Cu sediul la Cluj, Routier European Transport reprezintă o afacere dezvoltată în jurul grupajelor. Iar optimizarea continuă a acestui tip de transport a determinat etapele de dezvoltare ale companiei.
Astăzi, Routier European Transport are peste 60 de angajaţi (30 şoferi) şi operează trei depozite, două în România (Cluj şi Bucureşti) şi unul în Italia. Flota este compusă din 11 capete tractor şi 61 de semiremorci, iar compania colaborează cu peste 50 de subcontractori permanenţi pe partea de transport şi distribuţie. Cea mai recentă realizare este propriul sediu de la Cluj (birouri şi depozit), o investiţie de 1,5 milioane euro, ce a devenit funcţională în acest an la 1 mai.
Paşii dezvoltării
„Unchiul meu a propus să începem această activitate, el având deja experienţa din Italia, unde deschisese o firmă în 2003 şi ajunsese la 7 camioane. Astfel, activitatea în România a început ca şi casă de expediţie, camioanele fiind ale firmei din Italia. Din mai 2007 am trecut câteva camioane pe firma din România“, a precizat Rareş Retegan, director general Routier European Transport. Fiind o firmă mică, anul 2009 a fost traversat fără mari dificultăţi, în ciuda crizei. Numărul subcontractorilor a crescut şi, în acelaşi ritm, şi flota de semiremorci. „Ne-am gândit tot timpul să extindem flota cu semiremorci, acestea fiind mult mai accesibile faţă de capetele tractor. Astfel, cu aceiaşi bani, am achiziţionat mai multe unităţi. În plus, colaborarea cu proprietarii capetelor tractor are un avantaj: cei mai mulţi sunt foşti şoferi, care şi-au deschis firmă şi au multă grijă de costurile lor pe maşină. Acest model de activitate l-am preluat din Italia, unde unchiul meu a lucrat în acest sistem. Bineînţeles, avem aceiaşi parteneri, nu facem o cursă cu unul şi apoi luăm pe altul“, a explicat Rareş Retegan. După dezvoltarea parcului de semiremorci, s-a simţit nevoia depozitelor. Fiind vorba de grupaje, marfa este consolidată la Cluj şi Bucureşti. „Deja în toamna lui 2009 aveam primul depozit. Ne-am selectat mai mulţi clienţi şi am început să facem grupaje. La început am folosit un depozit închiriat al unei alte firme din Cluj, dar când am văzut că au crescut volumele, am făcut un calcul de rentabilitate şi am realizat că e mai rentabil să avem propriul depozit“, a relatat directorul general al companiei. Depozitul din Bucureşti are 400 mp şi este închiriat. Preluarea şi distribuţia mărfurilor este realizată cu autoutilitare de până la 7,5 t, de către subcontractori care lucrează exclusiv pentru Routier European Transport. Compania operează, de asemenea, un depozit închiriat în Italia, la Modena, de 400 mp.
Peste 50 de subcontractori
Routier European Transport lucrează cu foarte mulţi subcontractori, atât pe partea de distribuţie şi preluare a mărfurilor (10 firme), cât şi pentru transportul internaţional (aproximativ 40 firme, cele mai multe deţinând un singur cap tractor). „Pentru a menţine standardul de calitate avem un set de reguli pe care subcontractorii îl respectă, iar pe de altă parte există o serie de beneficii pe care aceştia le au. În primul rând, asigurarea CMR o facem noi pe semiremorci, deci nu lăsăm cărăuşul să-şi plătească în rate asigurarea mărfii. În al doilea rând, orice subcontractor are monitorizarea prin GPS. Nu pleacă până când nu are montat acest dispozitiv. Suntem serioşi cu plăţile – 45 de zile – şi le oferim carduri de motorină. Mai avem unii subcontractori pe care îi şi finanţăm pentru a-şi cumpăra capete tractor. Astfel, dacă vedem un partener care îşi gestionează bine afacerea, îi dăm posibilitatea să se extindă. Pentru că fimele mici nu sunt creditate cu prea multă încredere de către societăţile de leasing şi furnizorii de carduri, mai ales după venirea crizei“, a declarat Rareş Retegan.
