RENAULT TRUCKS. Logistica devine din ce în ce mai electrică

Domeniul logistic face pași mari în direcția decarbonizării, iar Renault Trucks reprezintă un actor principal în acest „spectacol” al electrificării, alături de partenerii săi. Comanda de 165 de camioane electrice Renault Trucks, venită din partea XPO Logistics, reprezintă cea mai recentă dovadă, în acest sens.

Renault Trucks și XPO Logistics își continuă colaborarea în domeniul decarbonizării tranporturilor rutiere. XPO a anunțat, recent, plasarea unei comenzi pentru 165 de unități Renault Trucks E-Tech, de 44 t, dintre care 105 sunt capete tractor E-Tech T și 60 sunt rigide, E-Tech D și D Wide. Modelul Renault Trucks E-Tech T a intrat în producția de serie la fabrica de la Bourg-en-Bresse în luna noiembrie a anului trecut.

Într-un interviu acordat ziarului franțuzesc Les Echos, Bruno Kloeckner, managing director aș XPO Logistics Franța, a subliniat importanța acestei achiziții: „Am primit deja prima unitate electrică produsă în serie, deci acesta este un pas important înainte, pentru noi. Compania, pionier în domeniul mobilității electrice, a făcut, deja, o achiziție inițială de 65 de autoșasiuri Renault Trucks E-Tech electrice, în urmă cu un an.”

Cele 165 de unități Renault Trucks E-Tech comandate vor înlocui, gradual, flota diesel a XPO, în misiuni de transport suburbane și regionale. XPO Logistics plănuiește să realizeze aproximativ 25% din livrările sale cu camioane electrice, până în 2030, reducând, astfel, emisiile de CO2 cu peste 26.000 t.

Împreună cu partenerul său, Renault Trucks, XPO Logistics își transformă flota, pentru a fi în conformitate cu reglementările care urmează să fie implementate în privința livrărilor în zonele urbane, în timp ce-și sprijină clienții să-și îndeplinească propriile obiective de decarbonizare. XPO are ca obiectiv reducerea cu 25% a emisiilor sale de gaze cu efect de seră, până în 2025, comparativ cu nivelul din 2019. Cât despre Renault Trucks, producătorul intenționează ca, în 2030, 50% dintre vânzările sale să fie electrice iar, până în 2040, să ajungă la 100% vehicule neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon.

Remodelarea livrărilor urbane

Tot în dificilul domeniu al livrărilor urbane, în care decarbonizarea a devenit, deja, de câțiva ani, esențială, Renault Trucks își unește forțele cu un alt jucător major din sectorul transporturilor, Grupul Jacky Perrenot. Cei doi parteneri lansează o soluție inovativă și inteligentă care promite câștiguri substanțiale în termenii siguranței, impactului asupra mediului și ai productivității.

Este vorba despre o soluție care combină folosirea containerelor mobile, pentru a înlocui paleții tradiționali, cu un sistem automat de încărcare și descărcare.

Astfel, Renault Trucks și Grupul Jacky Perrenot reinventează logistica urbană, prin echiparea caroseriei frigorifice a unui camion electric Renault Trucks E-Tech D Wide de 26 de tone cu un sistem tip carusel dezvoltat de către ACTEMIUM – marca VINCI Energies dedicată industriei – care susține containerele care adăpostesc marfa care trebuie livrată, înlocuind paleții convenționali.

Aceste containere mobile, care sunt disponibile în diferite configurații, inclusiv cutie uscată, izotermă sau pentru role de cablu, sunt prezentate șoferului în mod automat, la destinație, prin intermediul unui sistem de pregătire, încărcare și descărcare. Un sistem computerizat integrat asigură trasabilitatea containerelor și optimizează planificarea rutelor, concentrându-se în special asupra anticipării încărcărilor și descărcărilor, la apropierea de un magazin.

Șoferii beneficiază de o îmbunătățire semnificativă a condițiilor de muncă, sistemul scutindu-i de la urcările și coborârile repetate în și din vehicul, precum și de securizarea mărfii prin intermediul chingilor sau al altor sisteme. În al doilea rând, elimină riscurile asociate cu manipularea paleților și a oblonului ridicător.

În plus, combinația între șasiul electric Renault Trucks E-Tech D Wide și acest sistem automat promite o reducere estimată de 30% a timpilor de încărcare și descărcare, îmbunătățind productivitatea și ameliorând congestionarea traficului urban, prin reducerea timpilor în care camioanele stau parcate pe drumurile publice. De asemenea, sistemul oferă o soluție de livrare fără zgomot sau emisii, în mediul urban.

Proiectul Oxygen

Toamna trecută, Renault Trucks a prezentat câteva aspecte ale vehiculului-laborator dezvoltat în colaborare cu Geodis și alți 17 parteneri. Acest camion electric experimental, de 16 t, este proiectat să facă față provocărilor logisticii urbane și a fost prezentat publicului la târgul Solutrans, desfășurat la Lyon, între 21 și 25 noiembrie 2023.

Oxygen integrează toate constrângerile și utilizările din domeniul livrărilor urbane, eliminând neplăcerile și îmbunătățind siguranța activă și pasivă, pentru a asigura o coabitare mai bună cu ceilalți participanți la trafic.

Camionul are cabină joasă, un parbriz larg și camere multiple de luat vederi, care înlocuiesc oglinzile, oferind o vizibilitate de 360°. Pe partea pasagerului, ușa glisantă evită riscurile asociate cu deschiderea unei uși convenționale. Șoferul poate coborî din cabină pe ambele părți, operațiune simplificată de înălțimea redusă a treptei. Pentru a sublinia aerul modern, sunt integrate la nivelul grilei radiatorului niște lămpi LED discrete.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.