ROMTRAILER RoadShow 2015

ROMTRAILER Service a organizat împreună cu partenerii săi, Schmitz Cargobull, Bridgestone şi Hyva, RoadShow 2015, un eveniment ce a reunit transportatori şi reprezentanţi ai domeniilor conexe.

Evenimentul, care a cuprins prezentare de produse şi servicii, dar şi muzică, tombolă cu premii şi multă voie bună, s-a desfăşurat la jumătatea lunii mai şi a marcat inaugurarea service-ului ROMTRAILER din Sibiu.

Service ca la… manual

Unitatea este funcţională încă din toamna anului 2013 şi reprezintă un service de nişă ce asigură efectuarea tuturor operaţiunilor descrise în manualul Schmitz, şi nu numai, ci şi în manualele Hyva, Bridgestone şi Knorr-Bremse.

Managementul ROMTRAILER a ales Sibiu ca locaţie pentru unitatea de service datorită potenţialului pe care îl oferă traficul intens, fiind o zonă tranzitată de toate camioanele ce vin din sudul ţării, pe Valea Oltului, către Vest, de cele care fac cale-ntoarsă după ce au efectuat o cursă şi revin către Capitală sau în zona sudică, dar şi o zonă aflată în drumul vehiculelor care vin dinspre Moldova şi folosesc ruta Braşovului.

Un alt mare avantaj este acela că locaţia aleasă beneficiază de o expunere foarte bună, aflându-se în vecinătatea Aeroportului Sibiu.

Ion Lixandru

„În alegerea acestei locaţii pentru deschiderea service-ului a contat foarte mult pentru noi şi faptul că reuşisem, în timp, începând din 2009, să creăm un important nucleu de vânzări în zonă“, ne-a explicat Ion Lixandru, administrator ROMTRAILER Service, precizând că în Sibiu fusese deja demarată construcţia unei reţele de clienţi.

„De asemenea, am ales Sibiu pentru că aici nu exista un specialist dedicat semiremorcilor, ţinând cont că Sebeşul era deja acoperit, prin existenţa mai multor unități de service, care se ocupau și de semiremorci. Am pornit la drum în 2009 cu un nucleu tehnic şi o locaţie închiriată în 2010. În 2011 am participat la o licitaţie pentru a cumpăra terenul unde am construit unitatea, în 2012 am obţinut autorizaţia, iar în 2013 am demarat construcţia propriu-zisă a service-ului“, a continuat Ion Lixandru.

ROMTRAILER „mall“

S-au făcut paşi mărunţi, dar bine conturaţi, lucrurile fiind calculate cu grijă dinainte. „Întâi am dorit să testăm piaţa şi am început cu un singur om, apoi s-a format nucleul tehnic. După această etapă, am decis să închiriem un atelier unde să se dezvolte o zonă de vânzare manoperă, pe lângă piesele de schimb, pe care deja le vindeam.

A urmat achiziţionarea terenului şi implementarea întregului proces privind service-ul, asigurând toate utilităţile necesare“, a mai explicat Ion Lixandru, subliniind importanţa prezenţei partenerilor ROMTRAILER, Schmitz Cargobull, Bridgestone şi Hyva, în locaţiile companiei din Sibiu şi Bucureşti.

„Putem astfel să efectuăm intervenţii asupra tuturor produselor celor aflaţi în portofoliul nostru“, a precizat el. În acest moment, ROMTRAILER Sibiu operează cu 8 oameni specializaţi, dar atunci când presiunea creşte pe vânzarea de manoperă, se transferă personal de la service-ul din Bucureşti.

În cadrul locaţiei proaspăt inaugurate, echipa transferată de la Bucureşti are parte de toate condiţiile necesare, indiferent că stau o singură zi sau 5 zile, beneficiind de o cameră unde se pot odihni, de toalete şi duşuri, astfel încât să poată performa la nivel maxim. Investiţia în service-ul ROMTRAILER de la Sibiu a fost de aproximativ 1,5 milioane euro, utilizaţi pentru achiziţia terenului, de 10.000 mp, şi pentru construcţia propriu-zisă, suprafața construită desfăşurată fiind de 1.826 mp.

„Conceptul de la Sibiu este unul complet. În acest moment, service-ul ROMTRAILER operează doar pe o jumătate a halei, în cealaltă jumătate desfăşurându-şi activitatea un partener care face service pentru toate vehiculele cu motor. Astfel, s-a încercat crearea unui service „mall“, unde clienţii duc capul tractor la partenerul nostru, iar semiremorca la noi. Operăm împreună, dar fiecare pe segmentul lui“, a conchis administratorul ROMTRAILER Service.

Ion Lixandru, administrator ROMTRAILER Service:

„Piaţa de reparaţii vehicule tractate este încă sub presiune şi nu dă semne de revigorare. După 2008, anul 2012 poate fi catalogat ca un an bun, în aceeaşi categorie intrând şi prima parte din 2013, după care piaţa a intrat în regres. Concurenţii noștri, service-urile ce îi reprezintă pe ceilalţi jucători de pe piaţa de semiremorci, au început să îşi diversifice activităţile, multe service-uri de marcă apelând la astfel de strategii. Vorbim despre un tip de business care astăzi are nevoie de susţinere din alte domenii, ţinând cont, de exemplu, de faptul că manopera este pentru noi mai puţin productivă în comparaţie cu unităţile care prestează servicii de acest gen vehiculelor cu motorizare.“

Dezvoltare către Dobrogea

În cadrul ROMTRAILER, strategia de dezvoltare a fost făcută încă din 2007, iar în acest moment următorul proiect vizează zona Dobrogei. „Aici suntem descoperiţi şi, din analizele noastre, este o zonă care creşte. Pe termen ceva mai lung există planuri pentru Banat şi Moldova, dar, momentan, în acele regiuni avem parteneri extrem de bine pregătiţi şi nu este necesar să facem o investiţie proprie“, a afirmat Ion Lixandru.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.