In perioada 23-25 septembrie a avut loc, la Sibiu, prima editie a Romanian TruckFest, un eveniment dedicat camioanelor si transportatorilor. Conceptul festivalului, inspirat din tari Vest-europene, reprezinta o premiera pentru tara noastra.
Romanian TruckFest este gandit ca un eveniment multibrand, care se adreseaza tuturor transportatorilor, indiferent de configuratia camionului sau marca acestuia.
In acelasi timp, importatorii de vehicule comerciale grele isi gasesc locul in cadrul evenimentului, unde intra in contact direct cu transportatorii.
„Am dorit sa ia viata acest concept in Romania din pasiune si ambitie. Ma bucura faptul ca am reusit sa avem alaturi de noi companii atat de importante care au apreciat conceptul festivalului Romanian TruckFest. Am avut ocazia in trecut sa vad in Olanda si Belgia mai multe manifestari de camioane, fie ca era vorba de asa-numitele TruckRun-uri sau simple intalniri intre soferi, pe perioada weekend-ului. Am constatat cu bucurie de fiecare data ca acei oameni isi iubesc meseria si sunt mandri de ceea ce fac. Dar bucuria cea mai mare a fost pentru mine sa vad ca si publicul acelor evenimente ii considerau niste oameni de invidiat pentru meseria lor, fie de truckeri sau de patroni si, in special, pentru bijuteriile de camioane pe care acestia le conduceau. Am mare incredere ca Romanian TruckFest va ajuta la crearea unei astfel de culturi si in tara noastra“, a precizat Razvan Ograda, general manager Euro-LTW, organizatorul evenimentului.
Asa cum era de asteptat, o parte dintre importatorii de camioane au fost prezenti la Romanian TruckFest.
„Cu siguranta, conceptual, Romanian TruckFest are un real potential pentru a deveni o traditie. Depinde foarte mult de organizatori, fiind un inceput de drum intr-o perioada destul de dificila. Piata camioanelor este in stransa corelatie cu mediul economic, nu tocmai favorabil. Ar fi imbucurator sa vedem o schimbare majora, in bine, in ceea ce priveste vanzarile, dar, pana la acel moment, Renault Trucks Romania isi consolideaza pozitia prin concesionari noi si, bineinteles, noi centre de service“, a precizat Raluca Saman, Marketing Manager Renault Trucks.
La acest eveniment, Renault Trucks a fost prezent prin intermediul concesionarului sau Bernard Trucks.
Dificultati create de criza
Situatia economica dificila reprezinta, practic, cea mai mare problema in organizarea unor astfel de evenimente.
„Este o perioada dificila. Clientii fac achizitii chibzuite dupa o perioada in care si-au imbunatatit indicatorii financiari pe cat posibil, pentru a se incadra in noile conditii de finantare. Abordarea echipei Euro-LTW in sectorul vehiculelor comerciale de mare tonaj este o premiera pentru Romania, una laudabila. In schimb, pentru a stabili o traditie a acestui tip de eveniment tematic, organizatorii vor fi nevoiti sa depuna un real efort pe viitor, pentru a reusi cu fiecare editie sa aduca ceva nou pentru acest sector. Organizatorii au reusit, inca de la prima editie, sa aduca laolalta atat marci de camioane, cat si de suprastructuri, respectiv semiremorci. Pentru MHS Truck & Bus, Romanian TruckFest a fost o ocazie foarte buna de a ne intari pozitia in piata din regiunea Sibiu (centrul tarii)“, a afirmat Liviu V. Negut, Area Sales Manager MHS Truck & Bus.
Semiremorcile au fost, la randul lor, prezente la Romanian TruckFest prin CTE Trailers.
„Evenimentul reprezinta un concept nou implementat in Romania, care vine ca o completare la traditionalele targuri consacrate. Poate fi o gura de aer atat pentru expozanti cat si pentru vizitatori. Cu siguranta, orice intalnire intre cerere si oferta nu poate duce decat la lucruri pozitive de ambele parti“, a completat Adrian Anghelea, Area Sales Manager CTE Trailers.
Organizatorii promit ca editia de anul viitor sa „imblanzeasca“ peste 30.000 de cai putere, insemnand peste 70 de camioane expuse.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro