Pentru a reduce gradul de utilizare a resurselor naturale și impactul camioanelor sale asupra mediului, Renault Trucks face pași importanți în tranziția operațiunilor sale către o abordare circulată a economiei.
Fabrica Renault Trucks pentru Componente Uzate este pasul logic, după operațiunile de schimbare a aplicației de transport și refabricare a camioanelor, realizate în Fabrica de Camioane Rulate de la Bourg-en-Bresse și în fabrica de la Limoges. În cadrul unității industriale de la Venissieux, camioanele acestei mărci vor fi demontate, iar componentele lor refolosite.
Pe parcursul ultimilor cinci ani, Renault Trucks a investit în economia circulară, aplicând o abordare pe trei planuri, care constă în regenerarea, reutilizarea și reciclarea camioanelor rulate.
Renault Trucks realizează numeroase inițiative pentru a extinde durata de viață a vehiculelor pe care le comercializează. De exemplu, camioanele rulate sunt recondiționate în conformitate cu procese industriale extrem de stricte, la Fabrica de Camioane Rulate, vehiculele sunt updatate cu cele mai recente tehnologii, în cadrul centrului de recondiționare de la Lyon, și există, de asemenea, de vânzare ediții speciale de camioane.
Mergând înainte cu planul său, constructorul a anunțat crearea Fabricii sale de Componente Uzate, un sit industrial dedicat integral reciclării camioanelor și reutilizării pieselor și materiilor prime recuperate în urma dezasamblării. Inițiativa a fost susținută de un studiu preliminar de fezabilitate, realizat, în 2010, de către Renault Trucks, în tandem cu Indra Automobile Recycling și ADEME, Agenția franceză pentru Mediu și Managementul Energiei.
Camioane aflate la sfârșitul duratei de utilizare
Renault Trucks, care și-a anunțat planurile de reciclare a camioanelor aflate la sfârșitul duratei de viață, deschide o fabrică special dedicată în inima facilităților sale de producție de la Lyon – Venissieux. Această fabrică, având o suprafață de 3.000 mp, construită în imediata apropiere a centrului logistic, se va ocupa de camioane rulate cu kilometraje foarte mari, precum și de componente care au încă un potențial substanțial de reutilizare. Vehiculele Renault Trucks și componentele lor sunt proiectate să reziste peste 1,5 milioane de kilometri.
Camioanele Renault Trucks aflate la sfârșitul duratei de utilizare vor intra în Fabrica de Componente Uzate pentru a fi dezasamblate. Operatorii vor demonta componentele identificate anterior ca potrivite pentru reutilizare (motor, cutie de viteze, cabină, rezervor de combustibil, bare de protecție, deflectoare etc).
Odată ce componentele destinate reutilizării au fost demontate, celelalte componente vor fi reciclate. Ramele șasiului, de exemplu, vor fi tăiate și trimise la turnătoria din apropiere. Metalul extras din componente va fi folosit pentru fabricarea unui nou vehicul.
Apoi, componentele destinate reutilizării vor fi inspectate, curățate și etichetate pentru listare și urmărite. Aceste piese de schimb uzate vor fi, apoi, trimise la centrul de piese Renault Trucks, la fel ca și componentele noi.
Used Parts by Renault Trucks
Piesele de schimb uzate sunt comercializate sub eticheta „Used Parts by Renault Trucks” și vor fi disponibile prin intermediul dealerilor, în cadrul portalului online de piese de schimb al constructorului. Aceste piese de schimb vor fi acoperite de garanție de producător, iar prețul lor va fi semnificativ mai redus comparativ cu cel al componentelor noi.
În privința pieselor de schimb uzate pentru gamele sale mai vechi de vehicule, Renault Trucks continuă să lucreze cu Indra Automobile Recycling și va oferi rețelei de dealeri o gamă de componente obținută prin operațiunile de demontare realizate de către specialistul în reciclare.
Cu această nouă oferă, Renault Trucks își continuă drumul către neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Constructorul abordează, de asemenea, problema deficitului de componente și materii prime care afectează întreaga industrie.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro