RPTCY 2015. ROMBUS TRANSPORT: 20 de ani de activitate

2015 reprezintă un an aniversar pentru Eurolines România, care împlinește 20 de ani de activitate în domeniul transportului internațional de persoane cu autocarul.

Cristian Băciucu, director general Rombus Transport

„Prioritățile anului 2014 au fost înnoirea parcului cu 8 autocare ultra-moderne și implementarea unui nou concept de calitate în transportul internaţional de persoane și turism, punând confortul şi experienţele de călătorie ale clienţilor Eurolines în centrul preocupărilor, ținta finală fiind fidelizarea clienților prin servicii de excelență“, a arătat Cristian Băciucu, director general Rombus Transport.

Pașii dezvoltării

Eurolines România și-a început activitatea în 1995, iar din 1997 este membru al celei mai mari organizații europene de transport rutier de persoane – Eurolines Organization. În România, Eurolines este unul dintre cei mai importanți transportatori internaționali de persoane și deține cea mai extinsă rețea de agenții de turism proprii.

Rombus Transport (RBT) a fost înființată în anul 1999, principalul obiect de activitate fiind transportul de persoane. În anul 2007 s-a înființat Holdingul Touring Eurolines, Rombus fiind firma din grup care asigură managementul și exploatarea flotei de autocare a grupului.

Touring Europabus România, care gestionează liniile internaționale și agențiile, asigură interfața cu clienții și vânzările și este clientul principal al Rombus Transport.

„Funcționarea în cadrul unui grup puternic, care a înregistrat în anul 2014 o cifră de afaceri de 90 milioane de euro, conferă multe avantaje și o stabilitate financiară deosebită, precum și posibilitatea realizării unor investiții majore în flota de autocare, în tehnologie și în customer-care, inaccesibile majorității firmelor concurente“, a explicat Cristian Băciucu.

Ţinta: flotă modernă, servicii de excelență pentru clienți

Concret, flota Rombus Transport se ridică la 30 de autocare, în condițiile în care din echipa companiei fac parte 100 de șoferi. Numărul total al angajaților este de 125, care include, pe lângă șoferi, mecanicii din service-ul propriu (atestat RAR) și personalul de suport.

Directorul general Rombus Transport a menționat că parcul auto se află într-o perioadă de reînnoire majoră. Procesul a început în 2012 când au fost achiziționate două Scania Irizar I6, a continuat în 2013, când în flotă au intrat alte două autocare Scania cu caroserie Tata Hispano. Totul a culminat cu achiziția din 2014 a 8 autocare Scania carosate în Spania de către Beulas, în valoare de peste 2 milioane de euro.

Aceste autocare, marca Beulas Glory, au marcat o premieră pentru piața locală, introducând conceptul de clase de confort în transportul rutier (fiecare autocar are 12 locuri în clasa business, cu spațiu suplimentar și sistem video pentru pasageri) și sunt dotate cu vending-machines.

„Automatele de produse s-au dovedit a fi o soluție bună în dorința noastră de a oferi servicii suplimentare la bord, fiind foarte solicitate și apreciate de pasageri. Automatele cu băuturi răcoritoare și snack-uri, alături de automatele pentru cafea, au devenit și o nouă sursă de venit pentru Rombus Transport. Totodată, am extins rețeaua Wireless, ea fiind prezentă nu numai în autocarele noi, ci și în toate celelalte mijloace de transport, aceasta dându-ne posibilitatea de a oferi gratis pasagerilor conexiune la internet pe teritoriul României. În această direcție, pasul următor este ca o dată cu egalizarea costurilor de roaming să putem oferi același serviciu și în afara granițelor“, a precizat Cristian Băciucu.

Programul Bounce-Back

Din 2014, Rombus Transport colectează permanent sugestiile clienților prin Departamentul Customer Care.

„Suntem foarte interesați de ceea ce cred clienții noștri despre noi, știindu-se că un client nemulțumit transmite vestea către alte 10 persoane, care transmit, la rândul lor, către alte 5 persoane. Astfel, anul trecut am acordat pasagerilor compensații în valoare de peste 15.000 euro, suma fiind integral recuperată prin fidelizarea acestora și recomandarea firmei noastre către familie și prieteni, care au ales ulterior serviciile noastre. Prin programul Bounce-Back se realizează recuperarea și fidelizarea clienților care nu au fost pe deplin mulțumiți de serviciile noastre“, a declarat directorul general Rombus Transport.