Peste 16.000 km/lună
Compania are 11 capete tractor proprii şi 30 de şoferi. „Avem echipaje pe fiecare camion şi acoperim şi pauzele. Suntem organizaţi astfel încât camionul să nu stea. Kilometrii pe care îi facem în plus cu aceeaşi unitate compensează salariile plătite“, a arătat managerul firmei. Astfel, în timp ce proprietarii de capete tractor care au un singur şofer fac 12.000 km/lună pe extern, camioanele Routier European Transport, având doi şoferi, realizează 15-16.000 km/lună. Dar există cazuri când se ajunge la 18.000 km şi chiar 21.000 km. Consumul de carburant este un alt aspect urmărit de companie, iar soluţia optimă pare să fie un parc nou şi şoferi bine pregătiţi. „Vrem să înlocuim flota anul viitor şi, din calculele noastre, camioanele noi oferă posibilitatea unui consum mult mai mic. Practic, avem un cap tractor nou şi obţinem un consum mediu de 27 l/100 km. Sigur, este foarte important modul de exploatare. Avem şofer cu 10-15 ani experienţă care nu a obţinut sub 33 l/100 km şi avem şofer care a urmat cursuri de pregătire şi 27 l/100 km a fost cel mai mare consum obţinut“, a spus Rareş Retegan. Compania va opta pentru camioane EURO 6 pentru a beneficia de taxe cât mai scăzute în Europa.
Optimizarea continuă
Pentru a îmbunătăţi şi mai mult controlul asupra activităţii, Routier European Transport a investit într-o platformă IT, care va reprezenta un suport pentru toate compartimentele şi, totodată, va asigura comunicarea dintre acestea. „Va fi un soft pentru dispeceri, care va comunica cu partea de facturare, partea de camioane proprii şi cu depozitul. De la 1 ianuarie sperăm să îl implementăm, contractul fiind deja încheiat cu furnizorul. Investiţia se ridică la peste 200.000 euro, iar acest produs este personalizat pe nevoile noastre“, a declarat directorul general al companiei. Creşterea eficienţei activităţii se va realiza şi prin achiziţionarea de semiremorci double deck, ce vor permite o mai bună încărcare. Totodată, având în vedere că se lucrează foarte mult pe rutele Italia – Franţa şi Italia – Germania, compania îşi propune deschiderea unui depozit în Germania.
Rareş Retegan, director general Routier European Transport:
„Doresc să lucrez într-un mediu plăcut şi asta vreau şi pentru colegii mei. Există stereotipul «muncă de echipă», dar la noi chiar se întâmplă asta.“
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
buna ziua.mai este valabila oferta pentru colaboratori tractionisti?
Buna seara! Detin 2 capete tractor euro 3. m-as interesa o eventuala colaborare.
multumesc,
tel.0747308855
Buna,dețin 2 capete tractor euro 3,as fi interesat de o eventuala colaborare…0701119229
Buna ziua…lucrez in canada de 10 ani ca si sofer.anul viitor vreau sa ma intorc acasa si m-ar interesa un job de dispecer….vorbesc engleza cursiv daca e un avantaj…nu mai vreau sa fiu plecat departe de familie…locuiesc in floresti…va multumesc cu respect ps# am 38 ani
Buna ziua,detin doua capete tractor e4,e5 si sunt intresesat de o colaborare va rog oferta pe email pret km ,cursa etc.Va Multumesc
Vrea sa stiu si eu cati km garantati pe luna si cat platiti pe luna.
Detin cap tractor E 5 si licenta ,astept oferta dumneavoastra ! O zi buna!
