Premiul ARILOG 2012 pentru „Warehouse Management Solution“ in cadrul categoriei Win Win Partnership a fost adjudecat de KLG Europe Logistics si Renania Trade. Va prezentam, in continuare, cateva detalii ale proiectului.
Cine sunt jucatorii
Renania Trade este o companie romaneasca nascuta in 1996 in Targu Mures, care, timp de 16 ani, s-a dezvoltat intr-o afacere de succes, in domeniul echipamentelor pentru securitate si sanatate in munca. Astazi, este liderul industriei de profil, ca furnizor de echipamente si solutii „one stop shop“, pozitie consolidata ani la rand prin inovatie si creativitate. Actionariatul a refuzat jumatatile de masura, aproximarile si indulgenta in ceea ce a crezut ca este vital pentru angajati si companii – sanatatea si securitatea la locul de munca.
KLG Europe Logistics este una dintre cele mai vechi companii de logistica olandeze, fondata dupa primul razboi mondial, in 1918. Este prezenta pe piata din Romania din 2005. Filiala din Romania este acum cea mai mare din grup, avand o echipa foarte dinamica de 350 de oameni ce lucreaza in 6 orase.
Istoricul relatiei
Renania distribuie pe piata romaneasca peste 2000 de produse apartinand unui numar de peste 100 de marci internationale, care corespund nevoilor de calitate ale clientilor. Compania a inregistrat cresteri importante de vanzari si, in paralel, a facut din nivelul de calitate al serviciilor o prioritate. Insa evolutia nu s-a transmis uniform la toate structurile, astfel, depozitul central din Targu-Mures a devenit neincapator pe de o parte, iar depozitele locale nu isi demonstrau toate utilitatea.
Solutia tehnica
Pentru minimizarea costurilor de implementare, KLG si Renania au ales conexiunea REMOTE pentru toate operatiunile din Targu Mures. Toate calculatoarele si terminalele din depozit se conecteaza prin internet la serverul KLG din Bucuresti, unde sunt pastrate toate informatiile. Renania poate genera rapoarte printr-o simpla comanda (apasare de buton). Rapoartele sunt deja construite si folosite de KLG in activitatea logistica.
Proiectul – Dupa
Echipa Renania pregatita de specialistii KLG si-a insusit procesele si operatiunile implementate si, imediat dupa GO-LIVE, a inceput operarea depozitului.
Procesul de picking (adica procesul de identificare si preluare a comenzii) se realizeaza in format MULTI-STORE (sau MULTI-ORDER) ceea ce inseamna ca un picker (persoana care gestioneaza comanda) pregateste simultan mai multe comenzi. Conform procedurilor Renania, comenzile clientilor care se primesc pana la ora 12:00 vor fi livrate a 2-a zi. Modalitatile de livrare sunt:
– livrare cu masinile proprii;
– livrare cu o companie de transport specializata;
– ridicarea de catre clienti.
Pentru aceste 3 modalitati de livrare, Renania si KLG au stabilit fluxuri diferite de pregatire si verificare a comenzilor, dupa cum urmeaza: In cazul livrarii cu masinile proprii Renania, s-au stabilit rute fixe pe zone geografice, astfel incat volumele incarcate si comenzile livrate sa poata fi gestionate inca de la primirea acestora in sistem.
Concluzii
In urma implementarii acestui proiect, exista doua mari concluzii ce se pot trage;
1. Orice companie care isi desfasoara activitatea logistica in regim IN-HOUSE poate beneficia de experienta unui logistician specializat atat din punct de vedere al proceselor si operatiunilor, cat si din punct de vedere al WMS-ului. De la analizele de randament si productivitate pana la optimizarea fiecarei locatii de depozitare, logisticianul va oferi partenerului cele mai bune concluzii si interpretari astfel incat impreuna sa optimizeze toate costurile implicate de activitatea logistica.
Depasind sfera managementului de depozit, partenerul poate beneficia de toate serviciile logisticianului, indiferent daca se refera la transport international (rutier, maritim, aerian), declarare vamala, distributie nationala sau etichetare/ambalare/impachetare; avand contact permanent, cele doua companii pot identifica multe sinergii ale activitatilor fiecaruia, reusind astfel sa reduca si costurile operationale in beneficiul ambelor companii.
2. Pentru orice dezvoltare ulterioara, partenerul beneficiaza de expertiza de cea mai inalta calitate si nu este nevoit sa incerce singur diverse alternative; mai mult, dezvoltarile facute de logistician sunt foarte dese si aplicabile in multe operatiuni logistice ale partenerului. Luand ca exemplu colaborarea KLG – Renania, toate dezvoltarile efectuate de KLG pana in prezent sunt disponibile si pentru Renania, aducand plus-valoare operatiunilor logistice.
Adriana PĂLĂSAN
Managing Partner Supply Chain Management Center
www.esupplychain.eu