Renault Trucks a adăugat noi elemente sistemului său Optitrack, proiectat să crească puterea de tracțiune a vehiculelor și să mențină un nivel înalt de performanță, indiferent de teren. Constructorul oferă, de asemenea, o versiune Optitrack+, care încorporează noi motoare hidraulice, pentru clienții care lucrează în condiții extreme.
Pentru a ilustra noile performanțe, Renault Trucks a organizat o sesiune de drive-test, în cadrul balastierei TCS, amenajând obstacole menite să pună în evidență performanțele camioanelor. „Actorii” au fost două autobasculante cu tracțiune 8×4 – Renault Trucks C cu motor DTI 13, 440 CP și 2.200 Nm, respectiv Renault Trucks K, echipat cu motor DTI 13, 480 CP și 2.550 Nm. Modelul Renault Truck C dispunea și de opțiunea Optitrack+.
Abilitățile camioanelor Renault Trucks off-road sunt remarcabile, însă ceea ce ne-a atras atenția, în primul rând, a fost ușurința cu care pot fi manevrate, chiar și în cele mai dificile condiții. Schimbarea treptelor de viteză, trecerea din modul automat în manual, activarea diferitelor sisteme și, bineînțeles, puterea mare, disponibilă pe o plajă largă de turații, fac ca misiunea șoferului să pară aproape banală.
Optitrack consolidat
Optitrack a fost dezvoltat, în 2009, de către Renault Trucks, în parteneriat cu Poclain Hydraulics, și este disponibil pe gama de vehicule C 2.5, oferind o putere adițională de tracțiune, datorită a două motoare hidraulice, instalate la nivelul roților față.
Sistemul oferă posibilitatea de a beneficia de tracțiune integrală temporară, în caz de necesitate, depășind constrângerile unui sistem „convențional” de tracțiune integrală, în special în termenii consumului de combustibil, ai înălțimii de încărcare, ai costurilor de întreținere și ai masei suplimentare.
Renault Trucks își consolidează, acum, sistemul Optitrack, prin încorporarea unor noi elemente.
Presiunea hidraulică a sistemului a fost crescută de la 420, la 450 bar, conducând la o augmentare cu 7% a cuplului maxim, la nivelul roții. Acest nou element crește puterea de tracțiune, permițându-le șoferilor să facă față dificultăților inerente în manevrarea vehiculelor cu sarcini utile mari, sau pe teren accidentat.
Pentru a asigura o putere maximă la pornirea de pe loc, în cele mai solicitante situații, precum și un control total al vehiculului, Renault Trucks a adăugat o funcție de „boost”. Atunci când este activată de către șofer, aceasta crește presiunea în pneurile față la maximum (450 bar), pentru a obține un cuplu maxim de pornire.
Confort și manevrabilitate
Sistemul Optitrack se deconectează atunci când viteza vehiculului atinge 50 km/h (comparativ cu 40 km/h, în cazul versiunilor anterioare) și se reactivează, automat, la 20 km/h, fără să mai fie nevoie de intervenția șoferului.
Un dispozitiv de auto – calibrare ajustează setările sistemului Optitrack, asigurând o performanță crescută pe toată durata de utilizare a vehiculului, și a fost adăugată o treaptă suplimentară de viteză pentru marșarier (R2), pentru manevrabilitate optimă, pe toate tipurile de teren.
Camioanele care operează în condiții extreme pot beneficia, acum, de funcțiile versiunii îmbunătățite Optitrack+. Acest sistem dispune de noi motoare hidraulice, care cresc cuplul, la nivelul roților din față, cu 30%.
Optitrack+ oferă o putere de tracțiune crescută, pentru a face față umor sarcini utile ridicate, pante abrupte și suprafețe de sol moale. Această versiune îmbunătățită este recomandată, în special, pentru aplicații de transport pământ sau agregate, în condiții dificile.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro