Podul de la Brăila va fi inaugurat în iunie, pe varianta Măcin

Podul de la Brăila va fi inaugurat, pe varianta Măcin, la finalul lunii iunie, iar pe varianta Jijila, până la sfârșitul anului. Este cea mai recentă estimare a ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, după ce termenul anunțat anterior (finalul lui 2022) nu a fost respectat de constructor.

S-ar putea însă ca, luna viitoare, Sorin Grindeanu să nu mai fie șef la Transporturi, odată cu schimbările prevăzute în rotația la guvernare. De aceea, pentru a pune presiune pe antreprenorul Webuild (fosta Astaldi), el i-a transmis că îl va invita la inaugurare pe ministrul Transporturilor din Italia.

„Ce voiam să vă spun legat de această companie (Webuild – n. r.) este că, undeva în iunie, în jurul datei de 27, cu cine o fi ministru aici și cu cine o fi prim-ministru, plus/minus câteva zile, de aia fac și anunțul public, ca să nu mai fie semne de întrebare, se va inaugura Podul de la Brăila, pe varianta pe care o știți cu toții, și anume descărcarea în județul Tulcea, pe varianta scurtă Măcin, urmând ca varianta de Jijila să fie gata până la sfârșitul anului. Deci, 27 iunie, plus/minus 2- 3 zile, 2023. Este angajamentul pe care dânșii și l-au luat. Și l-au mai luat, numai că de data asta le-am spus că trimit, în numele ministerului, eu, ca ministru, invitație omologului italian să vină la inaugurare. Așa că folosesc acest prilej ca să punem presiunea mai mare pe dânșii”, a avertizat Sorin Grindeanu.

Experții CNAIR cer o mobilizare mai bună

O echipă de experți din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost la Brăila și a constatat că stadiul fizic al lucrărilor la podului suspendat peste Dunăre este de circa 95%, dar cea a drumurilor de legătură abia depășește 60%, astfel că a cerut antreprenorului să-și îmbunătățească mobilizarea pe șantier, pentru finalizarea lor în termenul asumat prin contract.

La pod, sunt programate lucrări de hidroizolație, de montare a senzorilor de monitorizare structurală și a sistemelor de scurgere a apelor în interiorul tablierului, iar la drumurile care vor face legătura cu podul, următoarele lucrări: turnare mixtură asfaltică, amenajări terasamente, armare elevație, montaj grinzi prefabricate, armare placă de suprabetonare, cofrare placă și armare placă.

Date tehnice

Lungimea podului este de 1.974 de metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale, de 489 de metri, pe malul dinspre Brăila, și 364 de metri, pe malul dinspre Tulcea. Lungimea drumului principal Brăila-Jijila este de 19,095 km, iar cea a drumului de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin este de 4,328 kilometri. Antreprenorul lucrării „Pod Suspendat peste Dunăre” este Asocierea Webuild-IHI Infrastructure Systems, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa, din punctul de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.

Conexiune cu Drumul Expres Galați-Brăila

Drumul de legătură de la Podul Brăila va avea conexiune cu Drumul Expres Galați-Brăila (ale cărui lucrări, demarate la începutul anului 2022, au ajuns la un stadiu fizic de 50%), în zona girației de la km 1+524 al acestuia din urmă. Antreprenorul român, Asocierea SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade, are termen să deschidă circulația pe drumul de mare viteză la sfârșitul lunii aprilie 2024. Contractul este în valoare de 371,41 milioane de lei, fără TVA, cu finanțare europeană, prin POIM.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.