Routier European Transport – „Maşina nu trebuie să stea“

27

Cu sediul la Cluj, Routier European Transport reprezintă o afacere dezvoltată în jurul grupajelor. Iar optimizarea continuă a acestui tip de transport a determinat etapele de dezvoltare ale companiei.

Astăzi, Routier European Transport are peste 60 de angajaţi (30 şoferi) şi operează trei depozite, două în România (Cluj şi Bucureşti) şi unul în Italia. Flota este compusă din 11 capete tractor şi 61 de semiremorci, iar compania colaborează cu peste 50 de subcontractori permanenţi pe partea de transport şi distribuţie. Cea mai recentă realizare este propriul sediu de la Cluj (birouri şi depozit), o investiţie de 1,5 milioane euro, ce a devenit funcţională în acest an la 1 mai.

Paşii dezvoltării

„Unchiul meu a propus să începem această activitate, el având deja experienţa din Italia, unde deschisese o firmă în 2003 şi ajunsese la 7 camioane. Astfel, activitatea în România a început ca şi casă de expediţie, camioanele fiind ale firmei din Italia. Din mai 2007 am trecut câteva camioane pe firma din România“, a precizat Rareş Retegan, director general Routier European Transport. Fiind o firmă mică, anul 2009 a fost traversat fără mari dificultăţi, în ciuda crizei. Numărul subcontractorilor a crescut şi, în acelaşi ritm, şi flota de semiremorci. „Ne-am gândit tot timpul să extindem flota cu semiremorci, acestea fiind mult mai accesibile faţă de capetele tractor. Astfel, cu aceiaşi bani, am achiziţionat mai multe unităţi. În plus, colaborarea cu proprietarii capetelor tractor are un avantaj: cei mai mulţi sunt foşti şoferi, care şi-au deschis firmă şi au multă grijă de costurile lor pe maşină. Acest model de activitate l-am preluat din Italia, unde unchiul meu a lucrat în acest sistem. Bineînţeles, avem aceiaşi parteneri, nu facem o cursă cu unul şi apoi luăm pe altul“, a explicat Rareş Retegan. După dezvoltarea parcului de semiremorci, s-a simţit nevoia depozitelor. Fiind vorba de grupaje, marfa este consolidată la Cluj şi Bucureşti. „Deja în toamna lui 2009 aveam primul depozit. Ne-am selectat mai mulţi clienţi şi am început să facem grupaje. La început am folosit un depozit închiriat al unei alte firme din Cluj, dar când am văzut că au crescut volumele, am făcut un calcul de rentabilitate şi am realizat că e mai rentabil să avem propriul depozit“, a relatat directorul general al companiei. Depozitul din Bucureşti are 400 mp şi este închiriat. Preluarea şi distribuţia mărfurilor este realizată cu autoutilitare de până la 7,5 t, de către subcontractori care lucrează exclusiv pentru Routier European Transport. Compania operează, de asemenea, un depozit închiriat în Italia, la Modena, de 400 mp.

Peste 50 de subcontractori

Routier European Transport lucrează cu foarte mulţi subcontractori, atât pe partea de distribuţie şi preluare a mărfurilor (10 firme), cât şi pentru transportul internaţional (aproximativ 40 firme, cele mai multe deţinând un singur cap tractor). „Pentru a menţine standardul de calitate avem un set de reguli pe care subcontractorii îl respectă, iar pe de altă parte există o serie de beneficii pe care aceştia le au. În primul rând, asigurarea CMR o facem noi pe semiremorci, deci nu lăsăm cărăuşul să-şi plătească în rate asigurarea mărfii. În al doilea rând, orice subcontractor are monitorizarea prin GPS. Nu pleacă până când nu are montat acest dispozitiv. Suntem serioşi cu plăţile – 45 de zile – şi le oferim carduri de motorină. Mai avem unii subcontractori pe care îi şi finanţăm pentru a-şi cumpăra capete tractor. Astfel, dacă vedem un partener care îşi gestionează bine afacerea, îi dăm posibilitatea să se extindă. Pentru că fimele mici nu sunt creditate cu prea multă încredere de către societăţile de leasing şi furnizorii de carduri, mai ales după venirea crizei“, a declarat Rareş Retegan.

Peste 16.000 km/lună

Compania are 11 capete tractor proprii şi 30 de şoferi. „Avem echipaje pe fiecare camion şi acoperim şi pauzele. Suntem organizaţi astfel încât camionul să nu stea. Kilometrii pe care îi facem în plus cu aceeaşi unitate compensează salariile plătite“, a arătat managerul firmei. Astfel, în timp ce proprietarii de capete tractor care au un singur şofer fac 12.000 km/lună pe extern, camioanele Routier European Transport, având doi şoferi, realizează 15-16.000 km/lună. Dar există cazuri când se ajunge la 18.000 km şi chiar 21.000 km. Consumul de carburant este un alt aspect urmărit de companie, iar soluţia optimă pare să fie un parc nou şi şoferi bine pregătiţi. „Vrem să înlocuim flota anul viitor şi, din calculele noastre, camioanele noi oferă posibilitatea unui consum mult mai mic. Practic, avem un cap tractor nou şi obţinem un consum mediu de 27 l/100 km. Sigur, este foarte important modul de exploatare. Avem şofer cu 10-15 ani experienţă care nu a obţinut sub 33 l/100 km şi avem şofer care a urmat cursuri de pregătire şi 27 l/100 km a fost cel mai mare consum obţinut“, a spus Rareş Retegan.  Compania va opta pentru camioane EURO 6 pentru a beneficia de taxe cât mai scăzute în Europa.

Optimizarea continuă

Pentru a îmbunătăţi şi mai mult controlul asupra activităţii, Routier European Transport a investit într-o platformă IT, care va reprezenta un suport pentru toate compartimentele şi, totodată, va asigura comunicarea dintre acestea. „Va fi un soft pentru dispeceri, care va comunica cu partea de facturare, partea de camioane proprii şi cu depozitul. De la 1 ianuarie sperăm să îl implementăm, contractul fiind deja încheiat cu furnizorul. Investiţia se ridică la peste 200.000 euro, iar acest produs este personalizat pe nevoile noastre“, a declarat directorul general al companiei. Creşterea eficienţei activităţii se va realiza şi prin achiziţionarea de semiremorci double deck, ce vor permite o mai bună încărcare. Totodată, având în vedere că se lucrează foarte mult pe rutele Italia – Franţa şi Italia – Germania, compania îşi propune deschiderea unui depozit în Germania.

Rareş Retegan, director general Routier European Transport:

„Doresc să lucrez într-un mediu plăcut şi asta vreau şi pentru colegii mei. Există stereotipul «muncă de echipă», dar la noi chiar se întâmplă asta.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

27 COMENTARII

  1. Buna ziua…lucrez in canada de 10 ani ca si sofer.anul viitor vreau sa ma intorc acasa si m-ar interesa un job de dispecer….vorbesc engleza cursiv daca e un avantaj…nu mai vreau sa fiu plecat departe de familie…locuiesc in floresti…va multumesc cu respect ps# am 38 ani

  2. Buna ziua! detin un cap tractor euro 5 si ne-ar interesa sa colaboram cu dumneavoastra si daca e posibil sa ne trimiteti oferta pe e-mail:ardealdragatrans@gmail.com
    Dorim sa stim daca se plateste chirie la remorca. Va multumim

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.