Bună dețin un cap tractor e 5 aș fi interesat de o eventuală colaborare cu dv.Multumesc
buna ziua, doresc achizitionarea unui cap tractor volvo euro6, in vederea unei colaborari as dori un sumar pe adresa de email. cu respect Adrian
Buna ziua,am un cap tractor euro 5 ,îmi puteți spune si mie condițiile necesare in vederea încheierii unui contract de colaborare.Multumesc !
buna ziua detin 2 camione e4 dar intentionez sa iau un e6 m-ar interesa o colaborare pe ruta italia-ue-uk si retur,va multumesc anticipat
Buna ziua! Dețin mai multe capete tractor e3 e4 e5 e6 sunt interesat de o eventual colaborare aștept o oferta preț /km plin gol intern și exter pe adresa de mail osiac_emil@yahoo.com
Buna ziua! dețin un cap tractor €5 si aşi fi interesat de o colaborare cu dumneavoastra astept raspuns pe nr de telefon 0769121891
Buna ziua, detin un cap tractor euro 3 as fi interesat de o colaborare cu dumneavoastra. Va multumesc
Buna ziua! Dețin 3 capete tractor e5 si sunt interesat de o eventual colaborare aștept o oferta preț /km plin gol exterior pe adresa de mail info@crigan.be
BUNA ZIUA DETIN 2 CAPURI TRACTOR UNUL ESTE NOU AN FABRICATIE 2017 SI SINT INTERESATA DE O EVENTUALA COLABORARE ASTEPT OFERTA PRET / KM PE ADRESA EMAIL TRANSPAHONE@YAHOO.COM
Buna ziua.Detin un cap tractor euro5,si as dori o eventuala colaborare.Va rog sa mi spune ti care sunt conditiile si o oferta pret/km pe adresa de email vasileion73@yahoo.com.Va multumesc
Buna ziua dețin deocamdată un cap tractor nou MAN cu putere de extindere in aceasta afacere , Ma interesează cursele , bani EUR./km , unde se face contractul și un minim lunar de km, trimitetimi toate astea pe maill cheles_daniel@yahoo.com
Buna ziua dețin un cap tractor euro5 m-ar interesa mai multe detali despre kilometri care se fac, preț/km..
Mulțumesc
Email. Vally_sweet_princes@yahoo.com
Detinem doua capete tractor eu 5 ne-ar interesa sa colabora cu dumneavoastra si vrem sa aflam oferta dumneavoastra daca este posibil sa ne o trimiteti prin email Va multumim..
Buna ziua
Detinem doua capuri tractor euro 5 si ne-ar interesa sa colaboram cu dumneavoastra si daca e posibil sa ne trimiteti oferta pe email: andreiioan_istrate@yahoo.ro
Dorim sa stim daca se plateste chirie la remorca. Va multumim
Buna seara detin un cap tractor euro 3 si as dori o colaborare cu dumneavoastra firma o am deschisa din ianuarie 2017 ma puteti contacta la nr de tel 0761371058
BUNA ZIUA DETIN UN CAP TRACTOR EURO 5 SI AS DORI O COLABORARE ASTEPT DE LA DUMNEAVOASTRA OFERTA PRET/KM SI CONDITIILE DE LUCRU PE ADRESA DE MAIL andreyraluca@yahoo.com MULTUMESC
Bună ziua dețin 2 cap tractor euro5 și aș dori un contract de colaborare. Vă mulțumesc!! aimorosan@gmail.com
AVE BOT TRANS detine 3 camioane euro 5 si suntm interesati de o eventuala colaborare.
Buna ziua! detin un cap tractor euro 5 si ne-ar interesa sa colaboram cu dumneavoastra si daca e posibil sa ne trimiteti oferta pe e-mail:ardealdragatrans@gmail.com
Dorim sa stim daca se plateste chirie la remorca. Va multumim
Bună ziua ! Detin cap tractor euro 5 EEV mă interesează o oferta de colaborare cu dv
pe România.Puteti trimite pe chivumirela4@gmail.com.Va mulțumesc anticipat!