RATB scapa cu biletul nescumpit

Regia Autonoma de Transport Bucuresti a obtinut la rectificarea bugetului Primariei Bucurestilor 25 de milioane de lei, astfel ca nu se mai afla in pericol sa scumpeasca biletul de la 1,3 lei la 2 lei.

Insa numai deocamdata, pentru ca, dupa intrarea in paine a Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (AMTB) de anul viitor (nu se stie inca data exacta), vom avea bilet unic pe autobuz, tramvai, troleibuz si metrou.

Iar cum calatoria cu metroul a fost scumpita deja, in august, la 2 lei (cartela de 2 calatorii costa 4 lei), unificarea celor doua transporturi publice – de suprafata si metrou – va presupune majorarea pretului biletului de autobuz. Astfel, scumpirea este inevitabila. Numai sa nu fie mai mare decat cea estimata in prezent.

AMTB asteapta inca din partea Guvernului aprobarea Regulamentului de organizare si functionare, ce trebuia emis la 1 noiembrie, conform OG nr. 21/2011 privind infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti. Dupa ce Guvernul isi va da ok-ul, institutia va intra in atributii cel mai tarziu la inceputul anului viitor. Insa va mai dura pana la selectarea personalului – care se doreste a fi de stricta specialitate – si intrarea efectiva in paine.

Calatoria cu mijloacele de transport ale RATB a ramas nemodificata inca din luna februarie 2008, astfel ca, de aproape 4 ani, bucurestenii merg cu un bilet de 1,3 lei. De fapt, o schimbare tot s-a facut, insa numai in modul de plata, adica in loc de un bilet se cumpara acum o cartela cu minim doua calatorii, la fel ca la metrou. Odata depasit acest pas – calatorul fiind de acum obisnuit sa plateas-ca la fel ca la metrou -, trecerea la biletul unic va fi fara probleme.

Apoi, va urma unificarea cu linia CFR din jurul Capitalei. Trenurile de pe soseaua de centura – inca nefunctionale, ce vor circula pe linia de cale ferata existenta, care se reconditioneaza in prezent – vor lasa calatorii in statiile RATB ce vor fi infiintate, iar de acolo autobuzele ii vor duce la gurile de metrou, de unde pasagerul va putea continua calatoria. In acest fel, ne vom alinia si noi, de anul viitor, capitalelor europene.

Cat priveste autobuzele de noapte, introduse anul acesta incepand cu luna iulie pe 23 de trasee circulare, vor fi mentinute de noul director al RATB, Viorel Popescu, acestea dovedindu-si pana acum eficienta.

Autobuzele turistice raman si de sarbatori

Proiectul Bucharest City Tour, lansat la sfarsitul lunii iulie de RATB impreuna cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, va continua si in perioada sezonului rece. Insa nu cu autobuzele supraetajate, imprumutate de la Regia publica de transport a municipiului Constanta, ci cu autobuze Mercedes Citaro EURO 4, din proprietatea RATB.

Astfel, conducerea Regiei impusca trei iepuri dintr-un foc: face economie la bani, ofera turistilor confortul necesar pe timpul iernii, si si-a asigurat o linie de autobuz in centrul Capitalei. Mai trebuie spus ca pretul unui bilet este de 1,3 lei, ca pentru orice alt traseu RATB. Autobuzele sunt, desigur, pline, in aceste conditii.

Viorel Popescu, noul director general al RATB, a decis sa prelungeasca proiectul predecesorului sau, Adrian Crit, pentru ca turistii sa poata admira orasul impodobit de Craciun. „Ne-am dorit sa continuam acest proiect si in sezonul rece, avand in vedere rezultatele bune obtinute, dar si Sarbatorile de Iarna, oferindu-le astfel turistilor posibilitatea sa admire orasul imbracat in haine de sarbatoare“, a declarat seful RATB.

Linia turistica va functiona insa si dupa Revelion, pana in primavara, cand se va incalzi din nou. Atunci se va decide daca Regia va mai imprumuta autobuzele supraetajate sau daca isi va cumpara ea unele. In cele trei luni de inchiriere a autobuzelor etajate, RATB a platit 60.000 de euro pe linia turistica Bucharest City Tour si a plimbat peste 27.000 de turisti.

Acum, linia turistica a devenit Linia 361, cu 4 autobuze Mercedes-Benz Citaro EURO 4. Se pastreaza acelasi traseu – Piata Presei via Palatul Parlamentului, in lungime de 15,4 km – si aceleasi 14 statii, cu interval de succedare a autobuzelor de 15 minute.

Linia este accesibila tuturor bucurestenilor, nu numai turistilor. Singura diferenta este ca ghidul nu se mai aude in casti, ci a fost „mutat“ in difuzoare. Autobuzele circula intre orele 10.00 si 22.00.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

Foto: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.