Primul tronson al „noului Magheru“, aproape gata

Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus, noua artera de circulatie croita in centrul Capitalei pentru a uni Piata Victoriei de Piata Cosbuc, inainteaza incet, dar sigur, iar in curand masinile vor putea circula pana la capat pe primul tronson. Denumit de proiectanti „al doilea bulevard Magheru“, a fost impartit in trei etape: prima cuprinde segmentul Piata Victoriei – Vasile Parvan, a doua, Vasile Parvan – Piata George Cosbuc, iar a treia, Piata George Cosbuc – Gara Progresul. Prima etapa are 6 tronsoane, dintre care 5 sunt finalizate: tronsonul I de la Piata Victoriei pana la strada Occidentului, tronsonul II de la strada Occidentului pana la Calea Grivitei, tronsonul IV de la Mircea Vulcanescu la B-dul Dinicu Golescu, tronsonul V de la B-dul Dinicu Golescu pana la Calea Plevnei si tronsonul VI – aflat in lucru -, de la Mircea Vulcanescu la B-dul Garii de Nord.

Lucrarile la bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus au inceput in 2011 cu amenajarea strazii Berzei, dar constructorii si autoritatile au intampinat mari dificultati, deoarece pe traseu se afla Hala Matache, iar ONG-urile s-au opus vehement distrugerii acestui monument istoric. Pana la urma, activistii au cazut la pace cu Primaria Capitalei si s-a decis mutarea halei la distanta de 200 de metri de amplasamentul initial. Toata lumea a inteles ca realizarea acestei artere de circulatie este de o importanta vitala pentru aerisirea traficului rutier din centrul orasului, mai ales din Piata Victoriei. „Sper ca in cel mai scurt timp sa reusim sa redam circulatiei noul bulevard, adevarata coloana vertebrala a circulatiei din centrul Bucurestiului, ce va functiona ca alternativa pentru Calea Victoriei si ruta B-dul Lascar Catargiu, B-dul Magheru si B-dul Dimitrie Cantemir. In acest moment se lucreaza la ultimul tronson al primei etape a bulevardului, care leaga Piata Victoriei de str. Vasile Parvan. Acum sunt aproape finalizate lucrarile la retelele edilitare si se mai lucreaza la carosabil si la calea de rulare a tramvaiului“, a declarat primarul general Sorin Oprescu, la ultima verificare a stadiului lucrarilor de constructie. Bulevardul va avea in final 11 km, cu cate doua benzi pe sens, plus o banda pentru biciclisti, cu trotuare avand latimea intre 3 si 5 metri si linie de tramvai pe zona mediana. Artera va reprezenta o alternativa pentru ruta bulevardelor Lascar Catargiu – Magheru – Dimitrie Cantemir, dublata de Calea Victoriei. Costul integral pentru etapa 1, aprobat de CGMB la demararea lucrarii, este de circa 130 milioane lei. Cat priveste etapa a 2-a, aceasta prevede ca, in zona intersectiei Berzei cu Vulcanescu, sa se realizeze o strada noua, strada Garii de Nord, care sa iasa direct in str. Ministerului, in fata Garii de Nord, langa sediul  Ministerului Transporturilor. De asemenea, in zona intersectiei bulevardului cu strada Izvor se va construi un tunel subteran pe sub Dealul Parlamentului. Tunelul va iesi in Uranus, imediat dupa subtraversarea B-dului 13 Septembrie, si va usura iesirea catre zona de Sud, Sud-Est. A treia etapa a lucrarilor la noul bulevard este proiectata sa faca legatura intre Piata Cosbuc si Gara Progresul.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.