii vechi“, a aratat Valentin Pencea.

Un mixt bazat pe proprietate si inchiriere

Atunci cand vine vorba despre dez­voltare, Pfenning abordeaza un sistem mixt bazat pe proprietatea pro­prie si pe inchiriere. „In principiu, folo­sim activele proprii. De exem­plu, toate capetele tractor pe care le rulam se afla in proprietatea noas­tra, lucru valabil si pentru semi­re­morcile de frig (care ne compun acti­vitatea de baza). Atunci cand dez­voltam, insa, directii noi, cautam intr-o prima faza parc disponibil in Germania sau Ungaria iar in cazul in care nu gasim, apelam la leasing operational. Precizez ca grupul dis­pune de o flota de 1.000 de cami­oane. In ceea ce priveste leasingul operational, beneficiem de un contract cadru de inchiriere incheiat de Pfenning la nivel european cu General Electric“, a mai spus Coun­try Managerul Pfenning Logistica, mentionand ca se opteaza pentru leasing operational pentru capete tractor doar in situatii exceptionale. „Principiul dupa care actionam este urmatorul. Firma mama lucreaza in general pe investitii proprii, tinand cont de capacitatea sa financiara si de dimensiunile care permit obti­ne­rea unor cotatii foarte bune in ne­gocierarea oricarui tip de achizitii, dar pentru activitatile care nu sunt de baza, se prefera leasingul ope­ra­tional pana la stabilizarea directiei de business. De exemplu, pentru transportul cu prelate am plecat la drum utilizand capetele tractor pro­prii si un contract pe 3 ani cu Gene­ral Electric pentru semiremorci. Ul­terior, dezvoltarea se va face prin achizitii proprii“, a continuat Valen­tin Pencea.

Banii isi spun cuvantul

In opinia Country Managerului Pfenning Logistica, principalul avan­taj al firmelor mari in fata micilor transportatori il constituie capaci­ta­tea acestora de a finanta dife­ren­tele mari dintre termenele la care platesc clientii facturile si cele la care trebuie achitate motorina si salariile.

Pe de alta parte, majorarea pre­tului la motorina ingreuneaza supli­mentar activitatea carausilor. „La fluctuatia pretului la pompa, trans­por­tatorul va avea intotdeauna de pierdut. Ajustarea tarifelor la client se va face cu intarziere si niciodata in aceeasi proportie. La fiecare scum­pire a carburantului, mai trebu­ie sa suporti ceva“, a subliniat Va­lentin Pencea, adaugand ca, in plus, fluctuatiile dese fac imposibila o comunicare eficienta cu bene­fi­cia­rul. Un contract care prevede insa indexarea automata in functie de cotatia carburantului reprezinta o so­lutie care poate rezolva multe probleme. „Avem, in cazul clientilor mari, o clauza de indexare auto­ma­ta in functie de pretul motorinei, care ne scuteste de timpul pierdut pentru eventuale negocieri. Din fericire, am vazut ca din ce in ce mai multi clienti inteleg lucrul aces­ta si il accepta, chiar daca presiunea asupra tarifelor de transport se manifesta in continuare. Beneficiarii au inceput sa inteleaga avantajele unei relatii pe termen lung cu trans­por­tatorii, ce inseamna sa ai calitate si un serviciu prompt“, a subliniat Va­lentin Pencea, aratandu-se op­ti­mist din punct de vedere al evo­lu­tiei companiei in perioada ur­ma­toare.

Grupul Pfenning a fost fondat in anii ’30 de catre Johann Pfenning, care nu a banuit nici o clipa faptul ca fosta firma pentru transportul lap­telui va deveni o companie de lo­gistica, ce opereaza pe intreg te­ri­toriul Europei. Desi, in prezent, Pfenning Logistics nu mai trans­por­ta recipiente de lapte, trans­por­tul de alimente inca reprezinta una dintre numeroasele sale activitati. In prezent, Grupul Pfenning are apro­ximativ 1.850 angajati, admi­nistreaza o suprafata de depozitare de peste 200.000 metri patrati, precum si o flota auto format din circa 1.000 de vehicule pentru trans­portul de marfuri, in conditiile in care dispune in Germania si in Eu­ropa de peste 40 puncte de lucru.

Eficienti prin colaborare

„Am inceput colaborari cu 2-3 firme de transport pentru a asigura permanent capacitatea de transport necesara clientilor. Sunt momente in care noi nu avem nevoie de capacitate suplimentara si momente in care celelalte companii nu au suficienta capacitate“, a explicat Valentin Pencea, precizand ca sunt vizate inclusiv zonele pe care fiecare transportator lucreaza mai bine. „Colaboram de un an si jumatate cu Alex International si suntem foarte multumiti. Clientii cunosc acest lucru si sunt si ei multumiti de rezultat. Pfenning presteaza un anumit tip de servicii de transport cu o anumita flutuatie, Alex International are, de asemenea, o anumita fluctuatie si este greu de presupus ca varfurile apar la amandoi in acelasi timp“. Valentin Pencea, Country Manager Pfenning Lo­gis­tica.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.