Compania organizează sesiuni de training pentru șoferi și ceilalți angajați privind relațiile cu clienții, pe baza unui program internațional de mare succes – „Up Your Service“, care pune clienții, colegii și nevoile lor în centrul activității.

Programele de instruire desfășurate de către Rombus Transport țintesc transformarea echipei de șoferi în profesioniști focusați pe siguranța în trafic și conducerea preventivă.

Rombus se poate lăuda cu o echipă sudată, fidelă și loială, bine instruită, care își desfășoară activitatea punând clientul în centrul preocupărilor sale.

Procesul de recrutare și selecție este orientat către atragerea de noi colegi, cu abilități tehnice dovedite și testate, cu atitudine deschisă și dorință permanentă de a învăța lucruri noi.

„În acest an, promovăm și EurolinesPass, un produs ideal pentru clienții tineri care doresc să viziteze Europa având un buget redus, să se bucure de cât mai multe destinații, având flexibilitatea de a-și face itinerariul în funcție de dorințele lor“, a arătat Cristian Băciucu.

Siguranță și încredere

Acestea sunt principalele valori asumate de către Rombus Transport.

„Anul trecut, anunțam preocuparea noastră continuă pentru Siguranța Traficului Rutier. Între timp, pe lângă documentele necesare la nivel de organizație Eurolines, suntem în curs de certificare ISO 39001 – Road Traffic Safety Management. Acesta este un standard (asemănător celui de management al calității ISO 9001/2008) de management al siguranței traficului rutier. Standardul a fost conceput pentru a deveni un instrument practic pentru companiile care gestionează flote de autovehicule și pentru toate organizațiile din lume care își doresc să reducă victimele și rănirile grave cauzate de accidentele rutiere. ISO 39001 pune la dispoziție cele mai exigente cerințe privind aspectele referitoare la siguranță, cum ar fi viteza, starea autovehiculului și vigilența șoferului. După știința noastră, suntem singura firmă de transport persoane din România care a solicitat această certificare“, a subliniat Cristian Băciucu.

De asemenea, compania a perfecționat și dezvoltat „in house“ sistemul de monitorizare a flotei de autocare: WebEye. Dezvoltarea a avut ca scop tot atenția și grija față de clientul final (pasagerul), cât și față de clienții corporate (diferite agenții de turism care folosesc autocarele Rombus). Mai exact, oricine poate accesa https://curse.eurolines.ro/tracker/, unde poate localiza în timp real autocarul în care se află persoana așteptată și ora aproximativă de ajungere la destinație. În viitor, acest sistem va fi implementat și de către celelalte companii din Organizația Eurolines.

Sistemul mai permite și monitorizarea întregii flote, precum și comunicarea în timp real cu șoferii, prin intermediul mesajelor. Sunt transmise date privind viteza, consumul de combustibil, stilul de condus, parametrii funcționali ai autocarului. Rapoartele obținute ajută la îmbunătățirea stilului de condus, reducerea consumului de combustibil, întreținerea corespunzătoare a autocarelor.

În ceea ce privește viziunea companiei pentru următorii ani, ne propunem o dezvoltare sustenabilă prin creșterea relativ moderată a parcului auto și modernizarea lui permanentă, cât și oferirea posibilității de a călători cu autocare de ultimă generație oriunde în Europa, în condiții de înaltă siguranță.

Ne dorim ca pasagerii noștri să ne devină ambasadori, astfel încât, o dată ce au călătorit cu Eurolines și Rombus să devină clienți fideli și să promoveze serviciile noastre tuturor celor cu care vin în contact, aceasta constituind cea mai eficientă modalitate de promovare și cel mai bun indicator al faptului că prestăm servicii de calitate.

„Up Your Service“ pune clienții, colegii și nevoile acestora în centrul activității.

Certificarea ISO 39001 garantează respectarea celor mai exigente cerințe privind aspectele referitoare la siguranță.

Paul GEANA

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.